Robertn Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har to bærbare PC som jeg ønsker fildeling mellom. Dette fungerer OK når de begge er kablet til ruteren. Dersom jeg går over til trådløst på en eller begge PCer forsvinner kontakten med hjemmenettverket. Jeg har et access punkt koblet til ruteren. Hvordan løser man dette tro?? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har det trådløse nettverket samme ip range som kabel nettverket? Lenke til kommentar
Robertn Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Har det trådløse nettverket samme ip range som kabel nettverket? 9096027[/snapback] Det vet jeg ikke....hvordan finner jeg det ut? Lenke til kommentar
Robertn Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Har det trådløse nettverket samme ip range som kabel nettverket? 9096027[/snapback] Jeg det ser sånn ut. Både trådløs og kablet forbindelse har samme subnet mask og default gateway og har IP adresse på formen 10.0.0.x Endret 18. juli 2007 av Robertn Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Sjekk om din firewall slår seg på når du skifter nett. Sjekk også instillingene til firewallen,kan hende det er den som stopper fildelingen Lenke til kommentar
Robertn Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Sjekk om din firewall slår seg på når du skifter nett.Sjekk også instillingene til firewallen,kan hende det er den som stopper fildelingen 9096624[/snapback] Har prøvd å slå av brannmurene (windows og den som ligger i antivirusprogrammet). Det fungerer altså med kabel men ikke trådløst.... Lenke til kommentar
Robertn Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Sjekk om din firewall slår seg på når du skifter nett.Sjekk også instillingene til firewallen,kan hende det er den som stopper fildelingen 9096624[/snapback] Har funnet ut at det var brannmuren som var problemet. Får en viss forbindelse mellom maskinene nå, men den synes ikke helt god. Jeg kan åpne delte mapper, men maskinen på nettverket er ikke synlig når jeg browser nettverket, slik at jeg må vite selve mappenavnene for å åpne de..... Noen med tilsvarende erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jada. Dette er noe jeg opplever på LAN, hjemme hos andre, over alt egentlig. Alltid noe tull. Funker aldri 100% perfekt. Utrolig plagsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå