sondrev Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Lurer på hvordan jeg kan bruke PHP til å sende mail. Må man koble seg til en SMTP server eller noe slikt? Har ikke noe som helst peiling på dette så hadde vært fint med noe detaljert. Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Enkelt søk etter epost i forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785012&hl=+epost. Bruk mail() Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Enkelt søk etter epost i forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785012&hl=+epost. Bruk mail() 9095950[/snapback] Takk takk, men synes ikke at det var så lett å forstå. Finnes det noen eksempler som man bare kan kopiere, og bruke til å prøve seg frem med? Hadde vært lettere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvis du ser litt mer på den linken, så finner du en del eksempler nedover Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 les min tråd rundt netbox, mange eksempler som fungerer der. Eneste du trenger er et domene som støtter php Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Har foreløpig bare en gratishost (hotserv.dk), og er meget overasket over at det fungerte så lett! <?php mail('*******','test','test',"From:post","-f $mail_from"); ?> Om noen går inn på siden med den PHP scripten får **** en mail fra [email protected] Kan ikke dette misbrukes noe ekstremt mye da? Lage noe som får den til å loope for alltid Edit: Den gikk rett til min Hotmail, men klarer ikke å sende den til en online.no ePost (Bruker den for mobilPost). Noen forslag til hvorfor den ikke kommer frem? Endret 18. juli 2007 av sondrev Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 kanskje den blir tolket som spam. Prøv å fyll ut kontaktskjema på min side, så skal jeg reply'e på den også kan du se om den kommer til din mobilpost. www.meusdomus.net Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 kanskje den blir tolket som spam. Prøv å fyll ut kontaktskjema på min side, så skal jeg reply'e på den også kan du se om den kommer til din mobilpost. www.meusdomus.net 9096625[/snapback] Har sendt nå. Om jeg ikke har svart 10min etter at du har sendt, ble den sannsynligvis slettet av noe spamfilter. Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 svart nå kl 18:05 9096778[/snapback] Woho.. Der fikk jeg den på mobilen ja! Da er det nok noe spamfilter som står i veien ja. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Eller at din avsender ikke er spesifisert skikkelig. Oppdaterer denne posten innen 3 min med min kode. //Declarate the necessary variables $mail_to=$_POST['returnmail']; $mail_from='[email protected]'; $mail_sub=$_POST['title']; $mail_mesg=$_POST['svar']; //Check for success/failure of delivery if(mail($mail_to,'Svar: '.$mail_sub.' Ref# ['.$contactid.']',$mail_mesg,"From:$mail_from","-f $mail_from")) echo "<span class='textred'>E-mail has been sent successfully to $mail_to</span>"; else echo "<span class='textred'>Failed to send the E-mail from to $mail_to</span>"; Endret 18. juli 2007 av Wabby Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Woho! Der fungerte det. Da tror jeg ikke at jeg trenger mer hjelp. Tusen takk til alle sammen, spesielt Wabby Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Nei og nei! Der gikk Wabby og sondrev rett i "fella", ikke rart det blir mye SPAM her i verden! Les mer om "email injections" her: http://www.tonyspencer.com/2005/12/15/emai...p-contact-form/ og her: http://www.securephpwiki.com/index.php/Email_Injection Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå