Gå til innhold

xp1700 T "A" kjerne klokket til xp2400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trur ikke han trstestor tørr å svare, for det er sikkert bare jug...

Klart jeg tør å svare. Jeg har selvfølgelig ikke A kjerne, men B kjerne.

Og jeg kjører faktisk en Thoroughbed 1700+@2600. Så har jeg også fem stk kabinett vifter.

 

FSB 166 Multi 12,5.

 

Chieftech Big

Asus A7V333raid

256MB 2700

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte det tristessor skrev, det var jeg som kjøpte prosessoren og ja den er kjøpt på komplett, ja det er grønn pcb, ja den er opplåst fra fabrikk og ja det må være B kjørne. Jeg fikk dem på Fredag.

Mitt hovedkort takler desverre bare Palomino så jeg ringte straks til tristessor og vi gjorde en byttehandel, jeg fikk hans veldig klokkevenlige 1700 Palomino, kjører som en XP2100, og han fikk den nye 1700 jeg kjøpte. Han kom litt motvillig bort til meg for maskina gikk jo greit og vi regnet med at den 1700 var A kjerne og ville da havne på ca XP2200, som dog var et lite løft for han.

 

Nok snikksnakk vi monterte prosessoren og bootet opp på den gamle innstillingen hans 10x166 ved 1.8v, det gikk selfølgelig bra satte ned volt til 1.65 og opp til 11, windows kom opp noe raskere en før men helt smertefritt, da smilte vi lurt og satte den like godt opp til 12, dette gikk ikkje så bra og windows krasjet i oppstarten. Vi justerte sa volten opp til 1.7v og windows bootet raskere en noen gang. Nå gikk den på 166*12 som blir ganske bra 2000 eller XP2400. Vi kjørte 3DMark 0 problem temp var noen og 30 grader, men det var da 17grader på datarommet. Tristessor måtte gå for de skulle se film, men kan klokket litt mer på lørdag og da var han oppe i xp2800, men ikke stabilt, det er ganske kalt på data rommet hans. Kva kjøling han har får han skrive sjølv, eg husker ikkje alle viftene han har. :-)

Den går nå lykelig ved 12.5 x166 og senere skal vi moden den slik at vi kan kjøre 13 x 166 eller mer.

Så jeg har bare en ting å si løp å kjøp og kryss fingrene. Lager status hos komplett var 40-50 i helga så jeg ringte straks rundt til venner og kjente så de fikk bestilt noen, men jeg såg at varebeholdningen steg på mandag så Komplett har fått inn nytt lager av 1700 så det spørst om desse er B kjerne.

Vi kødder ikke på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min xp 1700+ på komplett i sommer, gammel versjon med silent viking og jeg får faktisk klokka den til 1826 mhz og kjører stabilt på 166mhz fsb på et epox hovedkort. riktig nokk uten agp skjermkort for øyeblikket, men et gf4 4800se kommer snart. det er oxo agp8x på det, så det skulle klare overklokking på 4x eller hva? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg kan bekrefte det tristessor skrev, det var jeg som kjøpte prosessoren og ja den er kjøpt på komplett, ja det er grønn pcb, ja den er opplåst fra fabrikk og ja det må være B kjørne. Jeg fikk dem på Fredag.

 

øhm det holder ikke at du kan bekrefte det. Selv om noen i overklokking.no hadde kommet med en xp1700@2600+ påstand så ville det vært litt skepsis. Her må dere kommer med bevis iform av screenshots(WCPUID), gjerne et bilde av CPUen så vi kan se steppinga osv.

Lenke til kommentar

Nei hvem som helst kan jo skrive hva som helst, men en screen shot er ikke så mye betre bevis dersom du ikke stoler på folk.

Det er veldig enkelt å manipulere litt i photoshop.

Så uansett er det opp til hver enkelt om en tror på det som blir lagt ut, både av bilder og annen info. Og hva nytte er det med å lyge på forumet om en overklokking?

:rofl:

Det kommer nok screen shots, han ringde meg i går og slet litt med å få lagt det ut. Skal en tur bortom i måro, så da kommer det nok en post.

Lenke til kommentar
Nei hvem som helst kan jo skrive hva som helst, men en screen shot er ikke så mye betre bevis dersom du ikke stoler på folk.  

Det er veldig enkelt å manipulere litt i photoshop.

 

Selvsagt kan man manipulere bildene, men det øker uten tvil troverdigheten. Du luker vekk endel folk som ikke orker å gjøre såpass mye og de som ikke har ferdighetene.

 

 

Og hva nytte er det med å lyge på forumet om en overklokking?

 

tja, status? Om man leter litt så vil man nok finne flere som har gjort helt eksepsjonelle ting og så viser det seg å være fake.

Lenke til kommentar

Alle tbreds som standard har multiplier under 13 er ulåst. Du får ikkje multiplieren over 13 uten å ta L3'trikset har eg hørt.

Så det er jo berre heilt rått.

Skal prøve litt ekstra klokking no. kanskje eg klare 2600+? :D

Køyre berre 1.65 volt på prosessoren no. og det med over 400 mhz overklokking..... Fan eg er dritfornøydd..... :woot:

Lenke til kommentar

Jeg gir opp dette forumet. Kan ikke folk bare sjekke stepping da!?

 

Og dere har ikke B kjerne gutter, dere har A kjerne. Den koden på Komplett har INGENTING med stepping å gjøre. Det dere kan lese av den er hvor mye volt som er default, FSB osv. Forklar meg hvordan dere kan ha B-kjerner når de nettopp har dukket opp i USA og Asia? De har ikke B-kjerner i Storbritannia engang..I utlandet er det TBred 2100+ som er best for tiden, klokkes typisk til 2400+2500mhz. Stepping koden er AXDA2100DUT3C tar jeg ikke helt feil, og det tilsier 1.6v default tatt fra dette bildet

 

amd.GIF

 

Får vel stikke på Komplett i Trondheim å sjekke selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...