Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om telefonsalg - hvor går grensen?


Diff

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå opplevd at min tolmodighet har tatt slutt. Dette gjelder Telenor og deres telefonterror mot min far.

Helt siden mai har Telenor ringt opp her hjemme, de ville snakke med faren min. I begynnelsen sa jeg bare at han ikke var hjemme, noe som var sant siden de bare ringte på dagtid da pappa var på jobb.

Ettersom de stadig ringte og pappa ikke ringte tenkte jeg at det var like greit å ikke svare i håp om at de ville slutte å ringe.

I dag ringte de for nærmere tjuende gang, og jeg ville prøve å bare bli ferdig med det. Som vanlig ringte de for å snakke med faren min. Jeg sa at han ikke var hjemme, men jeg ville gjerne vite hva de ville snakke med ham om. De kalte det hele for en oppfølging, ettersom pappa har telefonen hos Telenor og brebånd via jobben hans. Denne gangen ville de selge IP telefoni til en billig penge. Jeg sa øyeblikkelig at vi ikke var interesserte i telefonselgere, og at pappa uansett ville avvise dem så fort han snakked med dem. Da skiftet selgeren tone og begynte å mase om at jeg trodde Telenor var en useriøs bedrift og at jeg ikke hadde respekt for oppfølging( a.k.a. selge mer).

Til slutt ble vi enige om at han skulle ringe igjen rundt kl 20.30 på fredag. Før vi fikk sagt hade hadde han allerede lagt på røret.

 

Det jeg lurer på er rett og slett om selgere har lov til å holde på slik? En ting er at de stadig ringer på dagtid, men at de har uhøffelige selgere som aldri vil gi seg?

Hva skal jeg gjøre neste gang de ringer og pappa ikke er hjemme? Skal jeg f. eks. be om å få snakke med sjefen, eller skal jeg be om navn og lønningsnummer på han som selger? Noe må uansett skje? Hva mener dere som har bedre greie på lover og regler?

 

|Edit|

Etter å ha skjekket ubesvarte anrop har de ringt 27 ganger, pluss 10 ganger hvor jeg eller en annen i husstanden har svart!

Endret av Diff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste gang later du som om du er faren din og sier at du ikke er interessert. Hvis det ikke hjelper kan du skrike og rope som en gal mann og si at du skal saksøke hele Telenor hvis de ringer på nytt og slikt. Det virker alltid :D

Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig ikke godta at de maser slik. Det hender at de ringer hit og, men det skjer ikke ofte, og de tar et nei for et nei. I ett tilfelle bød de på en rimelig oppgradering av ADSL hastigheten hos oss, hvilket vi takket ja til, og etter det har det blitt oppgradert ytterligere prisøkning. Skal ikke klage på det.

 

Jeg er sikker på at Telenor ikke ønsker at deres ansatte oppfører seg slik mot kundene, så kanskje det hadde vært en idé at du eller faren din snakker med selskapet om dette, og viser til telefonloggen. Koster det virkelig så mye å ringe de eller skrive et brev (på papir) med alle detaljer og en saklig gjennomgang samt en klar melding om at dere ikke ønsker å se slik oppførsel og mas fra deres selgere igjen? Nevn gjerne Forbrukerrådet (diskrét), det kan få fart i selv de største selskapene i Norge.

 

Lykke til, synd at dere fikk en av de aggressive selgerne etter dere, men jeg er sikker på at det vil ordne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...