Laka Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg skal bare smøre et tynt lag med AS lim på ram'en og gpu, og deretter plassere kjøler og ram sinks? En ting til: Hvor får jeg kjøpt isopropanol - bilbutikk, byggern e.l.?? _________________ "" Jeg våger påstå at hvis alle mennesker hadde rede på hva de sier om hverandre, ville det ikke finnes fire venner her i verden "" [ Denne Melding var redigert av: LasseAndreK på 2001-12-30 23:19 ] Lenke til kommentar
eSik Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Vær forsiktet med AS, ikke kom næratt "pinnene" på RAM'en, da kortslutter du de! Hadde helst unngått AS, menmen.. Isopropanol får du på Shell.. Den på Statoil er bare 60% ren Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 isopropanol tror jeg dem har på malerbutikker. (er vel ikke det det heter, men har glemt hva det heter i farta, gidder ikke tenke på det nå :smile: ) Hvis du skal bruke as lim, og kanskje skal ha tinga av seinere, er det en fordel å blande med litt vanlig as. Er en goopguide her på ok.no et sted, du greier sikkert fint å finne fram til den. Der står det litt om hvordan du skal smøre på guffa... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 31. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2001 Takker for svar!! Skal jeg bare da ta litt på senteret på ram-brikkene, for å ungå kortsluttning?? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 NEI! Du skal dekke HELE brikken! Se på http://www.articsilver.com for guide om hvordan å påføre pastaen. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Det står i guiden at man bør isolere pinnene på ramen med silikon eller lignende, litt kliss men det virker Lenke til kommentar
Laka Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Har lest guiden, har jeg oppfattet dte riktig - bare smøre litt silikon på lederne?? Når jeg tar AS lim på gpu, trenger jeg da å ha på AS for maksimal kontakt, eller ordner AS limet dette?? (skal ikke ha av kjøleren senere) Alle svar mottas med takk:) _________________ "" Jeg våger påstå at hvis alle mennesker hadde rede på hva de sier om hverandre, ville det ikke finnes fire venner her i verden "" [ Denne Melding var redigert av: LasseAndreK på 2002-01-01 16:21 ] Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Jeg leste ett sted at Artic Silver IKKE leder elektrisitet, så når jeg monterte ramsinks på skjermkortet mitt, så slang jeg på lim, og kom i mellom pinnene på rammen også, men kortet virker like bra... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Har erfart kortslutning av RAM to ganger med AS. På mitt GF2Ti prosjekt ble RAM'en kortslutta for et par uker siden. Da hadde alt funka ypperlig i to uker.. Bare å pirke i en times tid så funka alt igjen.. Værre var det på Radeon kortet mitt.. Det blei helt herpings.. Fikk heldigvis fjerna alt av AS rester og bytta det :smile: AS er kanskje et godt varmeledende termisk lim, men jeg syntes ikke det er verdt risken... Bruker heller Nanotherm Epoxy som er like bra (skal visst være bedre ved lave temperaturer, eks. ved vannkjøling og kobberkjølere)... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Men hvis du tar silikon på "bena" til rammen er du vel ut av faresonen, eller?? Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ja, hvis du isolerer lederne med noe så vil det heller ikke være kontakt mellom dem. Så fremt du ikke gjør en veldig dårlig jobb da. Er de først dekt av et epoxy lag så kan du kline alt sølvet du vil oppå, det har ingenting å si. Men det er jo bare å være litt nøye når du smører på pastaen. Du skal jo bare ha et tynt lag på og helst skrape det utover med et barberblad. Hvis det er så tynt som det skal være så burde det ikke flyte utover alikevel. Lenke til kommentar
Predator Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Etter at limet har størknet skal man da fjerne silikonen?? Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Tror det blir litt vanskelig. RAM kjølerne dekker jo som regel en del brikker på en og samme kjøler. Blir litt vanskelig å pirke under kjøleren med en Q-tips for å få vekk isolasjons materialet. Og hvis du mener å ta på silikon for så på ta på lim, vente på at det tørker og så fjerne silikonet da vil jo liksom ikke kjølerne feste seg så bra i det tørre limet. Bare vær nøye med hva du gjør og vit hva du holder på med så er det lite som kan gå galt. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-01 17:57, eSik skrev:Bruker heller Nanotherm Epoxy som er like bra (skal visst være bedre ved lave temperaturer, eks. ved vannkjøling og kobberkjølere)... Hvor får jeg tak i det? Er det mulig å plukke av kjølere som er limt fast med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå