Gå til innhold

Blits til Canon EOS 400D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skuffende at denne ikke benytter oppladbart batteri på samme måte som kameraet. Kronglete å måtte kjøpe Nimh AA-batterier og dra på en ekstra lader...

-k

9096017[/snapback]

Tja. Kjøp et batterigrep så kan du bruke AA-batterier både på kamera og blitz.

Lenke til kommentar

@LindaLinda: Alle blitzene bruker vanlige AA-batterier. knutinh er bare frustrert over at blitzene ikke bruker samme batteritype som kameraet. Da hadde han nemelig sluppet unna med en type batteri og lader.

Endret av kak
Lenke til kommentar
@LindaLinda: Alle blitzene bruker vanlige AA-batterier. knutinh er bare frustrert over at blitzene ikke bruker samme batteritype som kameraet. Da hadde han nemelig sluppet unna med en type batteri og lader.

9096281[/snapback]

My point.

Hvis jeg skal ta med kamera-hus, 2 objektiver, ett kamera-batteri, en kamera-batteri-lader, en blits, 4x AA batteri, en AA-batteri-lader så er det endel stash som må med når jeg skal være utenfor husets fire i lengre perioder.

Uten å ta hensyn til hva som er praktisk mulig så ville jeg ha foretrukket batterigrep og at blitsen hentet strøm via blits-skoen. Eller at blitsen brukte et helt vanlig kamera-batteri slik at jeg kunne sjonglere 2-3 slike mellom kamera og blits og ta med bare en lader.

-k

Lenke til kommentar

Det kan hende du finner litt hjelp i gaiden min.

Jeg har både Canon Speedlite 430EX og Canon Speedlite 580EX. Jeg anbefaler varmt 430EX. 580EX er for dyr. Titt gjerne på Sigma sin blits også. Du må nesten ta, føle og lukte litt på den. Liker du ikke hvordan den er satt sammen, gå for 430EX.

Igjen: 430EX er helt upåklagelig god. Mer enn nok av futt og innstillingsmuligheter. Blir som en 580EX hvis du fjernstyrer den.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
De kan hende du finner litt hjelp i gaiden min.

Jeg har både Canon Speedlite 430EX og Canon Speedlite 580EX. Jeg anbefaler varmt 430EX. 580EX er for dyr. Titt gjerne på Sigma sin blits også. Du må nesten ta, føle og lukte litt på den. Liker du ikke hvordan den er satt sammen, gå for 430EX.

Igjen: 430EX er helt upåklagelig god.

9097846[/snapback]

Fint du minte oss om guiden din. Hadde glemt den i farten.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...