Gå til innhold

Når blir wii billigere?

knaill

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt ivrig med på prisutviklingen Nintendo Wii har hatt i prisguiden de siste månedene. I starten av året hadde nettbutikkene liten grunn til å konkurrere på pris, fordi de hadde ingen på lager, og straks noen fikk inn på lager gikk de ut igjen med en gang. Jeg tenkte at straks nettbutikkene får stabile lager vil prisene gå ned, fordi de da må starte å konkurrere, i stedet for at folk kjøper wii der den er tilgjengelig litt uavhengig av pris.

I dag har wii vært stabilt tilgjengelig fra nettbutikkene i noen måneder, og etterspørselen har vært høy. Likevel har ikke prisene gått nevneverdig ned, og generelt ligger den såvidt litt under veiledende pris på kr 2595.

Når tror dere nettbutikkene begynner å underby hverandre prismessig slik at vi ser en prisreduksjon? Må etterspørselen synke drastisk før dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og på hvilket grunnlag tror du at de vil senke prisen med 20%, før juletider, som faktisk er tiden da etterspørselen er høyest?

Dette er ikke PS3 det er snakk om, hvor en forhandler kan senke prisen med den summen du nevnte der, Wii'en selger utrolig bra for tiden, og Nintendo uttalte seg at det kunne være at etterspørselen ikke ville gå ned før 2008. Tror neppe vi vil se noe stort priskutt på Wii'en i nær framtid, og hvis noe priskutt, vil det ikke være av noen "stor" skala, som 20% billigere.

Endret av .skaarj
Lenke til kommentar

selv syns jeg prisen på wii er helt ok, for meg hadde det betyd mer at de senket prisen på kontroller osv. skal man ha 4 kontroller med nunchuck så koster det like mye som wii selv

i usa koster det 340kr for wiimote og nunchuck, i norge koster det vel 800kr

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Støtter den. Kunne tenk meg en bundle med to kontrollere og classic-kontroller til samme prisen heller enn en prissenkning på konsollen. Men det kan da ikke være lenge til det kommer 3de-parts kontroller, om det ikke er kommet enda?

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på om Wii kommer til å droppe noe veldig i pris i løpet av nærmeste fremtid, Nintendo har heller ikke noen stor grunn til å kutte på prisen heller ettersom etterspørselen for konsollen er stor.

Nintendo er heller ikke den av de tre store som er flinkest til å kutte på prisene, dette gjelder både på hardware og software (men ja det finnes unntak). Flere jeg har snakket med i bransjen sier at Nintendo kan være kjipe når det gjelder pris og tilbud på varene deres.

Personlig så håper jeg på en liten priskutt i løpet av året, har litt lyst på en Wii selv, men synes 2500 kroner er litt stiv pris for den.

Lenke til kommentar

Nintendo kommer ikke til å kutte prisen med det første, det har de ingen grunn til.

Men butikkene selv har to forskjellige grunner til å sette ned priser. Den ene er den som ble sagt ovenfor, nemlig at produktet selger dårlig og de vil ha det ut av butikkene.

Den andre grunnen er når produktet selger meget bra og de bruker prisreduksjon for å lokke folk vekk fra andre butikker, slik at det starter en priskrig(Butikker prøver å toppe hverandres tilbud). Men dette kommer ikke til å skje med før Wii er konstant i butikkene og det er liten fare for å bli utsolgt. Det er ikke noen vits med priskrig hvis man ikke har produktet man har tilbud på.

Men hvis Nintendo greier å tilfredstille markedets hunger etter Wii'er på en bedre måte enn i dag så er det ingen grunn til å se bort fra at butikkene kommer til å lage priskrig om Wii før Nintendo selv setter ned prisen. Kanskje til og med så tidlig som til jul, selvom jeg tviler sterkt.

2500 er uansett etter min mening en god pris for ett såpass innovativt produkt som Wii. Angrer ikke ett sekund på at jeg brukte de pengene.

Lenke til kommentar
Den andre grunnen er når produktet selger meget bra og de bruker prisreduksjon for å lokke folk vekk fra andre butikker, slik at det starter en priskrig(Butikker prøver å toppe hverandres tilbud). Men dette kommer ikke til å skje med før Wii er konstant i butikkene og det er liten fare for å bli utsolgt. Det er ikke noen vits med priskrig hvis man ikke har produktet man har tilbud på.

9095765[/snapback]

Det var dette jeg var helt sikker på at kom til å skje, men nå har vi den situasjonen at de fleste store nettbutikkene har wii stabilt på lager, og er uten fare for å bli utsolgt ved et tilbud. Likevel ser vi ingen priskrig på wii, og det er akkurat det jeg synes er pussig.

Lenke til kommentar
Det var dette jeg var helt sikker på at kom til å skje, men nå har vi den situasjonen at de fleste store nettbutikkene har wii stabilt på lager, og er uten fare for å bli utsolgt ved et tilbud. Likevel ser vi ingen priskrig på wii, og det er akkurat det jeg synes er pussig.

9095819[/snapback]

De fleste butikker har ikke stabil tilgang på Wii ennå, ergo så trenger ikke de butikkene med stabil tilgang å sette ned prisen for å lokke kunder ennå.

Sånn som eg har hørt så har butikkene lite/svært liten profitt på kvar konsoll dei selger, så det er nok ikkje så mykje pruterom...

9095874[/snapback]

Det er ikke uvanlig for butikker å tape penger på salg av noen signalprodukter, samtidig som de setter opp prisen på andre produkter for å spare inn pengene de taper. Det er faktisk det som er taktikken til så godt som alle de store billigkjedene, enn hva slags produkter de fører.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Til info... jeg kjøpte min Wii for 2299 hos Spaceworld i OSlo sentrum (ikke den med paleet, men den nærme Oslo City), da jeg gikk på SPaceworld på paleet etterpå for å plukke opp en ekstra remote (hadde ikke på den andre) kostet konsollen 2500 der og de syntes det var rart at den andre spaceworld sjappen solgte Wii 'en til 2299,-. Jaja, billigste jeg har sett så langt i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...