restis Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 jeg har 512 ram er det nokk?hvor lenge vil jeg greie meg med det???burde jeg kjøpe meg mere??? Lenke til kommentar
balrog Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Sikker på at du mener sdram? Hvis det er så, holder vel det til sitt bruk. Men hvis du bruker noen tyngre applikasjoner, så ville jeg vel anbefalt ddr ram. Problemet er bare at sdram og ddr ram ikke går om hverandre. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kjøp sdram hvis ikke hovedkortet ditt har støtte for ddr...og om du skal ha 256, 384 (128+256) eller 512 kommer helt an på behov/hva du bruker maskinen til. Synes xp-systemet fungerer fint med 256, foreløpig iallfall. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 XP er best med 128mb sdram Lenke til kommentar
torerik Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 hvor mye ram du trenger er helt avhengig av hvor mye du bruker. dersom du bruker nt, 2000 eller xp kan du gå til task manageren og sjekke i performance hvor mye av ramen du benytter der og da. om du ser at du bruker mer enn du har, bør du kjøpe mer -- torerik Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 WinXp feks krever 128mb ram bare for at det skal kjøre stabilt Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 nope, den kjører fint med 96mb med ram. Kjører selv det på en klient pc. Pc'en er en 433mhz celeron med nevnte ram. hehe!!! kjører helt fint! Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Sitter på en kamerat sin maskin nå, er xp med 448 mb ram, var bare 128 før, det funka da også, men det ANBEFALLES og ha mer.... Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Så jeg sier ikke at det ikke funker, det går helt greit, men mer er anbefalt hvis du skal ha masse applikasjoner +++ Lenke til kommentar
Laka Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Sikker på at du mener sdram? Hvis det er så, holder vel det til sitt bruk. Men hvis du bruker noen tyngre applikasjoner, så ville jeg vel anbefalt ddr ram. Problemet er bare at sdram og ddr ram ikke går om hverandre. Siden DDR-Ram er relativt dyrt for tiden, så ville det jo være mye bedre med f.eks. 1GB SD-Ram, i forhold til f.eks. 256MB DDR eller 512MB. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg foretrekker da heller 1GB med DDR ram Lenke til kommentar
viggo Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 har faktisk installert xp med 64MB RAM :o Gikk kjapt tilbake til win2k! hehe Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du har min forståelse Lenke til kommentar
Laka Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg foretrekker da heller 1GB med DDR ram Les innlegget mitt om igjen, kanskje du ordlegger deg bedre neste gang da. For du har tydlig vis ikke forstått det. BTW, unskyld meg hvis det var ment som en spøk Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det var ment som en spøk i forhold til din post hver du nevner DDR ram Lenke til kommentar
restis Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 ja,jeg mener sdram. maskin min støtter ikke ddr:( Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du klarer deg fint med 512mb sdram også, uavhengig av os du bruker, men skal du drive med mange programmer samtidig burde du kanskje kjøpe mer, f.eks videoredigering krever mye av både cpu/ram. Lenke til kommentar
Helt1 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Sikker på at du mener sdram? Hvis det er så, holder vel det til sitt bruk. Men hvis du bruker noen tyngre applikasjoner, så ville jeg vel anbefalt ddr ram. Problemet er bare at sdram og ddr ram ikke går om hverandre. Siden DDR-Ram er relativt dyrt for tiden, så ville det jo være mye bedre med f.eks. 1GB SD-Ram, i forhold til f.eks. 256MB DDR eller 512MB. naah, går ikke an å sammenligne sdram og ddrram om hverandre på den måten skjønner du. for å si det som jeg sa til en når han spurte meg: det blir liksom som å sammenligne en ferrari (ddr) og en lastebil (sdram) ferrarien er mye raskere, men når noe skal lastes hjelper det ikke med dobbelt så rask bil når den ikke er stor nok til å dra lasset. da er det bedre med den treigere lastebilen. så må heller ferrarieieren gå og leie en lastebil, og det tar tid (swapping til hd) det blir selvfølgelig på samme måten omvendt. uansett om man vil eller ei slår ikke to lastebiler en ferrari uz? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå