Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan fikse sprekker i trelist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har satt opp noen trelister, de ble ikke helt hundre, så jeg må tette igjen et par steder. Hva funker til slikt?

Finnes det en egen "tre-tettemasse" ? Et eller annet som jeg kan slenge på, og så f.eks slipe vekk og male over?

9095183[/snapback]

Jeg hadde samme problemet da jeg ikke kunne skjære rette lister (og ja jeg skylder på saga jeg brukte :tease: ) Jeg stakk ned til byggmaker og kjøpte "sparkel" på en måte men hadde samme farge som listene og fåes kjøpt på tuber ;)

Lenke til kommentar

Snekkerlim iblandet med litt av tremassen (finslipt som blir til overs, ikke grovt) eventuelt dra ned på butikken og spørre om de har sparkelmasse i samme farge som listene du har satt opp.

Når det er nevnt, hvis du får store sprekker, så kanskje du skulle sjekke anlegget ditt. At 90 og 45 graders vinkelen på det er helt korrekt. (da jeg håper du ikke handsager listverk.)

Lenke til kommentar

Jeg bruker det som kalles fibermasse i en slik sprøyte av samme sort som brukes til silikon etc, det er bedre til sprekker enn sparkel fordi sparkelet har en større tendens til å sprekke og "synke" sammen og må tørke lengre. Jeg sprøyter litt inn i sprekken og stryker over med fingeren evt pusser litt over med sandpapir når det er tørt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...