kamikaze666 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har store ytelses problemer med min Raptor disk. Det hele startet med at pcen begynte å bli treg i oppstarten av windows , så jeg valgte å formaterte den. Men selv etter en clean install av windows så var den fremdeles treg på oppstarten. Den begynte og å lage en slags "klikke" lyd av og til. Og nå i det siste så har hele pcen hengt seg i ca et minutt og da kan jeg høre Raptor disken spinne opp, om igjen og om igjen. Akkurat som om den ikke klarer å starte for så å fungere fint igjen, men "klikke" lyden er der fremdeles. Er disken ferdig? Bør jeg sende den i retur? Den er ca 1,5 år gammel. Erik Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Mulig den er ferdig, men skjekk og dobbeltsjekk strømkabelen. Prøv å koble til en annen strømkontakt om ikke annet for å forsikre deg at det ikke er et banalt problem. Gjelder spesielt ved bruk av strømsplitter, opplevd det selv. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har store ytelses problemer med min Raptor disk.Det hele startet med at pcen begynte å bli treg i oppstarten av windows , så jeg valgte å formaterte den. Men selv etter en clean install av windows så var den fremdeles treg på oppstarten. Den begynte og å lage en slags "klikke" lyd av og til. Og nå i det siste så har hele pcen hengt seg i ca et minutt og da kan jeg høre Raptor disken spinne opp, om igjen og om igjen. Akkurat som om den ikke klarer å starte for så å fungere fint igjen, men "klikke" lyden er der fremdeles. Er disken ferdig? Bør jeg sende den i retur? Den er ca 1,5 år gammel. Erik 9095175[/snapback] Kan være lurt å laste ned testprogramvare fra WDs sider og kjøre en sjekk på disken. Alle harddiskprodusenter har slik programvare til sine disker og disse programmene kan ofte bekrefte/avkrefte om det er no gæli. /DFN Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Kan være lurt å laste ned testprogramvare fra WDs sider og kjøre en sjekk på disken. Alle harddiskprodusenter har slik programvare til sine disker og disse programmene kan ofte bekrefte/avkrefte om det er no gæli. /DFN 9097968[/snapback] Hmmm, ja det skal jeg gjøre. Mulig den er ferdig, men skjekk og dobbeltsjekk strømkabelen. Prøv å koble til en annen strømkontakt om ikke annet for å forsikre deg at det ikke er et banalt problem. Gjelder spesielt ved bruk av strømsplitter, opplevd det selv. Har og sjekka kabel og bytta sata kontakt og kabel. Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Kjørte HDtune og WD sitt eget testprogram i går. Ingen av de fant noen feil på disken, selv om pcen frøs en gang mens jeg kjørte HDtune og HDD`en lagde den samme "klikke" lyden så hadde det ikke noe påvirkning på resultatet.... Ville jeg fått utslag hvis problemet var relatert til noe annet på disken enn selve platene, f.eks tilkoblingen. Har og installert samme windows på en eldre 200gig disk og, den fungerer smertefritt. Bruker samme kabler og port på hovedkortet på den disken som på raptoren, men den booter windows 30sek raskere enn raptoren. Or Raptor disken henger i ca 10-15 sek på velkomst meldingen til windows når den kommer så langt, det gjør ikke 200gig disken. Håper noen kan hjelpe, for jeg blir ikke noe klok av dette, kun mer forvirret. Erik Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Kjørte HDtune og WD sitt eget testprogram i går.Ingen av de fant noen feil på disken, selv om pcen frøs en gang mens jeg kjørte HDtune og HDD`en lagde den samme "klikke" lyden så hadde det ikke noe påvirkning på resultatet.... Ville jeg fått utslag hvis problemet var relatert til noe annet på disken enn selve platene, f.eks tilkoblingen. Har og installert samme windows på en eldre 200gig disk og, den fungerer smertefritt. Bruker samme kabler og port på hovedkortet på den disken som på raptoren, men den booter windows 30sek raskere enn raptoren. Or Raptor disken henger i ca 10-15 sek på velkomst meldingen til windows når den kommer så langt, det gjør ikke 200gig disken. Håper noen kan hjelpe, for jeg blir ikke noe klok av dette, kun mer forvirret. Erik 9101168[/snapback] Kjør en retur på den der, med mindre du ikke har gjort andre hardwareendringer rett før problemene oppstod så er det temmelig sikkert at den disken synger på siste verset. Legg ved en lapp/sifra om at du har kjørt WD sitt testprogram uten feil men at disken utvilsomt ikke oppfører seg som den skal. Ekstremt treg lesing og utpregede klikkelyder er meget typiske symptomer på døende disk. /DFN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå