mbst Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Lurer på om noen har noen erfaringer med internett fra Netcom. Ser de har veldig billige takster. Vanlig takst 6kr/time, 3kr/time på natta. Må man ha telefon-abonnement fra dem, eller fungerer det som med Tiscali med prefiks? -Er det abonnementsfritt, eller er det noen faste avgifter? -Stabilitet / oppetid? -Pålitelighet? -Gratis email? Etc.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
speedy1357 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har ikke ISDN forbindelse, men jeg vanlig analog forbindelse. Du trenger ikke ha telefon-abonnement fra dem. Jeg benytter vanlig telenor abonnement til samtaler, og netcom når jeg skal på nettet. Det er ingen abonnement avgifter, heller ingen faste utgifter. Jeg betaler kun for surfingen. Til mitt bruk fungerer det fint. (sjekke mail og lese nyheter) Når det gjelder stabilitet/oppetid så kan jeg ikke svare på det, er jo aldri på nett særlig mer enn en time uansett... da funker det hvertfall fint. Har hatt netcom internett i ca 3år, er bare en gang jeg ikke har kommet på nett. (må jo sies at jeg ikke er på nett særlig mer en et par ganger i uka da...) Du får gratis email ja. Kan ikke si noe mer en det, jeg benytter den ikke til vanlig. Vet ikke om det er mulig å opprette flere email kontoer. Ingen plass til hjemme side Lenke til kommentar
Anborn Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Lurer på om noen har noen erfaringer med internett fra Netcom. Ser de har veldig billige takster. Vanlig takst 6kr/time, 3kr/time på natta. Må man ha telefon-abonnement fra dem, eller fungerer det som med Tiscali med prefiks? -Er det abonnementsfritt, eller er det noen faste avgifter? -Stabilitet / oppetid? -Pålitelighet? -Gratis email? Etc.. På forhånd takk! Har hatt isdn fra netcom. Funka veldig greit det. Jeg hadde telefonabonementet hos Telenor og det funka greit. Så du må ikke abonement hos de. Ingen faste avgifter så vidt jeg kan huske. Ingenting å si på stabiliteten. Jeg hadde lite problemer. Har min mailadresse hos de enda selv om det snart er 3/4 år siden jeg hadde abonement hos de. Kan ha opp til fem adresser uten begrensninger på lagringsplassen. Men bredbånd er ikke så dyrt lenger da... Sitter selv på en 2 MB linje fra Nextgentel som jeg deler med tre andre. Det funker veldig fett Anborn Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Men bredbånd er ikke så dyrt lenger da...Sitter selv på en 2 MB linje fra Nextgentel som jeg deler med tre andre. Det funker veldig fett Sant nok, har samme linje som deg tenker jeg, NGT 2048/640. De har en avtale med ntnu, slik at vi får linja for 498 kr/mnd, og da vi er fire som deler den, kommer det på behagelige 125 kr / mnd per pers. Men ISDN-linje-spørsmålet gjalt hjemme hos "gamlingene", der bruker de ikke internett så mye til vanlig, så annet enn ISDN der er nok lite aktuelt. Sånn, da var det sagt. Tenker jeg undersøker NetComs tilbud nærmere. Tusen takk for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå