DrPhlux Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ref: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1887708.ece Jeg sitter fortsatt med følgende spørsmål, som har gnaget lenge: 1. Disse afganer-hjelperne; skjønner de ikke at samfunnet er nødt til å sette grenser? Ellers kan vi jo fly ned og hente alle afganere som har lyst til å komme. 2. De afganerne som faktisk kommer til norge er resurssterke - nettopp derfor har de greid å komme hit. De som virkelig trenger hjelp og beskyttelse er vel ikke her? 3. Hva med andre folkegrupper som ikke greier å flykte fra krigen. Skal vi hente dem også? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) De er vel en gjeng med idioter som tror at med litt demostrasjons så får de alt i Norge, desverre nesten sant. Dette holdt for meg "Her bort 21 rettsløse afghanske asylsøkere, uten lovlig opphold i Norge." De har kommet til Norge på feil premisser, og da er det rett hjem igjen. Så får de heller søke på nytt om de så vil til Norge. Endret 18. juli 2007 av Wabby Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Landsvikere? Hva faen er dette for noe nazitull? Landsvikere?? Quisling= Landsviker. Quisling fikk utallige nordmenn drept, for å få personlig makt i Norge basert på å svike landet til fordel for en fremmed okkupasjon. Hvordan i helvete greier du å en gang tenke tanken at folk som er uenig i regjeringens flyktningepolitikk kan derfor være landsvikere? Dette er en totalt forkastelig tråd. Uansett: 1. De skjønner at samfunnet må sette grenser, de er bare uenige i hvor grensene går. F.eks så er det mange som mener at Norge burde følge FNs instrukser angående hvor mange flyktninger skal ta inn, noe norsk regjering aldri har gjort. Derfor er det lett å gripe fatt i en situasjon som dette for å illustrere at vi faktisk ikke opprettholder våre internasjonal forpliktelser til vanlig heller. 2. De som er ressurssterke i Afghanistan er krigsherrene. Ikke flyktinger. Om flyktningene i dette tilfellet er svake eller de svakeste er strengt tatt irrelevant. 3. Så lenge vi tjener milliarder på å bygge ut oljeledninger på grunn av krigen.... Ja, hvorfor ikke? Ta inntektene fra Statoil sine kontrakter og bruk dem på å hjelpe afghanere både der og her. Høres ut som en glimrende ide. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Dessverre så ser det ut til at de fleste får bli i landet...Nå er det bare og sitte og vente på en ny gruppe som vil gjøre akkurat det samme som disse lykkejegerene...Med en sånn asylpolitikk her i landet så er vi snart oversvømt av asylsøkere fra hele verden...Blir kvalm bare jeg ser en politikker...Tidligere var jeg rød men må er jeg blitt hel blå takket være politikken som drives idag... Btw...jeg mener de som hjalp disse lykkejegerene er langt fra helter for og si det sånn... Endret 18. juli 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Dessverre så ser det ut til at de fleste får bli i landet...Nå er det bare og sitte og vente på en ny gruppe som vil gjøre akkurat det samme som disse lykkejegerene...Med en sånn asylpolitikk her i landet så er vi snart oversvømt av asylsøkere fra hele verden...Blir kvalm bare jeg ser en politikker...Tidligere var jeg rød men må er jeg blitt hel blå takket være politikken som drives idag... Btw...jeg mener de som hjalp disse lykkejegerene er langt fra helter for og si det sånn... 9095648[/snapback] Asylpolitikken her i landet er enkelt og greit: Ta inn så få som mulig. Hold dere langt under FNs krav. Og hvis det blir oppstyr, slipp dem inn slik at ingen skal legge merke til at vi faktisk ikke holder våre internasjonale forpliktelser. Hvordan folk har greid å bli overbevist om at Norge har en liberal asylpolitikk er uforståelig for meg. Norge har aldri hatt en liberal asylpolitikk. Endret 18. juli 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
Vico Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Så Noreg har råd til å bruke 3 milliarder på nye fly som skal vase rundt der nede, men å la 300 afganere, som flykter fra krig, dei har vi ikkje råd til å gi opphald? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Så Noreg har råd til å bruke 3 milliarder på nye fly som skal vase rundt der nede, men å la 300 afganere, som flykter fra krig, dei har vi ikkje råd til å gi opphald? 9095727[/snapback] Ja, det var noe av den tåpligste sammenligningen jeg har sett her på forumet noen gang tror jeg... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Så Noreg har råd til å bruke 3 milliarder på nye fly som skal vase rundt der nede, men å la 300 afganere, som flykter fra krig, dei har vi ikkje råd til å gi opphald? 9095727[/snapback] Dødsbra sammenligning. La oss bygge ned forsvaret til ingenting, og bruke ALLE pengene våre på flyktninger. 1940 anyone? Fortell meg at det ikke skjer igjenn med slike svikere som foreslår noe slikt. 1. De skjønner at samfunnet må sette grenser, de er bare uenige i hvor grensene går. F.eks så er det mange som mener at Norge burde følge FNs instrukser angående hvor mange flyktninger skal ta inn, noe norsk regjering aldri har gjort. Derfor er det lett å gripe fatt i en situasjon som dette for å illustrere at vi faktisk ikke opprettholder våre internasjonal forpliktelser til vanlig heller. Ja la oss ta inn langt flere utlendinger til norge, ja la oss få flere og større problemer med utlendinger som england, tyskland, nederland osv har, ja til blod vold og gørr i norge som allerede sliter med integrering. Nei til integerering, det er rasistisk, la utlendingene komme hit med sharia. 2. De som er ressurssterke i Afghanistan er krigsherrene. Ikke flyktinger. Om flyktningene i dette tilfellet er svake eller de svakeste er strengt tatt irrelevant. Jaha ... du har jobba med flykninger skjønner jeg. Det koster penger til fly, falske pass, smuglere, og anna opplegg for å komme til norge. Vi grenser da ikke til afganistan? Det finnes ikke noe opplegg i afgansitan der noen kan gå inn på et kontor åsså vips så er de i norge? De har ikke gått til norge heller? Nei de er ikke makthavere, men personer som antagelig hadde ressurser nok til denne reisen. I forhold til resten der nede så betrakter jeg dem som ressurssterke. 3. Så lenge vi tjener milliarder på å bygge ut oljeledninger på grunn av krigen.... Ja, hvorfor ikke? Ta inntektene fra Statoil sine kontrakter og bruk dem på å hjelpe afghanere både der og her. Høres ut som en glimrende ide. Javisst, send masse penger til afgansitan, helst uten mål og mening. Bare gi alle pengene våre rett i hendene på dem. Send hjem våre soldater, og bygg ned militæret, vi trenger det ikke og vold er slemt. Problemene i afganistan er vår feil. Taliban var snillere og langt bedre. Heia taliban, verdens frelsere, we love you. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ja la oss ta inn langt flere utlendinger til norge, ja la oss få flere og større problemer med utlendinger som england, tyskland, nederland osv har, ja til blod vold og gørr i norge som allerede sliter med integrering.Nei til integerering, det er rasistisk, la utlendingene komme hit med sharia. Jeg er for mer integrering, men ingen av de politiske partiene tørr å ta det opp engang fordi folk flest her mener at man allerede bruker mer enn nok penger på innvandrere allerede. Og det at alle er uvillige til å bruke de pengene det koster er grunnen til at advarslene fra den akademiske venstresiden fra 80tallet nå har blitt realitet. Vi har importert en ny underklasse, som oppfører seg akkurat som forventet. Jaha ... du har jobba med flykninger skjønner jeg.Det koster penger til fly, falske pass, smuglere, og anna opplegg for å komme til norge. Vi grenser da ikke til afganistan? Det finnes ikke noe opplegg i afgansitan der noen kan gå inn på et kontor åsså vips så er de i norge? De har ikke gått til norge heller? Nei de er ikke makthavere, men personer som antagelig hadde ressurser nok til denne reisen. I forhold til resten der nede så betrakter jeg dem som ressurssterke. Så du antar enkelt og greit at alle som kommer seg ut av landet er for ressursterke til å forlange asyl. Glimrende logikk. Asyl skal fungere for alle i nød, enn om de er ressursterke eller ikke. Javisst, send masse penger til afgansitan, helst uten mål og mening. Bare gi alle pengene våre rett i hendene på dem. Send hjem våre soldater, og bygg ned militæret, vi trenger det ikke og vold er slemt. Problemene i afganistan er vår feil. Taliban var snillere og langt bedre. Heia taliban, verdens frelsere, we love you. 9096052[/snapback] Jeg sa ingenting som engang minnet om det du sier der. Dette er komplett useriøst. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg sa ingenting som engang minnet om det du sier der. Dette er komplett useriøst. Nei du skrev ikke det. Jeg bare la til meningene siden det var så lagelig for hugg Det var også så passelig å få satt noen gode poeng - Du har med andre ord blitt brukt hehe. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg sa ingenting som engang minnet om det du sier der. Dette er komplett useriøst. Nei du skrev ikke det. Jeg bare la til meningene siden det var så lagelig for hugg Det var også så passelig å få satt noen gode poeng - Du har med andre ord blitt brukt hehe. 9096373[/snapback] Poenger? Hvor da? Jeg så ikke et eneste ett, verken godt eller dårlig. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Disse afganer-hjelperne; skjønner de ikke at samfunnet er nødt til å sette grenser? Kan jo hende de mener Norge har råd til å være litt mer rause da? 60 stk. afghanere er en "fillesak" sett i perspektiv til at naboland som Pakistan og Iran har tatt i mot 2 millioner afghanske flyktninger. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nei de som har blitt brukt pleier å være litt såre for det, men så var det ikke myntet på deg heller men forumet Jeg er da ikke snill. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nei de som har blitt brukt pleier å være litt såre for det, men så var det ikke myntet på deg heller men forumet Jeg er da ikke snill. 9096413[/snapback] Hva? Jeg er ikke sår.... Mamma.... Slemme mannen sier at jeg er sår!! Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Disse afganer-hjelperne; skjønner de ikke at samfunnet er nødt til å sette grenser? Kan jo hende de mener Norge har råd til å være litt mer rause da? 60 stk. afghanere er en "fillesak" sett i perspektiv til at naboland som Pakistan og Iran har tatt i mot 2 millioner afghanske flyktninger. 9096411[/snapback] Selvfølgelig er det en fillesak. Enda en god grunn til å statuere et eksempel, for da rammer det ikke så mange. Hadde de fått asyl så hadde folk veltet over grensa og demonstrert hele gjengen. Samme som tiggere. Tiggere forsvinner ikke om du gir penger til dem, det blir bare flere av dem - ta oslo som meget godt eksempel på nettopp det. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Selvfølgelig er det en fillesak. Enda en god grunn til å statuere et eksempel, for da rammer det ikke så mange. Hadde de fått asyl så hadde folk veltet over grensa og demonstrert hele gjengen. Samme som tiggere. Tiggere forsvinner ikke om du gir penger til dem, det blir bare flere av dem - ta oslo som meget godt eksempel på nettopp det. 9096448[/snapback] En annen interressant ting med tiggere er at hvis du gir dem penger så har de bedre sjanse til å overleve, mens hvis ingen gir dem penger så er det større sjanse for at de dør slik det faktisk skjer med en god del uteliggere, tiggere, og narkomane i Oslo hver vinter. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Disse afganer-hjelperne; skjønner de ikke at samfunnet er nødt til å sette grenser? Kan jo hende de mener Norge har råd til å være litt mer rause da? 60 stk. afghanere er en "fillesak" sett i perspektiv til at naboland som Pakistan og Iran har tatt i mot 2 millioner afghanske flyktninger. 9096411[/snapback] Selvfølgelig er det en fillesak. Enda en god grunn til å statuere et eksempel, for da rammer det ikke så mange. Hadde de fått asyl så hadde folk veltet over grensa og demonstrert hele gjengen. Samme som tiggere. Tiggere forsvinner ikke om du gir penger til dem, det blir bare flere av dem - ta oslo som meget godt eksempel på nettopp det. 9096448[/snapback] Sansynligvis skjønner du ikke hva som driver mennesker på flukt. Tror du 2 millioner mennesker forlater sine hus/hytter og små jordlapper hvis de kunne latt være? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Rent juridisk har disse "hjelperne" rett til å argumentere og prøve å påvirke politikerne til å gi kriminelle opphold i Norge. Om de imidlertid hjelper disse personene direkte eller holder dem skjult så kan de straffes. Det er ulovlig å oppholde seg i Norge etter at man er utvist, det er ulovlig å oppgi falske opplysninger for å få opphold. Det er liten tvil om at det er profesjonelle som står bak og arrangerer asylturer til naive Norge. Om det viser seg at "hjelperne" har hjulpet organisert kriminalitet så er strafferammen 15 år. Rent moralsk er det helt forkastelig at disse "hjelperne" misbruker asylinstituttet og dytter lykkejegere forran kvoteflyktninger. Politisk asyl er faktisk noe som skal kunne gis for et lite antall personer i et land som er spesielt forfulgt. Det kan ikke benyttes for hele befolkningen fordi det generelt er utrygt i landet og i alle fall ikke fordi det er fattige kår i et land. Politisk asyl skal også søkes i det første trygge landet man kommer til. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Disse afganer-hjelperne; skjønner de ikke at samfunnet er nødt til å sette grenser? Kan jo hende de mener Norge har råd til å være litt mer rause da? 60 stk. afghanere er en "fillesak" sett i perspektiv til at naboland som Pakistan og Iran har tatt i mot 2 millioner afghanske flyktninger. Er det ikke 3000 som har fått opphold? De 60 er de absolutt mest grunneløse søknadene og fra de mest påståelige folkene som nekter å dra frivillig. Selvsagt burde alle som kom hit blitt avvist på dagen da Norge ikke er det første sikre landet de kommer til. Hvordan i huleste klarer flere tusen å komme seg fra Afghanisten til et fremmedkulturelt land i andre enden av en annen verdensdel? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Disse afganer-hjelperne; skjønner de ikke at samfunnet er nødt til å sette grenser? Kan jo hende de mener Norge har råd til å være litt mer rause da? 60 stk. afghanere er en "fillesak" sett i perspektiv til at naboland som Pakistan og Iran har tatt i mot 2 millioner afghanske flyktninger. 9096411[/snapback] 60 stk afghanere som ikke oppfyller kravene og som ikke er flyktninger opptar resurser Norge kunne brukt på 60 reelle flyktninger. Liv går nok tapt fordi Norge må bruke store mengder ressurser på "lykkejegere". Et stort flertall av asylsøkere får avslag. Dette vil til syvende og sist kunne gå ut over de som virkelig trenger Norge sin hjelp. Når det kommer til Afghanerhjelperne så er det mer enn nok av flyktninger å hjelpe (merk forskjell på flyktning og asylsøker). Man burde vurdere hvor man i størst mulig grad bør bruke sin tid. På folk som dokumentert er i nød, eller på folk som ikke er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå