Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei! Jeg har et problem angående min eksterne harddisk. Problemet er det at Windows ikke finner harddiskern når jeg kobler den til. Man hører den "koble til noe" lyden og den lyden som kommer når en kobler den fra, men den dukker ikke opp i Min Datamskin. Jeg har prøvd å koble den til andre datamaskiner, men den dukker fortsatt ikke opp. Hadde utrolig mye ting på den harddisken og håper noen av dere kan hjepe meg. Bare si ifra så skal jeg gi dere mer info. Vet liksom ikke hva mer jeg kan skrive. På forhåd takk! - - Roy Lenke til kommentar
Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Oi, så nedenfor at en annen har spurt om omtrent det samme spørmålet. Beklager. Min harddisk har også USB grensesnitt. Men jeg har prøvd det som ble rådet i den topicen. Jeg har også prøvd å koble den til andre PCer, og ingen av dem finner Harddisken. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvis ikke du får koblet til via USB kan du ta den ut av boksen og koble den til internt (IDE). Lenke til kommentar
Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg kan prøve, takk for svar. Jeg syns det er rart at PCene ikke finner den. 2 av de 4 PCene jeg har prøvd å koble den til på er nyformaterte PCer. Helt ferske windows installer. Skal prøve å koble den direkte til PCen nå. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Kan jo vær den vil få en stasjonsbokstav som ikke er ledig.. Du finner bedre oversikt hvis du høyreklikke min datamaskin /behandle og diskbehandling. Dukker den opp der så må du endre stasjonsbokstaven til noe ledigt.. Lenke til kommentar
Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg gikk inn på Computer -> Device Manager. Der kommer det frem en WDC WD25 00JB-00REA0 USB Device. Så da er den jo der:P Hva er kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg gikk inn på Computer -> Device Manager. Der kommer det frem en WDC WD25 00JB-00REA0 USB Device. Så da er den jo der:P Hva er kan jeg gjøre? 9095204[/snapback] Du kan formatere den i diskmanager. Lenke til kommentar
Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Ville nå helst ungått det Men hvordan kommer jeg til diskmanager.. Beklager er ikke så god innenfor PC Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Diskbehandling finner du her; Start, Kontrollpanel, Administrative Verktøy, Datamaskinbehandling Ser ut som et utforskervindu, diskbehandling finner du under lagringsplass til høyre i vinduet. Finn riktig disk til venstre i vinduet, høyreklikk og evt. velg endre stasjonsbokstav eller formater. Endret 18. juli 2007 av persistent Lenke til kommentar
Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Diskbehandling finner du her;Start, Kontrollpanel, Administrative Verktøy, Datamaskinbehandling Ser ut som et utforskervindu, diskbehandling finner du under lagringsplass til høyre i vinduet. Finn riktig disk til venstre i vinduet, høyreklikk og evt. velg endre stasjonsbokstav eller formater. 9095365[/snapback] Takk for hjelpen, men om det går ann å gjennoprette en partisjon som du har slettet alså hente tilbake gamelt innhold som var på hardisken på forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Diskbehandling finner du her;Start, Kontrollpanel, Administrative Verktøy, Datamaskinbehandling Ser ut som et utforskervindu, diskbehandling finner du under lagringsplass til høyre i vinduet. Finn riktig disk til venstre i vinduet, høyreklikk og evt. velg endre stasjonsbokstav eller formater. 9095365[/snapback] Takk for hjelpen, men om det går ann å gjennoprette en partisjon som du har slettet alså hente tilbake gamelt innhold som var på hardisken på forhånd takk for hjelpen 9095491[/snapback] Sa du at du hadde slettet partionsjonen ? I så fall tror jeg det er "game over" for innholdet på disken. Det eneste du kan gjøre i diskmanager er dessuten å formatere og endre partisjoner. Det hjelper ikke deg uansett i dette tilfelle. Endret 18. juli 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Roy1097 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Diskbehandling finner du her;Start, Kontrollpanel, Administrative Verktøy, Datamaskinbehandling Ser ut som et utforskervindu, diskbehandling finner du under lagringsplass til høyre i vinduet. Finn riktig disk til venstre i vinduet, høyreklikk og evt. velg endre stasjonsbokstav eller formater. 9095365[/snapback] Takk for hjelpen, men om det går ann å gjennoprette en partisjon som du har slettet alså hente tilbake gamelt innhold som var på hardisken på forhånd takk for hjelpen 9095491[/snapback] Sa du at du hadde slettet partionsjonen ? I så fall tror jeg det er "game over" for innholdet på disken. Det eneste du kan gjøre i diskmanager er dessuten å formatere og endre partisjoner. Det hjelper ikke deg uansett i dette tilfelle. 9095540[/snapback] takk for hjelpen Lenke til kommentar
persistent Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Dersom du har slettet partisjonen kan du prøve med et filgjenopprettingsprogram, f.eks. File Recovery (e.l.). Jeg har selv brukt dette på disker hvor partisjoner er fjernet eller endret med brukbart resultat. Så lenge du kjører programmet før du evt. har gjort andre endringer på den "gamle" partisjonen (skrevet filer / installert) så burde du kunne påregne å få gjenopprettet mellom 80 og 90% av innholdet. Lenke til kommentar
nikkotai Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Dersom du har slettet partisjonen kan du prøve med et filgjenopprettingsprogram, f.eks. File Recovery (e.l.). Jeg har selv brukt dette på disker hvor partisjoner er fjernet eller endret med brukbart resultat. Så lenge du kjører programmet før du evt. har gjort andre endringer på den "gamle" partisjonen (skrevet filer / installert) så burde du kunne påregne å få gjenopprettet mellom 80 og 90% av innholdet. 9100222[/snapback] har samme problemet selv, noen som kan forklare steg for steg? er litt amatør når det gjelder sånt q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå