Gå til innhold

Lan driver til ubuntu

Anbefalte innlegg

Har dette kortet. Finner ikke noen driver på nettet. I ubuntu står det kun "no internet connection".

Hva gjør jeg? Og hvordan instalerer jeg driveren?

LEGGER TIL: burde kanskje lett litt lenger før jeg la inn noe her. Fant det her.

Men så får vi se om jeg klarer å instalere det:)

LEGGER TIL: "The kernel version 2.6.20 is not supported in this package". Hva gjør jeg?

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilkilder? har instalert det ja. Jeg instalerer 6.10 nå fordi at det ikke sto på nettsiden til via at det var støtte for noe nyere(sikkert bare de som ikke har oppdatert). Så jeg prøver med 6.10. For å så å oppgradere viss det funker. Er visst dårlig støtte for Via southbridger da. Siden du aldrig har sett det før;)

Lenke til kommentar

Feilkilder: Løs/dårlig kabel, ingen dhcp-server osv.

Det jeg vil fram til - fungerer det i windows?

Søkte på nettverksdelen av hovedkortet ditt, og jeg mener den har vært støttet av kernelen fra ca 2004....

Selv om det står "no internet connection" betyr det ikke at kortet ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Ja det har alltid fungert i widows. Pappa surfet nettopp i windows på samme maskin. Det har noe med ubuntu å gjøre.

MEN jeg fikset det. Det som skulle til var å instalere 6.10 istede for 7.04 siden 7.04 ikke var støttet av instalasjonsfilen. Prøvde så å oppgradere til 7.04 men fikk en eller annen feilmelding. Men gidder ikke mer nå. Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Ja det har alltid fungert i widows. Pappa surfet nettopp i windows på samme maskin. Det har noe med ubuntu å gjøre.

MEN jeg fikset det. Det som skulle til var å instalere 6.10 istede for 7.04 siden 7.04 ikke var støttet av instalasjonsfilen. Prøvde så å oppgradere til 7.04 men fikk en eller annen feilmelding. Men gidder ikke mer nå. Takk for hjelp:)

9095959[/snapback]

7.04 ikke støttet av installasjonsfilen? Hva slags installasjonsfil dreier dette seg om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...