Gå til innhold

Program som ligner google sketchup til linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google Sketchup via Wine i Xubuntu (FVWM som WM):

86092.jpeg

Menylinja mangler, knappelinjen hopper fram og tilbake og arbeidsvinduet mangler rutenett. Noe som resulterer i et ganske ubrukelig program.

Men - hvis du absolutt vil :p

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Blender er for å lage 3d animasjoner i Linux, jeg ønsker ett program som jeg kan tegne hus/rom ol. slik som du enkelt kan gjøre i google Sketchup. Menmen, såfremst det ikke funker 100% igjennom wine, så er det litt uaktuelt for meg, får håpe at google slipper det til Linux slik som de har gjort med flere av de andre programmene sine. Google bruker å være flinke sånnsett.

Lenke til kommentar
Blender er for å lage 3d animasjoner i Linux, jeg ønsker ett program som jeg kan tegne hus/rom ol. slik som du enkelt kan gjøre i google Sketchup. Menmen, såfremst det ikke funker 100% igjennom wine, så er det litt uaktuelt for meg, får håpe at google slipper det til Linux slik som de har gjort med flere av de andre programmene sine. Google bruker å være flinke sånnsett.

9100683[/snapback]

Vel. Det er vel litt etter hvordan man ser det. Skal ikke kvervulere for mye nå men lage rom og stuff er veldig lett i Blender hvis man har litt kunnskap om programmet. Og blender er ikke bare for animasjoner, jeg bruker det mest for å lage "stillbilder" og slikt. Men jeg kan forstå at behovet for google sketchup er der for brukere som ikke har lyst til å sette seg inn i blenders vanskelige UI.

BlenderMarsan :D

Lenke til kommentar
Vel, en viktig ting for meg er at jeg i Sketchup får opp mål på vegger ol. Noe som er rimelig greit når jeg skal bruke tegningene til å faktisk beregne hvordan jeg skal bygge det etterpå.

9113202[/snapback]

Det skal vel også strengt tatt være mulig i blender også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...