Gå til innhold

Korleis overklokke geforce 8600gt?

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Hei

Eg har alvorlege problem med å finne ein måte å overklokke mitt xfx geforce 8600gt kort på. Eg har lasta ned mange program som ntune riva tuner og mange andre. Ikkje noken av desse er brukbare. Har også prøvd å gjere det via drivarane, men det går heller ikkje. Sjølv om eg tek enable overclock så funka det ikkje. Ka skal eg gjere?

Takker for gode svar.

Edit: Fekk det til etter litt reinnstalsjon av drivarar og program.

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei

Eg har alvorlege problem med å finne ein måte å overklokke mitt xfx geforce 8600gt kort på. Eg har lasta ned mange program som ntune riva tuner og mange andre. Ikkje noken av desse er brukbare. Har også prøvd å gjere det via drivarane, men det går heller ikkje. Sjølv om eg tek enable overclock så funka det ikkje. Ka skal eg gjere?

Takker for gode svar.

Edit: Fekk det til etter litt reinnstalsjon av drivarar og program.

9094965[/snapback]

Jeg har klokket 8600GT med nyeste rivatuner, går fint det. Husk å velge 3D i rivatuner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du kan bruke ntune vist det er et nvidia kort (du finner det på hjemmesiden deres)

Eller du kan bruke systool ( http://www.techpowerup.com/systool/ )

jeg bruker systool nå på mitt nye ati kort fordi systool støtter både nvidia og ati

9291885[/snapback]

Hvor mye kan man overklokke 8600M GT kortet uten at det brenner opp ? Hehe.. jeg er ny på overklokking..

9397549[/snapback]

Dette må du teste med temperatur, det kan du gjøre ved å bruke grafen i rivatuner og så kjøre en grafikk krevende test. Vis du går over 85-90 begynner det å bli farlig for kortet ditt.

Lenke til kommentar
Du kan bruke ntune vist det er et nvidia kort (du finner det på hjemmesiden deres)

jeg bruker systool nå på mitt nye ati kort fordi systool støtter både nvidia og ati

9291885[/snapback]

Hvor mye kan man overklokke 8600M GT kortet uten at det brenner opp ? Hehe.. jeg er ny på overklokking..

9397549[/snapback]

Dette må du teste med temperatur, det kan du gjøre ved å bruke grafen i rivatuner og så kjøre en grafikk krevende test. Vis du går over 85-90 begynner det å bli farlig for kortet ditt.

9397640[/snapback]

Det er vel ikke så bra å kjøre kortet på 80 grader over lang tid?

Lenke til kommentar

9291885[/snapback]

9397549[/snapback]

9397640[/snapback]

Det er vel ikke så bra å kjøre kortet på 80 grader over lang tid?

9397680[/snapback]

Det går varierte meninger om dette på nettet, jeg mener ikke at det er noen som helst direkte skade, annet enn at kortet kanskje ikke lever like lenge (man har nok byttet det ut før den tid) Personelig brukte jeg et kort som var grisevarmt (les 95-100) i over ett år, fungerer fint enda.

Lenke til kommentar

Bruker ATi Tool til å klokke mitt MSI 8600GT kort. Synes det er ett greit program å bruke. Brukte det alltid på ATi kortene mine, å nå som det støtter NVIDIA også så har jeg bare forsatt å bruke det.

Kjører ett vifteløst kort, å har klokket det opp fra 540Core 1400Mem til 650Core 1700Mem. Har bra ventilasjon i kabinettet, å har ikke merket noe problemer så langt. Skal legges til at jeg ikke spiller så ofte, men de siste dagene så har det blitt endel timer i strekk med BIOSHOCK :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...