Gå til innhold

Crysis til PS3 ? plz

Bebeluv

Anbefalte innlegg

Crysis For PS3: Could Crytek Be Following In Epic’s Footsteps?

If you were a PC game which console would you make your way to — The Xbox 360 or the Playstation 3? Let us think about the recent course of events for a moment and examine the facts.

Could Crytek be following in the footsteps of Epic? There has been a job post on Crytek’s official site looking for a PS3 developer for a few months now, however when asked about it Crytek declined to comment.

The job opening itself may be all the fuel Playstation 3 fans need, however we would like to add some more. Take into consideration the course of events that took place recently between Sony and Epic.

Crysis for PS3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

angående at crytec søker etter PS3 programmerer betyr det ikke at Crysis kommer til PS3. Mest sansynlig er det for å optimaliserer CryEngin2 for konsollbruk. Slik at de kan selge lisenser til spillmotoren sin slik som epic så vellykket har gjort med Unreal 3 motoren.

For dem er nok Crysis mer et prosjekt for å vise at motoren deres er top notch slik at mest mulig vil lage spill med den. (selvsagt vil de jo at spillet skal være en suksess osv osv)

Lenke til kommentar

De har søkt etter både 360 og PS3 programmere ved flere annledninger, men de har vært ganske bestemt på at Crysis ikke kommer til konsoll. De har jo også vært rimelig tydelige på at grafikken er for heftig for både PS3 og 360. Jeg tipper nok at vi ser en Crysis spin off ala det vi fikk med Far Cry Instincts til Xbox.

Lenke til kommentar

Som Bromlexl seier er sal av CryEngine2 noko Crytek har tenkt å satse meir på i framtida. Derfor vil det vere naturleg at dei ønskjer å tilpasse denne til ulike plattformar. Dette kan vere med på å forklare kvifor dei ansett folk med erfaring med ulike konsollar.

Etterkvart som Crytek utvider studioet sitt er det og sannsynleg at dei ønskjer nye utfordringar. Spelkonsollar kan vere eit fristande marknad, og dei ønskjer sikkert å utvide i den retninga.

Lenke til kommentar
De har søkt etter både 360 og PS3 programmere ved flere annledninger, men de har vært ganske bestemt på at Crysis ikke kommer til konsoll. De har jo også vært rimelig tydelige på at grafikken er for heftig for både PS3 og 360. Jeg tipper nok at vi ser en Crysis spin off ala det vi fikk med Far Cry Instincts til Xbox.

9095102[/snapback]

Det er da ikke grafikken som er for kraftig. Men rammen på konsollene som setter litt sperrer. Selvsagt vil spillet se best ut på en DX10 PC, men konsollversjon hadde vært meget mulig vil jeg tro. Hadde de gått inn for det.

Men vil også tro at vi nok får en liten spin off som er møkk i forhold til orginalproduktet. Noe ala Far Cry Instincts.

Lenke til kommentar

Det som er på pc er at rammen blir brukt til så mye annet enn bare spill. samme med prossesor, så man får mer ut av PS3 og 360.

men selvom man får mer ut v rammen og kraften til konsollene så hjelper ikke det når folk kjører 4gb og sånt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Så godt som sikkert at det kommer en optimalisert versjon av spillmotoren til PS3/X360, men en direkte port av PC-versjonen skjer neppe. En konsollvenlig versjon á la Far Cry Instincts på den gamle Xbox-en er nok sannsynlig.

Lenke til kommentar

Som mange nevner er det sikkert en stor sannsynlighet for at vi får div. Crysis-spinoffs til konsollene, men da håper jeg virkelig at de gjør en ordentlig jobb!

Bare se på Far Cry til 360. Som Mala sa, 280 spenn er mye å betale for å se på litt pent vann.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

9095102[/snapback]

øy øy correction ! Ikke for heftig, men Crysis er programmert mer for en PC enn en konsoll. Vi har da sett lik bra grafikk på begge konsollene.

Lenke til kommentar

Nja, vil si Crysis er et stykke foran alt jeg har sett på konsoll så langt, men tviler ikke på at PS3 har mye mer å gå på. Så nettopp en video med Uncharted-folka (Naughty Dog) og de hevder de utnytter rundt 25% av PS3 så langt. We ain't seen nothing yet...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
*snip*

9095102[/snapback]

øy øy correction ! Ikke for heftig, men Crysis er programmert mer for en PC enn en konsoll. Vi har da sett lik bra grafikk på begge konsollene.

9098456[/snapback]

Enig der, vi har sett mye bra! og jeg tviler ikke ett sekund på at vi vil se bedre ting etterhvert, både på 360 og PS3. Killzone 2 ser rett og slett jævlig bra ut, og det kommer garantert til å kicke ass.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...