Gå til innhold

UEFA Champions League 07/08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

1/8-delsfinaler:

 

Celtic - Barcelona

Her er vel Barcelona ganske så klare favoritter, men man skal aldri avskrive Celtic. Tipper Celtic kommer til å gi Barcelona solid kamp, men at Barcelona går videre på bedre målforskjell.

 

Lyon - Manchester United

Mye av det samme som for den overnevnte kampen. Lyon virket veldig sterke mot Rangers, men på papiret skal Man Utd. være et bedre lag. Ser for meg at Man Utd går videre etter to jevne kamper.

 

Schalke 04 - Porto

Kanskje ikke den mest attraktive kampen med tanke på publikumslag, men jeg tror dette kan bli en meget spennende affære. Schalke har vist muskler i RBKs gruppe mens Porto bestandig er å regne med i sluttspillene. Meget jevnt, men jeg tror Schalke trekker det lengste strået og vinner med minst mulig margin.

 

Liverpool - Inter

Ojsann, her er Liverpool i alvorlige problemer. Inter er i fryktinngytende form og er en av de største favorittene til å vinne hele cupen. Jeg tror Inter kommer til å gå videre etter Zlatan-show.

 

AS Roma - Real Madrid

Real Madrid er nok en seriøs utfordrer til å stikke av med pokalen i år. Jeg tror de blir for sterke for Totti og Roma.

 

Arsenal - AC Milan

Dette blir nok publikumsmagneten fremfor noen. To av england og Italias desidert beste lag kommer til å lage et heidundrandes show. Jeg er overhodet ikke sikker på hvilket av de to lagene som går videre. Hjertet mitt håper på Arsenal, men fornuften sier nok at AC Milan vinner på grunn av mesterskapserfaringen og vinnerkulturen som ligger i klubben.

 

Olympiakos - Chelsea

Chelsea har vært heldige med trekningen og bør gå videre uten de helt store problemene.

 

Fenerbahçe - Sevilla

Rundens "kjedeligste" kamp. Jeg kjenner ikke til lagene så godt, men ansèr Sevilla som favoritten.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Disse tre som man må få meg seg.

 

Liverpool - Inter

AS Roma - Real Madrid

Arsenal - AC Milan

 

Tipper alle de tre som har borte først går videre, men nå spørs det da om Inter skal greie å komme seg til semien og finalen for en gangs skyld, eller om CL spøkelse forsatt lever.

 

Alle som har hjemme først har gode muligheter til å gå videre.

 

Dette skal bli morsomt!

Lenke til kommentar
Tror faktisk et toppet Arsenal kan ta AC milan, og den defensive tryggheten til Liverpool tar Inter.

Helt enig. Det forutsetter selvfølgelig at både Arsenal og Liverpool har en skadefri tropp, men angrepsspillet til førstnevnte og vinnerviljen til sistnevnte er ikke til å kimse av. Hvis vi forutsetter at både Chelsea og Manchester United går videre fra sine kamper, blir det fire engelske lag i ... kvartfinalen. Det er litt kult.

Lenke til kommentar

Mine tips:

 

Celtic - Barcelona - Barcelona. Er ikke mange lag som vinner mot Ronny - Eto'o - Henry - Messi.

 

Lyon - Manchester United Jevn kamp. Lyon kan fort overraske med noen Juninho frispark. Tror dog at Man Utd går videre, blir nok et Ronaldo show.

 

Schalke 04 - Porto Kjedlig kamp for min del, tror Schalke trekker det lengste strået. Vertfall etter hva jeg så Porto prestere mot Liverpool.

 

Liverpool - Inter Som Liverpool fan må jeg jo si Liverpool, tror derimot at det blir noen sinnsyke kamper. Lukter rødt kort å straffer lang vei.

 

AS Roma - Real Madrid Nok en toppkamp, og vil sette mine penger på Real Madrid seier.

 

Arsenal - AC Milan De Unge mot De Eldre. Tror Arsenal i form kan leke seg til seier her.

 

Olympiakos - Chelsea CFC. Ganske lett.

 

Fenerbahçe - Sevilla Sevilla.

 

 

Nå har jeg mer tro på at Arsenal slår AC, enn at Liverpool tar Inter. Spesielt om Agger ikke blir skadefri. Zlatan vil leke med finsken.

Agger er nok skadefri, og uansett vil nok Rafa hente inn en rask stopper i Januar vinduet.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Spennende 1/8-delsfinaler. Inter har en solid stall, men når det gjelder CL så når de ikke helt på topp. Ser man tilbake i tid, gjerne det siste 10-året, så har Inter hatt en veldig solid stall på papiret opp igjennom årene. Men det er bare noe som ikke helt stemmer med klubben og blandingen av alle ''stjernene'' de har og har hatt.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kaka sier

English clubs "are easy"

 

Og vil gjærne bli satt opp som kaptein mot Arsenal, så han kan få testet kaptein egenskapene.

 

For meg er det ikke sjokkerende at han sier dette, da jeg ser at de fleste lagene i PL ikke har den sterke defansive rollen en klubb må ha for å slå ett sterkt lag, noe de italienske klubbene har ikke rart at stjerner som Kaka sliter med å ta Serie A med storm.

 

Men dette blir vel en av de tøffeste åttendelsfinalene gjennomtidene..

 

Og la meg gjette noe.

Om Inter og Milan ryker ut så vil VG ha dette: England knuste Italia eller Engelsk fotball bedre enn Italiensk

Om Inter og Milan går videre så vil VG ha: Arsenal røyk ut pga dommeren, Liverpool med uflaks eller noe lignene, eller ikke nevne noe av dette.

 

Dette har jeg god erfaring med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...