Gå til innhold

UEFA Champions League 07/08


Anbefalte innlegg

Nå er det jo enda en stund til gruppene trekkes, men kvalifiseringen har allerede startet. Noen av lagene i første kvalifiseringsrunde (av tre) har allerede spilt ferdig den første av to kamper, så inntil videre får vi klare oss med disse resultatene.

 

Eventuelle vinnere og lignende vil vel bli tippet til å bli de samme som omtrent hvert år (Barcelona, Real Madrid, AC Milan, Manchester United, Liverpool og et par til minst).

 

Hvordan kommer Norges eneste deltagerlag til å klare seg i år tror dere? Personlig er jeg ingen Rosenborg-tilhenger, men når det kommer til Champions League er/var de vårt eneste håp, og de har gitt Norges folk mange gode stunder - og like mange nedturer når vi har vært for ovenpå. Jeg har vel ikke helt den store troen på Rosenborg i år, men hvis de skulle klare å komme seg til gruppespillet hadde det jo vært fryktelig morsomt synes jeg.

 

Av andre ting man kan diskutere er det jo det nye forslaget til formatet på turneringen som er gitt av selveste Platini (det var vel Platini som lanserte forslaget?). Det går vel ut på at ingen land kan ha mer enn tre deltagere, samt at det kunne bli noen endringer i kvalifiseringen. Disse trår vel ikke i kraft før 2009/2010 eller noe, men det er jo et spennende forslag.

 

 

FØRSTE KVALIFISERINGSRUNDE

Lenkoran - Dinamo Zagreb 2-4 (e.e.o.)

APOEL - BATE 2-3 (e.e.o.)

Olimpi - Astana 0-3

Zeta - Kaunas 5-4

Murata - Tampere 1-4

Linfield - Elfsborg 0-1

TNS - Ventspils 4-4 (Ventspils videre på bortemål)

Marsaxlokk - Sarajevo 1-9

Sheriff - Rànger's 5-0

Hafnarfjördur - HB 4-1

Domžale - Tirana 3-1

Pobeda - Levadia 0-1

Derry - Pyunik 0-2

Dudelange - Žilina 5-7

 

ANDRE KVALIFISERINGSRUNDE

Pyunik - Shakhtar Donetsk 1-4

Crvena Zvezda - Levadia 2-2 (Crvena Zvezda videre på bortemål)

Glasgow Rangers - Zeta 3-0

Debreceni - Elfsborg 0-1

Zagłębie Lubin - FC Steaua Bucuresti 1-3

Genk - Sarajevo 2-2 (Sarajevo videre på bortemål)

Ventspils - Salzburg 0-7

Astana - Rosenborg 2-10

Hafnarfjördur - BATE 2-4

FC København - Beitar Jerusalem FC 2-1 (e.e.o.)

Žilina - Slavia Praha 0-0 (Slavia Praha vant 4-3 på straffer)

Tampere - Levski Sofia 2-0

Domžale - Dinamo Zagreb 2-5

Beşiktaş - Sheriff 4-0

 

TREDJE KVALIFISERINGSRUNDE - Spilles 14/15 og 28/29 august

BATE Borisov - Steaua Bucuresti 2-2

Tampere- Rosenborg 0-3

Spartak Moskva - Celtic 1-1

Werder Bremen - Dinamo Zagreb 2-1

Salzburg - Shaktar Donetsk 1-0

Ajax - Slavia Praha 0-1

Valencia - Elfsborg 3-0

Sarajevo - Dinamo Kiev 0-1

Fenerbache - Anderlecht 1-0

Rangers - Crvena Zvezda 1-0

Toulouse - Liverpool 0-1

Benfica - København 2-1

Lazio - Dinamo Bucuresti 1-1

Sparta Praha - Arsenal 0-2

Sevilla - AEK 2-0

Zürich - Beşiktaş 1-1

 

DIREKTE LINK!

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å undervurdere motstanderen vil jeg nesten si at det ikke spiller noen rolle. Jeg tror ikke Rosenborg har blitt SÅ dårlige at et georgisk eller kazakstansk lag skal ha noen som helst sjanse til å slå dem ut.

 

Nå vet jeg ikke annet om kampen mellom disse to lagene enn at georgiske Olimpi ikke klarte mer enn 0-0 hjemme. Likevel fikk ikke Astana med seg noen bortemål, og et enkelt mål i returoppgjøret som går 24.07 kan være nok for Olimpi til å kare seg videre.

Lenke til kommentar

Jeg tror RBK bør komme seg greit forbi trinn to i kvalifiseringen. Men, det kan bli betraktelig vanskeligere om RBK møter Liverpool, Arsenal, Sevilla eller kanskje Werder Bremen. Vi har dog muligheten til å møte Shakhtar Donetsk, Besiktas, Anderlecht, Dinamo Kiev eller Levski Sofia, som er lag RBK kan slå på en god dag. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen Rosenbor-fan men håper jo selvfølgelig på dem ute i Europa. Om RBK gjør det bra, så er det en positiv ting for hele Norge. Hadde det ikke vært for RBK i tidligere Champions League, hadde vi ikke hatt mer enn ett, kanskje to lag i kvalifiseringen til Europa-cuper. Derfor er mine to favoritter foran CL 07/08 Rosenborg og selvfølgelig mitt kjære AC Milan som skal vinne igjen i år. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...