Gå til innhold

Naturbilde med litt smådramatisk himmel

pwned

Anbefalte innlegg

Heihei...

Har ikke gjort noenting med bildet enda, og det er tatt gjennom et bilvindu på måfå i 70-80 km/h, så det er derfor det er litt uklart.

Jeg liker himmelen på dette bildet, den gir et rotete uttrykk i mitt hode.

Forslag til forbedringer med photoshop og kritikk mottas med takk =)

Edit: legge til bildet :innocent:

post-130006-1184749164_thumb.jpg

Endret av pwned
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk ikke så verst komponert, til å være tatt ut av et bilvindu på en bil i fart. Her finner man Rule of Thirds, og her finner man en tydelig L-komposisjon også. Den biten av bildet er i alle fall godkjent. At trærne rammer inn bildet på en måte er også godkjent fra meg. Skarphet vurderer jeg ikke, siden du selv skriver at den ikke er på plass.

Desverre ødelegges hele bildet av store, utbrente partier i den delen av bildet som du har trukket fram som noe du liker i bildet. Den himmelen fungerer bare ikke på grunn av det. Problemet når man tar bilder på den måten er ikke bare skarpheten, men også eksponeringen. Den er desverre langt fra spot on her.

Lenke til kommentar
Du kan jo "redde" det i photoshop, levels og burn så kan du kunstig fjerne utbrenningen :)

9097144[/snapback]

Det er ikke umulig nei, men det blir litt rart når det er så mye... Husk å ha konturer i skyene iallefall...

9097154[/snapback]

men er litt usikker om det i grunn om det er noe å redde...

9097168[/snapback]

kan altids prøve.. Jeg malet på hele brystpartiet til en Ærfugl og deler av en hettemåke en gang. Ingen som har nevnt noe :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...