pwned Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Heihei... Har ikke gjort noenting med bildet enda, og det er tatt gjennom et bilvindu på måfå i 70-80 km/h, så det er derfor det er litt uklart. Jeg liker himmelen på dette bildet, den gir et rotete uttrykk i mitt hode. Forslag til forbedringer med photoshop og kritikk mottas med takk =) Edit: legge til bildet Endret 18. juli 2007 av pwned Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Det er faktisk ikke så verst komponert, til å være tatt ut av et bilvindu på en bil i fart. Her finner man Rule of Thirds, og her finner man en tydelig L-komposisjon også. Den biten av bildet er i alle fall godkjent. At trærne rammer inn bildet på en måte er også godkjent fra meg. Skarphet vurderer jeg ikke, siden du selv skriver at den ikke er på plass. Desverre ødelegges hele bildet av store, utbrente partier i den delen av bildet som du har trukket fram som noe du liker i bildet. Den himmelen fungerer bare ikke på grunn av det. Problemet når man tar bilder på den måten er ikke bare skarpheten, men også eksponeringen. Den er desverre langt fra spot on her. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Hvordan ville du endret bildet da? For å få vekke disse utbrente partiene. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 For seint. Det må gjøres i eksponeringsøyeblikket. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 ah.... ja da måtte jeg nesten stoppa bilen... og det funker dårlig på motorvei. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 neida.. for å få det mørkere skulle du hatt en raskere lukker/mindre blender (større f-tall) resultatet av dette er at hele bildet blir mørkere, så informasjonen i fjellene ville nok forsvunnet, men det er jo ikke mye detaljer der nå heller. Lenke til kommentar
blenden Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Highlights kan korrigeres dersom du tok bildet i RAW-format, enten ved hjelp av Recovery-funksjonen eller exposure. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Neste gang legger du ut i brukervennlig størrelse Greit nok, er ikke fan av snap-shots som dette, da jeg liker at fotografier er litt mer planlagt, så forrholdene er ikke unskyldning nok Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Du kan jo "redde" det i photoshop, levels og burn så kan du kunstig fjerne utbrenningen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Du kan jo "redde" det i photoshop, levels og burn så kan du kunstig fjerne utbrenningen 9097144[/snapback] Det er ikke umulig nei, men det blir litt rart når det er så mye... Husk å ha konturer i skyene iallefall... Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Du kan jo "redde" det i photoshop, levels og burn så kan du kunstig fjerne utbrenningen 9097144[/snapback] Det er ikke umulig nei, men det blir litt rart når det er så mye... Husk å ha konturer i skyene iallefall... 9097154[/snapback] men er litt usikker om det i grunn om det er noe å redde... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Du kan jo "redde" det i photoshop, levels og burn så kan du kunstig fjerne utbrenningen 9097144[/snapback] Det er ikke umulig nei, men det blir litt rart når det er så mye... Husk å ha konturer i skyene iallefall... 9097154[/snapback] men er litt usikker om det i grunn om det er noe å redde... 9097168[/snapback] kan altids prøve.. Jeg malet på hele brystpartiet til en Ærfugl og deler av en hettemåke en gang. Ingen som har nevnt noe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 At least i tried... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Så at noen fleter ikke var helt markerte, men dere skjønner tegninga... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Neste gang legger du ut i brukervennlig størrelse Den nye er jo nesten dobbelt så stor.:!: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2007 Neste gang legger du ut i brukervennlig størrelse Den nye er jo nesten dobbelt så stor.:!: 9097582[/snapback] Jeg ville gi det slik at trådstarter kan se endringene bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå