My2Cents Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Er det vanlig og ha pixel feil på PSP skjermen? Jeg kjøpte en PSP for noen dager siden og jeg har klart å funnet 2 stykker som lyser. Heldigvis er begge helt i hjørnene og ikke midt på skjermen så det har ikke så mye og si Må det være over 3 pixel feil på skjermen for jeg kan kreve en ny? Endret 18. juli 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ja, det er helt vanlig. Om jeg husker rett så må det være mer enn 3 døde pixler ved siden av hverandre før man kan si at det er en produksjonsfeil. Du får uansett ikke en ny skjerm på Sony/PSP-garantien pga pixelfeil. Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Ja, det er helt vanlig.Om jeg husker rett så må det være mer enn 3 døde pixler ved siden av hverandre før man kan si at det er en produksjonsfeil. Du får uansett ikke en ny skjerm på Sony/PSP-garantien pga pixelfeil. 9094407[/snapback] Ok. De 2 jeg har er ikke ved siden av hverandre og de er helt i hjørne, så det er ikke irriterende å ha de der Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Du kan jo prøve å gå tilbake til butikken og si at du vil heve kjøpet siden du kjøpte for noen dager siden. Husker at hos Elkjøp så kan du kjøpe et produkt og levere før 30 dager har gått og få tilbake pengene. Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Du kan jo prøve å gå tilbake til butikken og si at du vil heve kjøpet siden du kjøpte for noen dager siden. Husker at hos Elkjøp så kan du kjøpe et produkt og levere før 30 dager har gått og få tilbake pengene. 9094488[/snapback] Var utsolgt på alle Elkjøp butikkene i Oslo, så jeg kjøpte i en annen butikk. Uansett er det ikke så farlig da de ligger i hjørnene. Kan nye pixel feil dukke opp etter en tid? Endret 18. juli 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Pikselfeil kan ikke dukke opp etterhvert nei.. Det du har, er ikke døde piksler, men "stuck pixels". De har med andre ord bare hengt seg opp. Men det finnes metoder for å rette det opp igjen! Her er en: Dead Pixel Fix Dette er en filmfil, som du legger inn på PSP'n, og kjører den. Sett den på repeat, slik at den for jobbet litt. (Det skal flashe i mange farger når filmen kjører) Dette stimulerer pikslene, og vil kanskje "løsne" de pikslene som har hengt seg opp hos deg! Lykket til, og gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det fungerte! Husk, du må la videoen stå på litt.. Noen har latt denne stå på om natten.. Endret 18. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Alle LCD produkter kan pixel feil forekomme. Det er normalt at det kommer nesten.. Jeg selv har ikke fått noen pixel feil. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Døde og opphengte piksler kan såvisst oppstå etterhvert. Dette har jeg erfart selv blant annet på en laptop med LCD-skjerm. Har 2 piksler som lyser opp på min PSP, skal prøve denne videoen senere De er uansett ikke til noen stor bry, så jeg tar ingen emodans om det ikke funker ;p Hvis man leser i manualen til PSPen står det at døde piksler er helt normalt og kan forekomme. Man skal nok, dessverre, ha en del døde/opphengte piksler for å få byttet i en ny en ved hjelp av garantien/standarden som er benyttet. Har man kjøpt PSPen via nettet kan man benytte seg av angreretten innen 14 dager (må betale porto selv), eller som nevnt om det gjelder Elkjøp bare gå å kreve pengene tilbake innen 30 dager. Edit: http://www.psp-vault.com/UpDownload-req-vi...nts-lid-355.psp "I also found out that it can also give you stuck pixels as well." Er visstnok en lite sjangsespill denne filmsnutten Endret 19. juli 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå