taarni Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hellu! Min broder har klart å innstallere Windows og medfølgende programmer på en harddisk som akkurat klarer å huse den plassen XP tar. Lurer da på om det er mulig å kunne slå sammen forskjellige harddriver på dataen, slik at det blir et større medium? Og hvordan går jeg da evt. fram? Eller går det ann å flytte Windows fra en harddisk til en annen, uten å måtte reinstallere XP? Mvh. taarni Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Når du sier slå samme forskjellige harddriver, mener du da to forskjellige fysiske disker eller to partisjoner på samme disk ? Du kan slå sammen (eller endre størrelse på) to forskjellige partiskoner med f.eks. Partition Magig, men vil i såfall anbefale å ta backup av ting du er redd for å miste. Hender PM ikke klarer jobben helt bra, selv om jeg personlig har god erfaring med det. Når det gjelder å flytte Windows bør du bruke et eget program f.eks. Norton Ghost e.l. til det, skal fungere greit, men det forutsetter at du har programmet og evt. plass til å installere (og kjøre) det. Men, om du har mulighet til det vil jeg anbefale å evt. endre rekkefølge på diskene og instalere på nytt. Da er du sikker på å få et stabilt system. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå