Gå til innhold

Slå sammen harddisker.

Anbefalte innlegg

Hellu!

Min broder har klart å innstallere Windows og medfølgende programmer på en harddisk som akkurat klarer å huse den plassen XP tar. Lurer da på om det er mulig å kunne slå sammen forskjellige harddriver på dataen, slik at det blir et større medium? Og hvordan går jeg da evt. fram? Eller går det ann å flytte Windows fra en harddisk til en annen, uten å måtte reinstallere XP?

Mvh.

taarni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier slå samme forskjellige harddriver, mener du da to forskjellige fysiske disker eller to partisjoner på samme disk ? Du kan slå sammen (eller endre størrelse på) to forskjellige partiskoner med f.eks. Partition Magig, men vil i såfall anbefale å ta backup av ting du er redd for å miste. Hender PM ikke klarer jobben helt bra, selv om jeg personlig har god erfaring med det.

Når det gjelder å flytte Windows bør du bruke et eget program f.eks. Norton Ghost e.l. til det, skal fungere greit, men det forutsetter at du har programmet og evt. plass til å installere (og kjøre) det.

Men, om du har mulighet til det vil jeg anbefale å evt. endre rekkefølge på diskene og instalere på nytt. Da er du sikker på å få et stabilt system. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...