Gå til innhold

Kjøp av ny gamer-pc, har fått pristilbud

Anbefalte innlegg

Det er på tide med ny stasjonær pc, og bruksområdene blir spilling, bilderedigering og internett. Max pris ca 15.000 kr.

Jeg skal ikke overklokke, og jo stillere pc desto bedre ;)

Basert på Hardware.no's anbefalinger satte jeg opp et oppsett selv:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50658

Sendte ut mail med dette forslaget til oppsett til flere webshoper, med blandet respons: Netshop svarte aldri, Komplett bare henviste til en døll pc-bygger mens PS Data derimot tok seg tid til å sette opp et modifisert pc oppsett og tilbud til meg:

TUNDRA Assembled In Norway By Hattelco Without Operatingsystem

MISC Workstation Upgrade For Computer Systems

HCO Warranty 3 Years for Computers

MICROSOFT Windows Vista Home Premium Norwegian PC-PROD ONLY

THERMALTAKE Soprano DX Midi Tower Black WO/Power

OCZ GameXStream 600W PSU / SLI Certified / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency

P5N-E SLI ASUS Mainboard S-775 nForce650iSLI ATX 2xPCI-E GbLAN SATA Raid 2x1394 Retail

INTEL CPU Core 2 Quad Q6600 2.4GHz S-775 1066MHz 2x4MB Boxed Kentsfield

GEIL Black Dragon 4GB (2 x 2GB) DDR2 PC2 6400 800Mhz 5-5-5-15 /8-Layer PCB with LED Retail

ASUS VGA-Card nVidia 8800GTS 640MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV HDCP Retail

SAMSUNG Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ

SAMSUNG DVD-ROM 16X/48X SATA Internal Black Bulk

SAMSUNG Monitor 20" SyncMaster 206BW

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

= 15.969 kr

PS Data mente strømforsyning og minne var bedre i deres oppsett, samt at harddisken var stillere :hmm:

Oppsettet vist i prisguiden:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50741

Synes dette så ut som et greit tilbud, og jeg har positiv erfaring med PS Data fra før, både med kjøp av pc og support.

Jeg vil gjerne høre dere lærdes synspunkter og råd her, og eventuelle forslag tas imot med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut det oppsettet, men tror du taper litt med thermaltake i forhold til antec P182 kabinettet.

Ellers kan jeg skryte av skjermen som er utrolig bra! Samme kan jeg si om DVD-brenneren og skjermkortet =)

Ang strømforsyning, så ville jeg gått for en modulær som er sleevet(klarer ikke å se om den som er valgt er det) og uten lys (er ikke stor tilhenger av lys i komponenter)

Lenke til kommentar
få med 64-bit vista, 32-bit klarer ikke å utnytte 4 gb minne

9097342[/snapback]

Hører dette her. Men hvordan er det med 64-bit og spill, programmer etc? Kan jeg bruke "vanlige" programmer og kjøre spill som vanlig?

Hva blir egentlig forskjellen? :ermm:

Lenke til kommentar

Det er noe driverproblemer med 64bit's OS, men de fleste er rettet opp i og resten blir fortløpende rettet opp i. De fleste nye spill har 64bits støtte, og eldre finner du som regel mer eller mindre offisiell søtte(patch) for =)

Hvis du har XP nå, ville jeg brukt det for å så kjøpe 64 vista når DX10 spillene kommer for fult oktober/november

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...