ToLi Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvordan gjør man dette? Må man ut i "DOS" for og gjøre det eller kan man gjøre det via windows? Jeg har et litt aldrende Albatron 915G Pro hovedkort, og jeg tror nok det kunne vært lurt og oppdatere BIOSen på det nå, men jeg aner ikke hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ta en titt her, så burde du finne en del nyttig info: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...radere++%2Bbios Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Må man ut i "DOS" for og gjøre det eller kan man gjøre det via windows? Ser ikke ut som Albatron har laget noe program som oppdaterer fra windows eller online. Da må man eventuelt bruke floppy, cd eller minnepinne. Jeg har et litt aldrende Albatron 915G Pro hovedkort, og jeg tror nok det kunne vært lurt og oppdatere BIOSen på det nå, men jeg aner ikke hvordan man gjør det. Albatron har flere 915G Pro-modeller, scroll ned på siden her Først må man være sikker på hvilket kort, og om det har kommet oppdateringer det er bruk for. PX915G Pro og PM915G Pro Det siste har bare noen få beta-oppdateringer etter first release, mens PX915G Pro har mange som ser viktigere ut. Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Det er PX915G Pro jeg har. Ser det er en del updates ihvertfall til kortet. Kjøpte kortet for 3 år siden tror jeg, så det har vel kanskje skjedd ting på BIOS fronten siden da. Men når man så laster ned biosen. Skal man da legge den på en diskett, restarte maskinen, sette i disken og kjør det flashe programmet som følger med? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Men når man så laster ned biosen. Skal man da legge den på en diskett, restarte maskinen, sette i disken og kjør det flashe programmet som følger med? Det kommer ei .bin-fil (bios-fila) sammen med awdflash som er oppdateringsprogrammet. Men gjør ting i tur-og-orden. Først åpne BIOS og sett den til default eller optimized default --> save & exit. Åpne bios'n igjen og sjekk at Bios Protection er disablet. Kan godt være at den funksjonen heter bios antivirus e.l. men den må være disablet. Sjekk også at floppy er først startende i bootrekkefølgen. Dette blir mye "preik" og du finner slike bios-guider mange steder, bl.a. Flash-guiden Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Phew...!! Da var det gjort Var jo ikke så veldig vanskelig akkurat Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Var jo ikke så veldig vanskelig akkurat Neida, kanskje slurv er i flertall når det kommer til badflash. Er fort gjort å glemme i ettertid hvorfor det gikk bra... Har du en bedre /kortere måte å beskrive hvordan man oppdaterer BIOS? Produsenter som har lange og utydelige modellbetegnelser f.eks., de har trolig flere uopprettelige feil når det gjelder oppdatering av BIOS via Dos. bra jobba! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå