Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe annlegg, bra men billig.

Anbefalte innlegg

Har sett på noen subwoofere: Alpine, JBL og Cadence.

Skal ikke bruke all verden med penger, men skal ha et godt annlegg.

Hører for det meste bare på dunkemusikk (techno/trance).

Kan dere si hva som er bra til den type musikk.

Har plukka ut noe jeg tror er bra. Vil dette passe i lag?

Alpine subwoofer

Forsterker

Monoblokk og høytalere har jeg ennå ikke funnet, kan dere si noe som passer til det jeg har valgt ut?

Trenger jeg monoblokk?

Hva mere trenger jeg? kan dere gi link ?

Endret av drock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål angående bilstereo.

Kan man ha for eks: en JBL subwoofer, cdspiller, infinyty forsterker og sony høytalere i lag? eller burde jeg ta alt i samme merke? (begrunn svar)

Hva er det 2veis, 3veis tingen på høytalereene?

Hva?:p

Hva er 4-kanals greia på forsterkeren?

Hva er ohm? :p

Vil dette passe i lag? trenger jeg ekstra batteri? må jeg ha noe mere enn dette for å få alt til å funke?

Plukka ut noe jeg tror er "bra":

Forsterker

Sub

Cd spiller

Vet ikke hvordan høytalere jeg skal ha, kan dere hjelpe meg å finne noe som lager god lyd og kan spille høyt, uten at det koster meg så mye.

9093942[/snapback]

I bilstereoverdenen er det ingen som er virkelig god i alt. Derfor lønner det seg faktisk til å velge det merket som er best på den tingen du vil ha. For eks, anlegget jeg kommer til å kjøre med kommer ikke til å ha samme merker på spiller, forsterker, høytalere og subber.

(Enkel forklaring)2veis og 3veis går ut på hvor mange deler en høytalere har. Coax høytalere har normalt 2 deler som er fast i hverandre (en diskant og mellomtonen) det er en 2 veis høtalere. 6*9 tommere kan ha 2-4 deler som er fast ihverandre, da er det en 2-4 veis høyttaler. Et komponent sett har foreksempel en diskant og en mellomtone og et delefilter, men det er fortsatt et 2 veis komponent sett. Om hva som er best av 2 veis og 3 veis vet jeg ikke, men jeg liker å tro at 3 veis komponent sett er bedre til å gjengi hele spekteret.

6*9 er en høyttaler som har målene 6 tommer brei og 9 tommer lang. For de fleste er 6*9 tommer noe man skal ha i hatthyllen. Om du trenger det er en annen sak. Har dut ett bra komponent sett framme og på forsterker trenger du ikke noen høytalere bak. Du må huske på at om du har 6*9 i hattehyllen og en sub i bagasjerommet, kommer subben til å skyve på 6*9 tommeren og gi dårlig lyd. En løsning på dette kan være å lage en liten boks under elementet.

4 kanaler vil si at du kan koble 4 høytalere til forsterkeren.

Det du linket til der vil fungere i sammen når du kjøper en RCA kabel og strømkabler. Personlig ville jeg ha sett på noe annet.

Lenke til kommentar

Ta å gå på www.morel.no å se på Morel, Usamps og ReAudio. www.Installbay.no og se på Hertz og Audison. www.iceaudio.no å se på Focal.

Skal du bare ha koselyd i bilen vil sikkert en 5 kanaler gjøre deg lykkelig. Har du tenkt å fylle nabolaget med lyd trenger du en 2 kanaler eller en monoblokk til subbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...