Gå til innhold

Hvor ble det av X-Fi XtremeMusic?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har forstått, prøvde Creative en spansk en og lanserte X-Fi Platinumkortet under et nytt produktnavn, nemlig xtremeMusic. Folk fikk nysset av det, og droppet Platinum, xtremeGamer og xtremeAudio siden man fikk sinnsykt valuta for penga med xtremeMusic. Nå har de kuttet ut produktet for å selge xAudio og xGamer :)

Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått, prøvde Creative en spansk en og lanserte X-Fi Platinumkortet under et nytt produktnavn, nemlig xtremeMusic. Folk fikk nysset av det, og droppet Platinum, xtremeGamer og xtremeAudio siden man fikk sinnsykt valuta for penga med xtremeMusic. Nå har de kuttet ut produktet for å selge xAudio og xGamer :)

9105802[/snapback]

Hva får man egentlig mere for med et Xtreme Music?

Har et selv. så lurte på hvorfor? :thumbup:

Lenke til kommentar

9105802[/snapback]

9109325[/snapback]

Etter det jeg har forstått så er eneste forskjellen på Platinum og Xtrememusic at med Platinum følger det med et ekstra frontpanel med utganger og en fjernkontroll. Selve lydkortet skal være helt prikk likt. Og vil si at du får mer valuta for pengene med Xtrememusic siden jeg er i tvil om frontpanelet og fjernkontrollen har så stor praktisk nytte.

Lenke til kommentar

9105802[/snapback]

9109325[/snapback]

Etter det jeg har forstått så er eneste forskjellen på Platinum og Xtrememusic at med Platinum følger det med et ekstra frontpanel med utganger og en fjernkontroll. Selve lydkortet skal være helt prikk likt. Og vil si at du får mer valuta for pengene med Xtrememusic siden jeg er i tvil om frontpanelet og fjernkontrollen har så stor praktisk nytte.

9109567[/snapback]

Vet iallefall at jeg liker at det har forgylte inn/utgangs plugger :) Ser mye av kortene nå for tiden benytter seg av billig plastikk.

Tror det må være 2 år siden jeg kjøpte kortet :p

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
De har det på lager på www.shg.no. varenr 2040713

yay! da var nytt lydkort på vei til meg :D

tusen takk :thumbup:

9125487[/snapback]

Bare hyggelig!

Har bestilt ett selv. Venter i spenning.

Skal bytte ut mitt gamle Sound Blaster Live 5.1

Lenke til kommentar

Fikk mitt i dag, men det fulgte bare med driverCD til Vista?! Den vil ikke godta XP'n min. Noen som har forferdelig lyst til å sende meg en XP X-fi cd over nettet eller noe? :(

Man får jo bare driverene om man tar det fra creative's sider. ikke noen innstillingsprogrammer eller liknende

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 extrememusic-kort. Fikk feil på begge.

Kort 1:

-Visse frekvenser var ødelagte og det hylte og pipet.

Byttet det inn i kort 2:

-Dette kortet "mistet" driveren i enhetsbehandling og lyden forsvant. Hjalp ikke hvilket PCI-spor jeg brukte. Har det liggende i skuffa :(

-Enkelte ganger tulla det bort hovedkortet slik at PC'en ikke starta. Måtte da resette CMOS.

Bruker nå integrert AC97 på hovedkortet. Litt dårligere lyd, men bedre enn alternativet...

Svein.

Lenke til kommentar

Har opplevd flere ganger at forskjellige Creative-kort "kræsjer" med resten av maskinvaren. Prøvde Audigy 2 i maskinen min da det kom ut, og maskinen nektet rett og slett å skru seg på med det, selv om det fungerte fint i en annen maskin. X-fi ser derimot ut til å fungere bra. Jeg har lyd i alle 7 høyttalere og subben, men mangler alle programmene som skal følge med, da jeg bare fikk fatt i web-driveren.

Du har ikke en X-fi cd til overs du, da, som du kunne rippe og slenge over? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...