Gå til innhold

Kan jeg bruke PC'n min i USA?

Anbefalte innlegg

Hei. Har planer om å flytte til USA om noen måneder å lurte på hvordan det blir å ta med seg PC'n dit med tanke på strøm og sånn. Vil jeg kunne koble PC'n min til strømuttakene der nede når jeg kjøper sånn kabel som passer til de uttakene uten at alt i maskinen sier PANG! ?

EDIT: Samme spørsmål anngående skjermen også forresten :)

Takker for svar :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tror det er ytterst få strømforsyninger som automatisk tilpasser seg til 120 volt, selv om jeg mener å ha hørt om noen... :hmm:

2. De fleste strømforsyninger jeg har sett har en knapp bak, ved siden av der du setter i strømkabelen, gjerne under et klistremerke så du ikke skal komme borti den (amerikansk spenning med norsk innstilling = ikkeno' skjer, norsk spenning med amerikansk innstilling = BANG og gul (?!) røyk). Prøv å finne denne knappen. Ikke rør før på flyet! :D

3. Det finnes mange forskjellige trafoer man kan bruke som tar 120 volt og lager 240. Spør på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Hehe ok. Men da holder det vel å kjøpe seg en ny strømforsyning i USA da? Eller er data komponentene vi får her i Norge bare tilpasset 240 volt sånn at de får for lite strøm? I'm a n00b :blush: hehe

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre det, men ser ikke poenget når strømforsyninga er laget for å kunne ta inn 110V også, alt du trenger å gjøre er å finne den fine røde switchen som tidligere nevnt. Maskina skal jo ikke ha noe høyere enn 12V uansett. Skjermen er det værre med, du får nesten bare se på den om det står noe spenningsområde den kan operere i, er du heldig står det 110-240V eller noe slikt og da er det jo bare å kjøpe ny ledning.

Lenke til kommentar

Jeg leste posten til gothtec litt fort så jeg trodde først det sto at det var få strømforsyninger med sånn rød bryter. Sjekket strømforsyningen å fant ingen bryter å bak så sto det input 230V~ så da må jeg nok kjøpe en ny forsyning da, men det er jo ikke krise akuratt :) Var mest bekymret for at komponentene ikke skulle tåle lavere spenninger enn det vi bruker i Norge. Sjekket bak på skjermen min nå å der sto det 100-240V så da er det problemet løst også :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Mange strømforsyninger har valgbar input, via den notoriske røde bryteren bakpå PSU som mange klåfingrete undgommer har brennt ut PSU'en sin på hehe...

Har du en slik er det no problem. Noen PSUer har også auto-tilpassning, men det må du selvfølgelig ikke bare annta, men sjekke det nøye i spesifikasjonene først.

Er ingen av disse to en mulighet, så kan du vel bare kjøpe en rimelig PSU som kan kjøre på 110volt. Å bytte PSU er jo barnemat.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...