Gå til innhold

Trenger jeg ny vifte!?


Bragonfly

Anbefalte innlegg

Jeg får skaffe noe termisk pasta, hvor/hvordan skal dette påføres og ja, 70*C er ca temp på GPU1 når pcen er idle. Hvis du ser på bildet jeg la ut, er den røde klossen "kjøleramma" el er det noe annet?

9093960[/snapback]

 

Jeg ba deg poste hva slags strømforsyning du har, gjør dette!

Jeg anntar at du ikke har satt denne PC'en sammen selv, siden du har så begrenset kunnskap om kjølepasta og hvor den skal hen, derfor annmoder jeg deg om IKKE å begynne med dette selv........og har du satt den sammen selv, ja så regner jeg med du bruker orginalkjøleribben til CPU, som har pasta påført orginalt!

Det er ikke noe alarmerende galt med dine load tempraturer, og oppmot 65-70C idle er ikke uvanlig på GTX/S kortene.

Gi meg heller merke og Watt på ditt PSU, og ikke heng deg for mye opp i disse tempraturene.

 

Ser du redigerte inn merke og Watt på PSU, og kan ikke si jeg blir veldig overassket om denne er årsaken til dine problemer.

Hva hadde du av skjermkort før GTX kortet og det du leverte tilbake? Og virket allt ok dengang?

9093972[/snapback]

 

Jeg hadde tidligere et GeForce 7900 GTX som langt ifra ga meg slike problemer, eneste grunnen til at jeg trodde tempen var for høy var vel alle de første postene i denne threaden, men jeg gjorde som du sa og fikk byttet ut strømforsyningen og det viste seg at dette var problemet, så takk Ourasi og alle andre som kom med inlegg, hadde aldri mekka dette skjæl :thumbup: you ROCK PEOPLE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forøvrig, narutofan, håper du har nok innblåsning i den maskinen... får mange vifter ut uten tilstrekkelig inntak vil, etter min erfaring, for det første føre til voldsom oppsamling av støv i alle kriker og kroker (særlig diskettstasjon, cdrom etc.) pga. undertrykk, og for det andre vil effekten av viftene være langt ifra optimal fordi det rett og slett ikke kommer nok luft inn. vanlige pc-vifter fungerer dårlig ved høy motstand.

9093830[/snapback]

 

Har ingen innblåsning. Disse viftene jeg kjøpte var slike vibrasjonsfrie, og de kan ikke du velge hvilken vei de skal blåse.

 

Men jeg har et stort luftinntak på døren, og den er stor nok. Og jeg er ikke direkte plaget med støv. Siden luftintaket har filter. Men jeg vet at overtrykk er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...