Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp, hva skal jeg gjøre med pc'n min`?

Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn Hovedkortet og Cpu'en min in til komplett for en stund siden siden de har blitt ødelagt, jeg skulle koble i ledninger i hovedkortet og glemte at strømmen var på, så da jeg satt i 4-pins kontaktet for Cpu'en så kom det et gnist og pc'n virka ikke, og nå fikk jeg tilbake et nytt Hovedkort og min gamle Cpu der de sa at Hovedkortet var defekt men Cpuen virket. :hrm:

og da jeg koblet alt opp igjen så virket det ikke.. har sjekket skjermkort og rammen, og siden hovedkort er nytt så regner jeg med at den ikke er ødelagt så jeg TROR det er prosessoren.

Men er det MULIG at noe feil skjedde med strømforsyninga da gnistet kom, siden komplett sa at prosessoren virket og når pc'n ikke vil få skjermbilde?? :hmm:

Setter pris for svar folkens :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Har lest igjennom de fleste postene dine for å se hva systemet ditt består av, dvs. hva er koblet til nå som det feiler. (beste er å få alt inn i "Min maskinvare")

Ser at du bruker vannkjøling og Powercolor Radeon x1900gt pcie 256mb og et hk med nVidia SLI, men det er ikke lett å få oversikt uten mere info.

Det skal mye til at cpu er kaputt hvis den er testet ok, og psu'n kan "grov-testes" med en jumpstart. Har du gått nøye gjennom alle koblinger, blir enhetene initialisert i POST og kommer du inn i BIOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...