Demantios Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Våkna akkurat og er ikke helt frisk om dagene. Så jeg våkna i en stor dam av blod. Så jeg fant ut at jeg hadde fått et anfal av neseblod. Så jeg gikk ned og stoppet det. Nå sitter jeg her og er utrolig svimmel og føler meg nesten litt borte. Er ganske sikker på at det er pga blodtapet. Er det noe jeg kan gjøre? spise noe? klemme rundt noen steder? ellerno? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har du stoppet blødningen er det nok ikke stort annet du kan gjøre. Hvor mye blod vil du si du har mistet? Det skal en del il før det blir kritisk, men det er klart det kan være ubehagelig. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Tviler på at du har mistet så mye blod kun ved å blø fra nesa. Men legg deg ned, hold beina høyere enn hodet. Da skulle teoretisk sett svimmelheten forsvinne, om det skyldes blodtap. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Tviler på at det er noen fare. Det som ser ut som en stor blod-flekk etter neseblod er nesten ingenting i forhold til hvor mye du kan miste før det blir kritisk Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ved mindre du har mistet 2 liter blod skulle det nok gå bra ja :!: Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Når vi er inne på dette så leste jeg om en fyr som tappet litt og litt blod fra seg selv over tid til han hadde rundt 3 liter. Da helte han alt utover gulvet og dro til Mexico, han ble antatt død helt til de fant han igjen noen år etterpå :!: Lenke til kommentar
starks Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 du vet du ikke har mistet for mye blod når din første reaksjon er å skrive om det på forumet, og ikke med en lege Lenke til kommentar
someOen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg blir svimmel når jeg ser blod uansett hvor mye det er jeg. o_o Er ikke redd for å se blod eller noe, føler meg bare litt svimmel. Endret 19. juli 2007 av someOen Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Det er ikke slik at du har mistet blodet for alltid, kroppen lager nytt blod hele tiden. Du kan miste en liter omså, den lager det på nytt igjen. Det eneste er at du mister jo jern med blodet, jernnivået faller. Prøv å spis en boks leverpostei, det er rikt på jern. eventuelt ta en multivitamin tablett som har jern. Og så er det bare å sørge for at du ikke blør mer, stopp blødningen. Det skader ikke å ringe og rådføre seg med legen. Endret 19. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
lissabon Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er sånn at ettersom blod er rødt og ganske klissete, ser det veldig mye ut så fort man blør litt. F.eks en halv desiliter vil føles som et stort blodtap, og se veldig dramatisk ut, særlig hvis det søles litt utover. Det skal ganske mye blødning til før man begynner å bli ustabil sirkulasjonsmessig, siden kroppen har 4-5 liter blod. En blodgiver tapper man en halv liter av,gitt blod har jeg gjort selv, da er det greit å ta seg et glass saft og hvile noen minutter før man går, men ellers går det greit. Kroppen erstatter blodet man har gitt ganske raskt etterpå. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 du vet du ikke har mistet for mye blod når din første reaksjon er å skrive om det på forumet, og ikke med en lege 9100271[/snapback] hehe, sant. men grunn til å tilkalle lege så jeg ikke, bare om jeg kunne bli kvitt svimmelheten ihvertfall lever enda i beste velgående. tråden kan gjerne stenges;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg