Ludo_ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått meg et nytt Radeon X1950 - det som skjedde med mitt andre hovedkort var at selve PCI-Express chippen tok fyr når jeg startet maskinen (hvordan kan det ha skjedd?) Så jeg bestemte meg for å kjøpe meg et nytt litt mer shiny et. Asus A8N32-SLI Deluxe. Etter en del strev med bios og CPU vifte så fikk jeg tilslutt alt sammen. Men skjermen var svart. Har tatt ut skjermkortet, testet med et annet det funket fint - sotte det inn igjen, latt det stå et par minutter uten strøm. Jeg har en liten mistanke om at PSU'en min har for lite WATT, men det er verken rød eller gul lampe på kortet (det lyses som skal informere visst det er for lite strøm) - Jeg har en 350W Aopen strømforsyning - mens skjermkortet har minimum req. 450W - siden ikke varsel lampene lyser så er jeg redd for at det kanskje er noe annet - for jeg har hørt om flere som har hatt 350W forsyning og kjørt helt fint. Takk for alle svar! Endret 19. juli 2007 av Ludo_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg til anbefale deg å skaffe en ny psu , jeg fikk mitt nye x1950pro for en uke siden snart og etter litt spilling tok psu og hk kvelden på jeg endte opp med å kjøpe en hx520w fra corsair og du nytt hk Lenke til kommentar
Ludo_ Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg til anbefale deg å skaffe en ny psu , jeg fikk mitt nye x1950pro for en uke siden snart og etter litt spilling tok psu og hk kvelden på jeg endte opp med å kjøpe en hx520w fra corsair og du nytt hk 9093892[/snapback] hm, men det merkelige er at jeg får ikke bilde i det hele tatt! Jeg tenker på ny PSU, men siden ingen av varsels lysene på Grafikk kortet som skal varsle om lite strøm eller ingen strøm lyser ikke. Er ikke det litt rart? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Du har vel koblet til den eksterne 6pin-en i skjermkortet? Lenke til kommentar
Ludo_ Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Du har vel koblet til den eksterne 6pin-en i skjermkortet? 9096983[/snapback] Jepp, etter instrukser. A) Skjermkort B) PSU C) Hard Disk. Jeg har ikke våget å bytte på ledningen, i frykt om at kanskje noe blir overbelastet. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg til anbefale deg å skaffe en ny psu , jeg fikk mitt nye x1950pro for en uke siden snart og etter litt spilling tok psu og hk kvelden på jeg endte opp med å kjøpe en hx520w fra corsair og du nytt hk 9093892[/snapback] hm, men det merkelige er at jeg får ikke bilde i det hele tatt! Jeg tenker på ny PSU, men siden ingen av varsels lysene på Grafikk kortet som skal varsle om lite strøm eller ingen strøm lyser ikke. Er ikke det litt rart? 9096196[/snapback] Det kan da ikke lyse viss det ikke er noe strøm i det hele tatt. Jeg ville anbefalt og kjøpt enn 500w psu som ikke er så dyre nå til dags og sett om det var noe forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå