kabbefett Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hallo. Jeg har lenge brukt et TNT2 kort til å se simpsons (mpeg) og divx filmer på 32" tv'en min. Men jeg har hele tiden hatt en stygg svart stripe rundt hele bildet på tv'en. Bildekvaliteten ellers er veldig bra. Jeg har prøvd å finne en løsning. TVTool så jo bra ut, men fungerte ikke siden jeg bruker to skjermkort. Uansett så har jeg bestemt meg for å kjøpe nytt skjermkort som skal erstatte de to jeg har nå. Så derfor lurer jeg på om det er noen her som har hatt samme "problem" og valgt "rett"? Hvilket skjermkort bør jeg velge? Det viktigste er at det er bra tv ut på det, og så bør ikke 3d ytelsen være for dårlig heller. mvh Fredrik Lenke til kommentar
hce Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hallo. Jeg har lenge brukt et TNT2 kort til å se simpsons (mpeg) og divx filmer på 32" tv'en min. Men jeg har hele tiden hatt en stygg svart stripe rundt hele bildet på tv'en. Bildekvaliteten ellers er veldig bra. Jeg har prøvd å finne en løsning. TVTool så jo bra ut, men fungerte ikke siden jeg bruker to skjermkort. Uansett så har jeg bestemt meg for å kjøpe nytt skjermkort som skal erstatte de to jeg har nå. Så derfor lurer jeg på om det er noen her som har hatt samme "problem" og valgt "rett"? Hvilket skjermkort bør jeg velge? Det viktigste er at det er bra tv ut på det, og så bør ikke 3d ytelsen være for dårlig heller. Både Matrox og ATI er kjent for å ha veldig god TV-ut bilde. Men nVidia har skjerpet seg mye. Kommer veldig ann på hvilken bildechip som sitter på kortet (den som koder digitalt -> PAL/Secam). Selv har jeg et Abit Siluro G4 Ti4200, jeg valgte dette kortet nettopp pga god TV brikke (phillips SAA7104E), dette er imho den beste TV brikken til phillips (som jeg vet Geforce kort bruker). Finnes også et annet merke som har en brikke som gir enda litt bedre farge/kontrast, men jeg husker selvfølgelig ikke navn Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Matrox og og ATI skal være best, men nvidia er ikke dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå