Gå til innhold

Lys som bare veier noen gram og er småe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det eller hvilke ting jeg trenger. Da må iallfall du eller noen andre fortelle meg det. Har ikke peiling på elektronikk egentlig

(Velg bare det billigste hvis du hjelper) :)

Edit:

Tror jeg kanskje bare kjøper ferdig. Får se. Hvis jeg får hjelp så kanskje ikke

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Tror jeg kanskje bare kjøper ferdig. Får se. Hvis jeg får hjelp så kanskje ikke

9093701[/snapback]

Du flyr et lite elektro fly, ikke sant? Den ferdige løsningen er litt tung, og vil med all sannsynlighet endre egenskapene på flyet ditt bittelitt. Vet ikke om det vil bety noe for deg og ditt fly.

LEDs er lett når man kan litt basis elektro. Lysdioden lyser når det går strøm gjennom den, på samme måte som en lyspære. Men den må tilpasses spenningen (volt) du har på batteriet, ellers bil den bli ødelagt. Dette gjøres med en motstand.

For at vi skal kunne hjelpe deg må du fortelle oss litt mer om hva du kunne tenkt deg, hvilket batteri du har, hvor mye lys du trenger og så videre.

Kost på 3 lys trenger ikke bli mer enn 20-30 kroner, og 15 minutter arbeid. Blinkende lys -> større kost + mye mer arbeid.

I tillegg må man også tenke på strøm forbruket på flyet. Hver lysdiode trekker ca 20mA (tommelfinger regel). Tenker vi en 15 minutters flytur, så blir det 5mAh og har du et batteri på 2000mAh vil det si at 0.25% av batterikapasiteten din går til lys. Flygende juletre flyr kortere turer...

Vanlig glødelamper trekker MYE mer strøm, derfor leveres slike ferdige løsninger alltid med ekstra batteri. Ekstra batteri er ikke bra i små elektro modeller.

Endret av rozon
Lenke til kommentar

Ahh, takker. Her kom det mye info :thumbup:

@taz

Vet ikke...flyet jeg skal kjøpe: http://www.hobbyzone.com/rc_planes_hobbyzone_super_cub.htm

@Ozelot

Jepp, skal gjøre det når/hvis jeg kjøper ;)

@rozon

Mye info der hehe. Vet ikke helt hva jeg skal si ;p

Men det med batteriet på flyet, går det ikke ann å kjøpe noe sånne lys som har sånne egne batterier som er runde og flate? Husker ikke helt hva de heter...

Lenke til kommentar

Knappe batterier tror jeg det heter...

Har sett på fly selv etter at jeg kjøpte meg et billig lekefly.:D

http://www.throttlestore.com/fly/komplette...tf.aspx?lang=NO kom jeg frem til var et ok fly.Tipper det blir kanskje 2-300 dyrere enn det du ser på men kraftigerer motor/batteri og 4 kanalers radio.

Greiere å få tak i deler er det og når det selges i norge..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hæ? Nå begynner dere å prate om hvilke fly dere har osv :S lol

Uansett, med de lysene: jeg fant lys til fly: http://www.maxxlights.com/BUYA5.html

Litt over 200 kroner, men syns det er like greit at de er ferdigbygd og så er ser det ut til at den ikke bruker flyets batteri :thumbup:

Skal tenke litt på det, så får vi se ;)

Edit:

Han i den videoen skal kjøpe lys for meg på Walmart og sende til meg hvis jeg sender ham litt penger. Yes! Da får jeg det billig ($1,85 per stykk)

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...