tobben123 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 eg skal begynne på vidergåande neste år og har lyst til å jobbe innen maritim. så lurer eg da på kva snitt du må ha får å komme inn eg har 4.69 i snitt holder det? Lenke til kommentar
tobben123 Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 på bergen maritimet altså. noen bergensere som har svaret? Lenke til kommentar
Engel_Linn Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Spørs jo litt hvilken linje du søker da. Kjæresten min hadde 4.5 i snitt, og kom ikke inn på førstevalget; brønnteknikk (nummer 6 på ventelisten). Men han kom inn på andrevalget sitt, automatisering. Så jeg vil tro du har en sjangs. Men han går jo andre året da. Endret 17. juli 2007 av Engel_Linn Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Tromsø maritme er helt sykt lett å komme inn på. Kjenner en som hadde litt over 2 i snitt og kom inn. Hvert år mangler 5000 arbeidere innen maritim så tror du skal komme inn. Lenke til kommentar
Engel_Linn Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg vet at snittet på Bergen Maritime er høyere enn 2, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Morfiril Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Om det er sjøfartsfag du skal inn på så tror eg det kommer til å holde. Brønnteknikk er det litt mer tvilsomt. Automasjon kan gå greit. Elektro og elektroteknikk vet eg ingenting om, men det er ikke så voldsomt høyt der tror eg. Selv kom eg inn på automasjon der for 2 år siden med 4.7 i snitt Lenke til kommentar
Engel_Linn Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Han skal gå første året da. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Kjenner en som kom inn på brønnteknikk med 4,5 i snitt, så det skal vel gå. Dette er riktig nok noen år siden (3..kanskje?), vet ikke hvor mye sånt endrer seg. Lenke til kommentar
tobben123 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 eg veiner nautisk linje slik at eg kan bli for eksempel styrmann og slikt. men takker for svar Lenke til kommentar
mikal88 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Heisann, en Bergenser her som går på Bergen Maritime. Jeg vet ikke helt hva man må ha. Jeg hadde 5,111 i snitt og kom inn lett:) Lenke til kommentar
mikal88 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Og det har vært mye flere søkere dette året enn før så snittet har nok blitt høynet litt tror jeg. Har du 4.69 har du en god sjangse hvertfall Men de legger krav på fravær og lignende ting også Lenke til kommentar
mikal88 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Leste spørsmålet ditt feil, trodde du skulle gå på brønnteknikk der jeg går. Beklager =p Lenke til kommentar
Dario Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Legger de stor vekt på fravær eller? Jeg har 4.57 i snitt og 1 dag\5 timer fravær ellerno og er interessert i å søke brønnteknikk, har jeg en fair sjangse? Lenke til kommentar
smylve Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 da jeg gikk vkI automatisering der for noen år siden kom laveste inn med 2,7 i snitt. selv hadde jeg jobbet som gal og hadde 4,8. i tredjeklasse begynte kom ene inn uten å ha stått på eksamen i andre klasse selv droppet jeg ut i tredjeklasse, pga manglende interesse. mitt intrykk er at elektrofag var ikke prioritert, det var oljefagene som gjaldt. snittet er ikke særlig høyt, med unntak av de landsdekkende linjene som brønnteknikk. kjenner ikke til de nye skolereformene fra i fjor, og om det har vært forbedring de siste tre år Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Kjenner flere som har kommet inn Bergen Maritim med rundt 4.0 i snitt. Lenke til kommentar
mikal88 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Det spørs om du er fra hordaland eller ikke. Er du fra Hordaland må du nok ha 4,8 ++ i snitt. Men siden dette er en landslinje, så må andre fylker kjøpe opp plasser! La oss si du er fra Sogn og Fjordane så kjøper de feks opp 5 plasser. Så konkurrerer du med de i ditt fylke om å komme inn. PS! Hordaland kjøper ikke opp plasser ved Bergen Maritime, siden linjen befinner seg i Hordaland! Men når andre fylker kjøper opp plasser er nok snittet litt lavere enn for det fylket skolen ligger i, siden det er mange flere søkere fra Hordaland. Altså, dette gjelder VG2 Brønnteknikk. Endret 27. desember 2007 av mikal88 Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det spørs om du er fra hordaland eller ikke. Er du fra Hordaland må du nok ha 4,8 ++ i snitt. Men siden dette er en landslinje, så må andre fylker kjøpe opp plasser! La oss si du er fra Sogn og Fjordane så kjøper de feks opp 5 plasser. Så konkurrerer du med de i ditt fylke om å komme inn. PS! Hordaland kjøper ikke opp plasser ved Bergen Maritime, siden linjen befinner seg i Hordaland! Men når andre fylker kjøper opp plasser er nok snittet litt lavere enn for det fylket skolen ligger i, siden det er mange flere søkere fra Hordaland. Altså, dette gjelder VG2 Brønnteknikk. Jeg må bare rette på noe her. Man konkurerer med alle i landet uansett og hvis man er fra et annet fylke og kommer inn da må fylket man hører til betale for skoleplassen. Men nå er jo brønnteknikk linjene regional baserte ingen er landsdekkende grunnet at der en del skoler som har faget. Bergen, Stavanger, Kristiansund, Stangnes og Sandnessjøen har brønnteknikk Hvis man vil gå en anne plass man har tilbud om må man begrunne dette til fylket om hvorfor man ikke vil benytte tilbuden fylket har. Men man skal ha en god grunn. Det hjelper f.eks ikke å si at ¨sots¨ er den beste skolen derfor vil man gå der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå