Gå til innhold

hybelleilighet eller leilighet nær ntnu

Studine

Anbefalte innlegg

Skagen: Er det så dyrt med hybelleilighetene fra SiT og?(vet at disse ikke er ledig nå, men en gang i framtiden kanskje)

Alle andre: Takk for svarene!

Ps: EirikO, jeg da er dessverre et stort problem for meg å dele med andre.

9104476[/snapback]

Hybelleilighetene til SiT er ti ganger så vanskelige å få tak i som hybler, og akkurat nå er alt SiT har utleid og de har 3000 på venteliste. Det tidligste du uansett kan vente deg å få selv en liten hybel av SiT er i Oktober / November.

Hybelleiligheter i Trondheim koster typisk fra 3.500 - 8.000 i månedsleie avhengig av størrelse, beliggenhet, og standard. Det fins noen få nede på 3.500 i månedsleie som er sentrums/gløshaugen-nære, men de er små og standarden er 60-talls. Depositum på slike er typisk tre måneders leie eller et rundt tall i nærheten. Kort og godt; dersom du ikke har sparepenger å ta av eller jobber ved siden av blir det trangt i kosten.

Selv har jeg alltid bodd med "tilfeldige" i forskjellige kollektiv rundt omkring og det har -alltid- gått bra. Så det er nok ikke så mye å bekymre seg for, trondheimsstudenter er greie. Fått mange nye venner på den måten også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for noe billig som 3500,- som stonebro sier, litt utenfor byen. Så har du råd til mat også...

De har sikkert noe som heter månedskort på bussen til 2-300 kroner. Da sparer du 4000 kroner i mnd. Feste kan du gjøre i helgene og bruke månedskortet på å komme inn til byen.

Jeg hadde en i klassen som endte opp med ca. 400 000 i gjeld etter skolen (i 1995). I dager vel det rundt 7-800 000 å drasse rundt på. Er gangavstand verdt det?

Bruk hodet.

Svein.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt hva månedskortene på bussen ligger på, men hvis du bor utenfor sentrum må du regne med opp til 400 kroner. Tror de kosta 369 eller noe sånt sist jeg sjekka, som er over et år siden.

Så vei det eventuelt opp mot å betale 400 kroner ekstra i leie for å bo litt nærmere. Selv om man helst vil komme innen 5 minutters gange av skolen, er det strengt tatt ikke nødvendig. Jeg bor selv 25 minutters gange unna skolen og syns det er fint å gå inn hver dag (vel, hver dag det ikke regner :)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...