Gå til innhold

Bruke flere mikrofoner på pcen.

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått meg et singstar lignedes spill på pcen som jeg gjerne skulle prøvd med to mikrofoner. Har et intrigrert skjermkort og et ekstra.

Har prøvd å få til begge samtidig, men får det ikke til! Har prøvd å endre på de fleste innstillinger, men ingen ting hjelper. Får til å spille av lyd på begge kortene, så ingen ser ut til å være ødelagt.

Noen tips om hvordan jeg skal greie dette? Går det ann å ha to mikrofoner på samme lydkortet?

Endret av Oystein90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kanskje spillet som setter begrensingen. Hva heter spillet?

9092994[/snapback]

Nei det er nok ikke spillet sin feil. UltraStar heter spillet. Han fikset innstillingene på spillet så og to player er absolutt et alternativ. Og har jo prøvd mikrofonene ellers på pcen da.

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet, kan man benytte kun en lydenhet om gangen på en PC. Det finnes lydkort med mer enn to kanaler, men det er nok ikke det i din PC. Det jeg kanskje tror skal gjøres i dette tilfellet, er at du kobler en mikrofon til venstre, og en til høyre kanal på mikrofoninngangen. Du trenger kasnkje en litt spesiell kabel for å få dette til.

Er du hendig med loddebolten er ikke dette noe problem. Venstre kanal er tip, og de største ringen (felles jord), og høyre kanal er den minstre ringen og den største ringen.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sliter også med dette. har to mikrofoner + adapter.

to mikrofoner går inn i adapteren, en ledning med overgang fra scart til lydkortet. finnes det ikke noe program som deler høyre og venstre kanal?

se bildet

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...