Gå til innhold

Dine HDR bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å lage et HDR bilde av kun ett bilde? Har ett bilde som kanskje passer seg, men er usikker på hvordan jeg gjør det. (Ja, jeg ser guiden, men har ikke anledning til å instalere noen programmet!) Så vil noen melde seg frivillig?

9128042[/snapback]

Ja, med RAW-filer kan du få utrettet mye.

Lenke til kommentar
Er det mulig å lage et HDR bilde av kun ett bilde? Har ett bilde som kanskje passer seg, men er usikker på hvordan jeg gjør det. (Ja, jeg ser guiden, men har ikke anledning til å instalere noen programmet!) Så vil noen melde seg frivillig?

9128042[/snapback]

9129272[/snapback]

Nå snakker vi ikke EKTE HDR. Mer fake-hdr.

Lenke til kommentar

Her et bidrag for meg. Det er det første jeg har laget, og har vært gjennom PS og photomatix. Opprinnelig raw, men jeg tviler på at jeg har klart å utnytte det noe særlig. Ganske usikker på hva som er rett framgangsmåte. Men et resultat ble det. Har prøvd å være litt beskjeden med redigeringen.

post-76586-1185577663_thumb.jpg

Lenke til kommentar
mx3s.jpg

Selv om noen sikkert vil si at det er å ødelegge et ellers ok bilde :p

9145616[/snapback]

¨

Dette syntes jeg var helt perfekt bruk av HDR. Veldig bra bilde.

Egentlig det kuleste bilbildet jeg noensinne har sett:P Nå vet jeg hva jeg skal gjøre for å selge bil neste gang. Klarer ikke å slutte å stirre på det.

Endret av Cetramarius
Lenke til kommentar

9128042[/snapback]

9129272[/snapback]

Nå snakker vi ikke EKTE HDR. Mer fake-hdr.

9129302[/snapback]

Kaller det kun tone mapping siden det ikke er HDR i det hele tatt slik jeg ser det.

Her er tre bilder jeg har tatt. Det første er HDR fra kjøkkenet her for å vise sommeren. Det andre er fra en fylling eller noe slikt i Henningsvær i Lofoten i Nordland. Det tredje er kun tonemapping. Jeg lagde to versjoner av bildet fra RAW. Et der himmelen var dramatisk og et der bakken var bra men himmelen ble for lys.

post-13081-1185630928_thumb.jpg

post-13081-1185631041_thumb.jpg

post-13081-1185630986_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...