Gå til innhold

Dine HDR bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet jeg legger ut her er et HDR testbilde som ble laget med Photomatix.

Problemet er at bildet har små sorte prikker her og der,og over fjellene til venstre er det ``spøkelse`` av fjellet.

Hva er det jeg gjør feil her med selve HDR lagingen i Photomatix,eller er det kanskje at jeg har beveget kamera for mye mellom de ulike eksponeringene?

 

Redigert: Har fått svar på spørsmålene..... :)

post-94286-1184847709_thumb.jpg

Endret av naits81
Lenke til kommentar
ller er det kanskje at jeg har beveget kamera for mye mellom de ulike eksponeringene?

9101792[/snapback]

Ja, det er fy fy fy. Selv om det står så fint at man kan krysse her så gjør det ingenting om man ikke har brukt stativ, så er det som oftest bare BS (for å bruke et Olsen utrykk ,) )

Skal det bli dreis på det må man nok frem med stativet (evt noe annet som gir skikkelig støtte)

Lenke til kommentar

En liten haug med off-topic er fjernet.

 

Man diskuterer ikke i en tråd om tråden har livets rett. Vil man ha noe stengt så rapporter. Om man ønsker nye kategorier/underkategorier så ta det opp der det hører hjemme;

Tilbakemeldinger om forumet.

 

Det sier seg selv at administratorene ikke kan farte rundt på hele forumet på leit etter tilbakemeldinger og forslag. Derfor samler vi det på et sted slik at vi som styrer på har muligheten til å få med oss tilbakemeldinger :)

 

Reaksjon på moderering skal gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar

Jeg syns Ostekjeks sitt fossebilde er det beste hittil i tråden. Bildet til naits81 er vankslig å se på. den teksten tar oppmerksomheten min iallefall. Mr. Sanders sitt bilde var kult. Morsomt med spindelvevet. Også tekst på det, når jeg ser etter. Er det en crop siden du bare har teksten ett sted mens naits81 sitt har det flere steder?

Lenke til kommentar
Her er mitt bidrag.

 

Kanalen i Trondheim en vinterdag.

Syns fargene ser så skarpe ut. Spesielt det man ser av blått og grønt. Nesten som om det er fargelagt i ettertid. Også ser det ut som det er litt lysere himmel rundt det som bryter med himmelen. Det lyset(?) på brygga f.eks.

 

Er det forresten meningen at man kan kommentere bildene som legges ut her? Eller er det bare en "galleritråd"?

Lenke til kommentar
Her er mitt bidrag.

 

Kanalen i Trondheim en vinterdag.

Syns fargene ser så skarpe ut. Spesielt det man ser av blått og grønt. Nesten som om det er fargelagt i ettertid. Også ser det ut som det er litt lysere himmel rundt det som bryter med himmelen. Det lyset(?) på brygga f.eks.

 

Er det forresten meningen at man kan kommentere bildene som legges ut her? Eller er det bare en "galleritråd"?

9113489[/snapback]

 

tråden ligger i bildekritikken så alle som legger inn bilder må tåle kritikk...

Lenke til kommentar
post-67584-1184928315_thumb.jpg

9107808[/snapback]

 

 

Mektig imponert! :) Fine farger, og spennende motiv!

 

Kan slenge på et par stykker jeg hadde i en annen tråd her under BK, men i ettertid flikket litt på med tanke på fargene:

 

post-89828-1185113979_thumb.jpg

 

post-89828-1185113992_thumb.jpg

 

Fortsatt gamle bybroa i Trondheim som er utgangspunktet. Skal sies jeg ikke er helt stødig på hverken HDR-genereringen eller etterbehandlingen, så tar jeg gjerne innspill om noen ser noe som burde vært gjort bedre. :thumbup:

Endret av Stanly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...