Bruker-93156 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Post deres HDR bilder her så vi får idèer til motiv og vinkler som passer seg til HDR! Skal legge ut mine når jeg får noen gode Lenke til kommentar
andm Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg få starte, da. Her er mine første HDR-verk (kan det kalles bilder på lik linje som det man vanligvis henter fra kamera og justerer en smule på?): Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg legger ut ett HDR-bilde jeg ble ganske fornøyd med. Er gammelt, fra oktober 2006. Om jeg ikke husker feil er det 3 eksponeringer. Exif orker jeg ikke lete frem nå, kan oppdatere posten med de senere. Endret 19. juli 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Bildet jeg legger ut her er et HDR testbilde som ble laget med Photomatix. Problemet er at bildet har små sorte prikker her og der,og over fjellene til venstre er det ``spøkelse`` av fjellet. Hva er det jeg gjør feil her med selve HDR lagingen i Photomatix,eller er det kanskje at jeg har beveget kamera for mye mellom de ulike eksponeringene? Redigert: Har fått svar på spørsmålene..... Endret 19. juli 2007 av naits81 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 ller er det kanskje at jeg har beveget kamera for mye mellom de ulike eksponeringene? 9101792[/snapback] Ja, det er fy fy fy. Selv om det står så fint at man kan krysse her så gjør det ingenting om man ikke har brukt stativ, så er det som oftest bare BS (for å bruke et Olsen utrykk ,) ) Skal det bli dreis på det må man nok frem med stativet (evt noe annet som gir skikkelig støtte) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 En liten haug med off-topic er fjernet. Man diskuterer ikke i en tråd om tråden har livets rett. Vil man ha noe stengt så rapporter. Om man ønsker nye kategorier/underkategorier så ta det opp der det hører hjemme; Tilbakemeldinger om forumet. Det sier seg selv at administratorene ikke kan farte rundt på hele forumet på leit etter tilbakemeldinger og forslag. Derfor samler vi det på et sted slik at vi som styrer på har muligheten til å få med oss tilbakemeldinger Reaksjon på moderering skal gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
andm Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Bildene jeg har tatt, er tatt uten stativ. Photomatix fikset det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Bildene jeg har tatt, er tatt uten stativ. Photomatix fikset det. 9104785[/snapback] Bracketing? Med noe å støtte seg mot er det ikke umulig, men stativ må likevell sies å være et "must" Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Her er mitt bidrag fra dagens runde. La ikke merke til spindelvevet før etterbehandlingen var ferdig. Endret 19. juli 2007 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg syns Ostekjeks sitt fossebilde er det beste hittil i tråden. Bildet til naits81 er vankslig å se på. den teksten tar oppmerksomheten min iallefall. Mr. Sanders sitt bilde var kult. Morsomt med spindelvevet. Også tekst på det, når jeg ser etter. Er det en crop siden du bare har teksten ett sted mens naits81 sitt har det flere steder? Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Persnolig synes jeg HDR passer best i ganske ekstreme lysforhold, til dømes solnedganger, nattfotografering etc. Ingen som har testet dette? Får legge ut noen bilder når jeg kommer på min egen maskin. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 ...Er det en crop siden du bare har teksten ett sted mens naits81 sitt har det flere steder? Ja, det er en crop. Har ikke benyttet HDR / Photomatix før i går, og vurderer nå om Photomatix er det riktige valget. Derfor demo-tekst. Lenke til kommentar
Pim Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Her er mitt bidrag. Kanalen i Trondheim en vinterdag. PIMPIM Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Her er mitt bidrag. Kanalen i Trondheim en vinterdag. Syns fargene ser så skarpe ut. Spesielt det man ser av blått og grønt. Nesten som om det er fargelagt i ettertid. Også ser det ut som det er litt lysere himmel rundt det som bryter med himmelen. Det lyset(?) på brygga f.eks. Er det forresten meningen at man kan kommentere bildene som legges ut her? Eller er det bare en "galleritråd"? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Her er mitt bidrag. Kanalen i Trondheim en vinterdag. Syns fargene ser så skarpe ut. Spesielt det man ser av blått og grønt. Nesten som om det er fargelagt i ettertid. Også ser det ut som det er litt lysere himmel rundt det som bryter med himmelen. Det lyset(?) på brygga f.eks. Er det forresten meningen at man kan kommentere bildene som legges ut her? Eller er det bare en "galleritråd"? 9113489[/snapback] tråden ligger i bildekritikken så alle som legger inn bilder må tåle kritikk... Lenke til kommentar
Jørgen E Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) 9107808[/snapback] Mektig imponert! Fine farger, og spennende motiv! Kan slenge på et par stykker jeg hadde i en annen tråd her under BK, men i ettertid flikket litt på med tanke på fargene: Fortsatt gamle bybroa i Trondheim som er utgangspunktet. Skal sies jeg ikke er helt stødig på hverken HDR-genereringen eller etterbehandlingen, så tar jeg gjerne innspill om noen ser noe som burde vært gjort bedre. Endret 22. juli 2007 av Stanly Lenke til kommentar
Ray_l Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Noen som har en skikkelig guide på HDR? Lenke til kommentar
Ray_l Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja. 9125410[/snapback] Fantastisk Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det mulig å lage et HDR bilde av kun ett bilde? Har ett bilde som kanskje passer seg, men er usikker på hvordan jeg gjør det. (Ja, jeg ser guiden, men har ikke anledning til å instalere noen programmet!) Så vil noen melde seg frivillig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå