Gå til innhold

Diskusjon ang konkurranse - etterbehandling

Anbefalte innlegg

Vell eg har da dette bildet her som skaper rom for litt redigering. Kan dette vere aktuelt?

Ser frem til å vere med i en forumkonkuranse :)

Edit: Bersom bildet er aktuelt skal eg laste opp "fullversjonen" av det ;)

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, er eit JPEG bilde på 1,85 mb(2592x1944). Funker ikkje det?

9107419[/snapback]

Problemet er at det er en jpeg med store, utbrente områder - da er det dessverre ikke så mye man kan gjøre for å redde bildet, annet enn å "reparere" med saks og lim.

Det er derfor man helst vil ha råfil til konkurransen - det gir mye større spillerom.

Lenke til kommentar

Jeg har spurt brudeparet fra det tidligere omtalte bryllupet, og de har sagt ok til at jeg evt bruker noen bilder derfra. Det kan være interessant fordi jeg har noen bilder som krever ganske mye arbeid, men som det også er mulig å gjøre ganske mye med - kan legge ut et eksempel på utgangspunktet i ettermidag.

Lenke til kommentar
Jeg har spurt brudeparet fra det tidligere omtalte bryllupet, og de har sagt ok til at jeg evt bruker noen bilder derfra. Det kan være interessant fordi jeg har noen bilder som krever ganske mye arbeid, men som det også er mulig å gjøre ganske mye med - kan legge ut et eksempel på utgangspunktet i ettermidag.

9108115[/snapback]

Helt topp!

Lenke til kommentar

Jeg syns vi kan bare starte konkurransen med Anews bilde, for det er ingen vits i å bruke tre dager på å diskutere hva slags bilde som er best osv. Så får heller den som vinner ta ansvaret på egen kappe for å velge et passende bilde til neste konkurranse.

Angående erfaring innen etterbehandling; jeg ser på dette som veldig god trening. Her får jeg jo bilder i sjangre jeg ikke tar selv og andre tanker bak bildet. Så det er jo minst like bra trening som å tukle med mine egne bilder.

Er enig i Mr. Olsens forslag til regler, altså at det ikke skal settes inn ting fra andre bilder, kun fra den fila som gjelder for konkurransen.

Så nå trenger vi vel egentlig bare å sette rammer for konkurransen, altså en tidsfrist og periode for avstemming?

Mitt forslag:

- Nytt bilde legges ut og kan behandles i ett døgn.

- Poll settes opp av trådstarter og går over 2/3 dager (innspill?)

- Vinneren av konkurransen lager ny tråd, og ny runde begynner.

Grunnen til at jeg syns vi ikke trenger mer enn ett døgn på å kunne jobbe med bildet er som jeg har sagt tidligere, det trengs ikke en uke for å gjøre det. Og om man ikke rekker å bli med, så er det jo ny konkurranse om ikke mange dager. Samt på den måten får vi litt fortgang i rundene, RAW-filer er jo ikke noe vi blir tomme for sånn med en gang.

Lenke til kommentar

OK. Er det mulig å laste ut så store vedlegg som en RAW-fil ? Om det er mulig så kan vi kanskje bare starte konkurransen i ettermiddag og la den gå til i morgen klokka 20.00 eller noe slikt ?

Anew: laster du ut RAW for eks klokken 20.00 ? Da er de fleste hjemme fra jobb, slik at det blir "likt for alle".

Eller bør jeg lage en ny tråd kanskje? Ta med det nødvendige som at man ikke kan klippe/lime fra andre bilder osv..

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Lohelle: Råfiler fra D70, som det aktuelle bildet er tatt med, er små nok til å sende som vedlegg, så jeg sender deg den som PM så snart jeg kommer hjem fra jobb. Skal bort i helgen, så jeg kan ikke ta ansvaret for å legge den ut.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Lohelle: Råfiler fra D70, som det aktuelle bildet er tatt med, er små nok til å sende som vedlegg, så jeg sender deg den som PM så snart jeg kommer hjem fra jobb. Skal bort i helgen, så jeg kan ikke ta ansvaret for å legge den ut.

9108338[/snapback]

Den er grei.

Lager nok en ny tråd for konkurransen. Tror det blir litt ryddigere.

andre idèer noen?

edit: filstørrelse / oppløsning ?

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Maksstørrelse for ferdig bilde kan jo være samme som i den andre konkurransen..

9108549[/snapback]

Skal vi kjøre sammendrag / total score over flere konkurranser helt separat fra andre konkurranser (ser på dette som det fornuftige)?

Samme som andre konkurranser der vinner lager ny konkurranse ?

anew: enig i "reklame" ja. Tror ikke så mange leser på dette underforumet.

edit: skal ut en liten tur nå, men skal få startet konkurransen i kveld en gang om jeg får RAW-filen. Skal prøve å "reklamere" litt, og foreslår at dere andre gjør det samme.

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Kanskje vi allikevel burde ha 2 dager til redigering, og så 2 dager til å stemme? Fordi da kan de fleste klare å delta, selv om de jobber dagen etter at bildet legges ut.

Eks. Marius jobber søndag, jeg jobber i morgen, men om det er 2 dager å jobbe på kan vi delta begge to ;)

Lenke til kommentar
Kanskje vi allikevel burde ha 2 dager til redigering, og så 2 dager til å stemme? Fordi da kan de fleste klare å delta, selv om de jobber dagen etter at bildet legges ut.

Eks. Marius jobber søndag, jeg jobber i morgen, men om det er 2 dager å jobbe på kan vi delta begge to ;)

9110026[/snapback]

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...