Gå til innhold

Diskusjon ang konkurranse - etterbehandling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan alltids bidra med en rawfil (alle rettigheter til bildet forblir mine - resultatet kan bare brukes for denne konkurransen), men jeg kan jo ikke bare plukke noe helt tilfeldig...?

Noen forslag:

153028855-S.jpg, 83065317-S.jpg eller 174838356-S.jpg?

I landskapsbildet er det for eksempel massevis av spennende farger jeg aldri klarte å utnytte selv, mens mannekengbildet muligens er litt utfordrende pga de sterke forskjellene i belysning?

Lenke til kommentar

Takk!

Landskapsbildet ser jeg på som veldig aktuelt.

Om vi skulle ta utgangspunkt i et "portrettbilde" så hadde det kanskje vært spennende med et bilde med enda mer hud? Vet ikke helt.. Men hadde blitt en bra utfordring å få til lyset og fargene på det portrettbildet ja!

hva sier dere andre?

edit: TAKK TAKK TAKK!

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Kanskje vi kan legge til at den som eier originalbildet får rettigheter til å bruke de etterbehandlede bildene fra konkurransen også?

9105513[/snapback]

Hvorfor det? Presentere et bilde som hans eget, blir ikke rett...

Om redigerer godtar det så er det greit, men jeg vil ikke legge ut noe jeg har jobbet med slik at andre kan dra 100% nytte av.

:)

Lenke til kommentar
Kanskje vi kan legge til at den som eier originalbildet får rettigheter til å bruke de etterbehandlede bildene fra konkurransen også?

9105513[/snapback]

Om redigerer godtar det så er det greit, men jeg vil ikke legge ut noe jeg har jobbet med slik at andre kan dra 100% nytte av.

9105523[/snapback]

Ja, det er vel sant.. Var bare en tanke.. :)

Lenke til kommentar

9105513[/snapback]

9105523[/snapback]

Ja, det er vel sant.. Var bare en tanke.. :)

9105531[/snapback]

Du prøver vel ikke å utnytte de unges magiske ps fingre? :tease:

Alle vet at de eldres fingre kan bli litt stive med årene... :!: :p

Lenke til kommentar

9105513[/snapback]

Hehe - jeg sitter med noen bryllupsbilder jeg sliter litt med, og vet jo at det er noen magikere her på forumet... Det kan jo bli til en annen runde, om brudeparet tillater det. :)

Jeg tror faktisk ikke åndsverksloven gir noen vei utenom at rettighetene til bildene faktisk tilfaller meg/fotografen-av-bildet-dere-bruker, om ikke etterbehandlingen er så drøy at den fjerner seg fra utgangspunktet i stor grad og skaper sitt eget verk - det er i så fall greit for meg i denne sammenheng. Jeg gir dere min tillatelse til å herje vilt med bildet, og lover på ære og samvittighet at jeg aldri vil bruke dem til noe annet enn privat bruk. Om noen mot formodning skulle ville bruke resultatet i sin portefølje ell., så ordner vi det med en enkel kreditering/copyright.

...bare tenker høyt.

(forøvrig har jeg bevisst valgt bilder jeg ikke akkurat syns er "cream of the crop")

Endret av Anew
Lenke til kommentar

9105513[/snapback]

Hehe - jeg sitter med noen bryllupsbilder jeg sliter litt med, og vet jo at det er noen magikere her på forumet... Det kan jo bli til en annen runde, om brudeparet tillater det. :)

Jeg tror faktisk ikke åndsverksloven gir noen vei utenom at rettighetene til bildene faktisk tilfaller meg/fotografen-av-bildet-dere-bruker, om ikke etterbehandlingen er så drøy at den fjerner seg fra utgangspunktet i stor grad og skaper sitt eget verk - det er i så fall greit for meg i denne sammenheng. Jeg gir dere min tillatelse til å herje vilt med bildet, og lover på ære og samvittighet at jeg aldri vil bruke dem til noe annet enn privat bruk. Om noen mot formodning skulle ville bruke resultatet i sin portefølje ell., så ordner vi det med en enkel kreditering/copyright.

...bare tenker høyt.

9105686[/snapback]

Tror jeg har lest/hørt noe lignende ja. Blir jo nesten som kildekode og programmering... ?

Vi kan vente og se om det kommer flere bidrag tror jeg. Men kanskje vi skulle prøve å få til at konkurransen går fra lørdag klokken 12 til søndag klokken 20 eller noe slikt ?

Kom med forslag! Jeg har ikke erfaring med konkurranser på forumet.

edit: snakenor: tror faktisk jeg skal klare å behandle en slik fil.. må jo ikke "ta på den".. hehe

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Hei Lohelle.

Du har vell ikke tenkt å få folk til å sitte å jobbe med Nikon-Råfiler?

Trodde det var snakk om å behandle seriøse filer jeg?

Hehe

9105713[/snapback]

Ja da kan vel ikke du bidra med raw-filer da :roll:

payback....

Edit: Jeg som hadde så lyst å redigere litt bakgrunn på portrettene dine... :devil:

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Hei Lohelle.

Du har vell ikke tenkt å få folk til å sitte å jobbe med Nikon-Råfiler?

Trodde det var snakk om å behandle seriøse filer jeg?

Hehe

9105713[/snapback]

Ja da kan vel ikke du bidra med raw-filer da :roll:

payback....

9105723[/snapback]

Ja hvilket kamera leverer bedre filer enn 1D markIII?

Dæven, kom ikke på noen.....

Lenke til kommentar
Edit: Jeg som hadde så lyst å redigere litt bakgrunn på portrettene dine... :devil:

9105723[/snapback]

hehe!

JEG må visst bli flinkere der..

edit: er faktisk ikke så lett!

Kanskje vi skulle prøve å holde oss litt on topic ?

Håper noen kan komme med (flere) bidrag! Snakenor? du har jo mange studiobilder..

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

9105723[/snapback]

hehe!

JEG må visst bli flinkere der..

edit: er faktisk ikke så lett!

Kanskje vi skulle prøve å holde oss litt on topic ?

Håper noen kan komme med (flere) bidrag! Snakenor? du har jo mange studiobilder..

9105740[/snapback]

Spørs jo hva man ønsker da.

Det beste hadde kanskje vært et bilde som i utgangspunktet ikke var så bra?

Lenke til kommentar
Spørs jo hva man ønsker da.

Det beste hadde kanskje vært et bilde som i utgangspunktet ikke var så bra?

9105763[/snapback]

Det bør ha potensiale da! Men trenger IKKE være perfekt nei. Et "perfekt" bilde trenger jo særdeles lite etterbehandling..

Lenke til kommentar
Det bør ha potensiale da! Men trenger IKKE være perfekt nei. Et "perfekt" bilde trenger jo særdeles lite etterbehandling..

9105774[/snapback]

Nettopp derfor jeg foreslo landskapsbildet, men det er kanskje litt kjedelig?

Lenke til kommentar

9105774[/snapback]

Nettopp derfor jeg foreslo landskapsbildet, men det er kanskje litt kjedelig?

9105797[/snapback]

Kjedelig? Nei, det syns jeg ikke. Ikke SPENNENDE, men et veldig godt utgangspunkt syns jeg. Tror det blir en utfordring å krydre dette bildet uten å gjøre det kunstig! Så dette var et veldig bra bidrag (det var de andre også)

Vi kan se om vi får flere bidrag, og om vi ikke får det så tar vi gjerne dette bildet (for min del!)

edit: jeg skal gå gjennom mine filer og se om jeg finner noen bilder som er aktuelle.. Jeg VET at mine bilder ofte trenger MYYYE etterbehandling.. hehe

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Landskapsbildet synes jeg virker som et greit utgangspunkt. Er utgangspunktet perfekt tror jeg konkuransen for kan bli en vanlig best i photoshop kunkuranse.

Hvis jeg hadde hatt et dårlig bilde kunne jeg kommet med et forslag tilkonkuransen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...