Gå til innhold

Hvis du skulle startet forfra, hvilket kamera?

Anbefalte innlegg

Jeg har 400D i dag - og jeg er veldig fornøyd med det etter at jeg bytta ut kit-linsa... =)

Men om jeg hadde visst hvor hekta jeg skulle bli på foto og hvor mye jeg ville brukt det, hadde jeg helt klart gått for et kamera med bedre byggekvalitet og værtetting med en gang, f.eks. Pentax K10D. Dette fordi jeg merker at jeg er litt for redd om det... =/

9110568[/snapback]

Jo dyrere kamera man får, jo mer redd for det er man... Men etter 1 år tviler man ikke på om man skal ta sjangsen for å få et godt bilde.

9110577[/snapback]

Jeg snakker ikke om et kamera til 20.000,- pluss nå - jeg snakker om et kamera som koster bare noen få lapper mer enn mitt 400D.

Jeg tenker i dag at for *meg* hadde det nok vært bedre/verdt det å gått for et K10D - nettopp pga. bedre byggekvalitet og værtettingen. Dette bl.a. fordi jeg har en vilter hund som rett som det er springer rett i kamera, rister av seg så det spruter på kamera, hopper opp og treffer det med en labb eller to osv. Dersom *jeg* skulle startet forfra nå, ville et kamera ala typen K10D stått øverst på min ønskeliste. :thumbup:

Er det ikke det som er trådstarters spørsmål, da?

9120230[/snapback]

Jeg ville ikke vært så veldig bekymret så lenge hunden ikke begynne å gnage på opptikken!

Jeg har brukt min 350d i over 2 år uten store problemer; både i norsk tåke/yr og støvete Kenya. Tror også at plasten som brukes er temmelig solid; selv om noen synes den ser billig ut.

Uansett, god argumentasjon for system-bytte.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...