Gå til innhold

Kjøp av ny CPU vifte - CPU for varm?

kwlasdf

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med en stasjonær, ferdigbygd Packard Bell som jeg tror prossesorviften må byttes på. I det siste har jeg registrert temperaturer på opptil 65 grader, noe jeg aldri har opplevd før. Har fjernet støv fra viften og kjøleribba, men det hjalp ikke.

Prosessor: Intel Pentium 4 - Socket 478

Hovedkort: Gigabyte (GA-8S648FXM2)

Problemet er at det sitter et slags omslag rundt kjøleribba (bilde kommer) som jeg ikke vet om jeg kan fjerne, har aldri prøvd med hardhendte metoder, men det ser ut som den sitter bom fast. Noen som har erfaring med dette?

Rekkefølgen på det som sitter over CPU'en er slik:

Trakt som går fra viften til sidedøren (for å unngå støv, lett å fjerne)

Vifte (lett å fjerne)

Kjøleribbe (sitter fast)

Kjølepasta?

Prosessor/CPU

Takker for alle svar! :)

Endret av kwlasdf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt hvordan det var pa 478, men det er to armer (tror jeg) som du skal "interact with" sann at fottene pa siden losner. Ikke gjor noe med den hvis du ikke har tenkt a sette pa en ny.

Stock kjole-dingser er som oftes crap, og er bare vits i hvis du har lyst pa ny PC av foreldrene om en liten stund :p (jeg hadde over 70 grader pa min engang, ikke bra )

http://komplett.no for ny kjoler.

Lenke til kommentar

Vil det bli stor forskjell på tempen?, for det er det eneste jeg er opptatt av. Viften jeg har nå (boxed) spinner rundt ved en hastighet på ca 2200 rpm. Trenger jeg ny kjølepasta? Hvordan fjerner jeg den gamle?

Endret av kwlasdf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...