Gå til innhold

Positiv og negativ kritikk takk!


Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig så er siden av den typen man ville forventet i midten av 90-tallet. Fargene er ikke harmoniske eller fine å se på. Headeren er for meg lagt større enn siden, og det er bilder overalt. Siden er laget i WYSIWYG og ganske rotete. Nesten like dårlig som en piczo side. Nesten.

 

Jeg ville foreslått deg å bruke et CMS som de fleste her kanskje alt har sagt før. Wordpress er enkelt, eller så funker alltid CuteNews (eller AJ-Fork). Du bør minst redesigne siden og heller kode den selv istedet for å la ett program gjøre det. I hvert fall gjøre den mer seriøs. Siden ser ikke seriøs nå. Ser ut som en dårlig privat hjemmeside.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det mildt, jeg pleier å få mye kjeft når jeg ber om tilbakemeldiger på ting jeg har laget. For å si det slik, designerbiten i hjernen min er minimal.

 

Men til og med jeg tror jeg kan uttale meg om denne siden.

 

Uansett, dette her føler jeg at hører mer hjemme i denne tråden, slik det er nå :p

 

 

Få struktur på siden. Farger som matcher. Dropp word art.

 

Da begynner det å ligne på noe :)

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Okey gutter, jeg gir etter :yes:

 

Jeg har nå tenkt og tenkt og tenkt :hmm:

 

Takker for kritikken, og skal skjerpe meg på designet av siden, skal prøve mitt beste her, og sitter allerede nå og jobber litt.

 

Det eneste jeg synes er at dere kunne ha vært litt "mildere" i ordbruken... Jeg ble faktisk veldig såret :cry: Kritikken skal dere vite at jeg satt faktisk pris på, selv om jeg hadde en "stuck up" holdning... = liten forsvarsmekanisme hos meg det der... ;)

 

Uansett, jobber nå, og kommer tilbake til dere ang. siden til stille-vann :thumbup:

 

Takk for at dere syntes om tiltaket da! Jeg har holdt på i et år nå og driver 4 forumet med mye aktive medlemmer :) Er litt stolt av det da :D

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig mange har sagt det de mener rett fra levra. Problemet er bare at det hjelper ikke deg. Du vet jo allerede at siden ikke er perfekt (ellers ville du vel ikke trengt kritikk?) Folk burde heller peke på enkeltting som ikke var bra, og så si hva du skal gjøre for at det skal bli bedre (særlig det siste).

 

Det jeg mener du bør endre på:

Bilder:

http://stille-vann.com/Stille-vann%20ny3.jpg: her ser man jpeg-komprimeringen på bildet alt for godt. Lag bildet på nytt og lagre det i png-format så blir kvaliteten mye bedre. Sørg (pun not intended) dessuten for at kanten er like tykk på alle sidene.

Det ville tatt seg mye bedre ut med 1 piksel tykke svarte streker istedenfor de grå.

Gjestebok-bildet er fint nok, men er brukt 10000 ganger før av alle som lager hjemmeside for første eller andre gang. Derfor: Dropp det.

 

Fargebruk:

Velg noen farger som passer sammen, og bruk dem. Du kan få "hjelp" her: http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html

Til denne siden vil jeg anbefale å velge noen farger på den varme siden av fargesirkelen, f.eks sånn: http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/i...;0.25;1;0.5;1;0 (De fargene var litt kraftige, du bør nok ha litt mer grått i dem.) Bakgrunnsfargen du har nå er grei, men litt blass og litt kald (for mye sitron og for lite oransje).

 

Gråtoner bør du unngå. Grå passer dårlig sammen med det meste, svart og hvitt passer til alt. Men 100% svart tekst bør du heller ikke bruke. Bruk hvit eller mørk, svakt farget tekst. Babylilla bør du også unngå.

 

Oppsett:

Hvis du har skjermoppløsning på 800x600 piksler så vises ikke hele siden i bredden. Du har dessuten tre "menyer". En meny er mer en nok.

 

Typografi:

Her var det mye:

Erstatt all bruk av Times New Roman med Verdana.

Begrens bruken av Monotype Corsiva.

Bruk samme skriftfarge over alt.

Hvis du skriver nedover, midstill teksten.

~-tegnet i seg selv er det ingen ting i veien med, men det er desverre patentert av forelskede fjortisjenter. Det må bort.

Bruk samme skrifttype og formatering på alle overskrifter, det samme med vanlig tekst og det samme med linker.

Linker MÅ være i en annen farge enn resten av teksten, ellers har folk ingen mulighet til å vite at det er linker.

Understreking må ABSOLUTT IKKE brukes på noe annet enn linker.

Dess færre marger, dess bedre. Prøv om du kan få antall marger ned til 3 i normal tekst. Når har du minst 15 bare på øverste del av siden: noxxm9.png

Ikke bruk fet tekst unntatt på ord du vil utheve og overskrifter.

 

 

Det over kan jeg personlig garantere for at IKKE vil gi en perfekt side. Men jeg kan også garantere at siden vil bli bedre enn den er nå.

Lenke til kommentar

Jeg skriver det samme her som jeg gjorde til han andre;

 

Forresten, du må være glad jeg har Vista slik at jeg kan def. lyder på forskjellige vinduer. Jeg ønsker _ikke_ å få en sang sunget for meg uten at jeg enten kan slå de av eller med denne sangen. Kaste den ut av vinduet. (neida, den er faktisk fin.)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9160236

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Tenkte på at du fikk det til å høres ut som du trenger Vista for å skru av lyder i en browser, var det ikke det du mente?

9160464[/snapback]

Nei bare at det i Vista er enklere å skru av volumet på diverse vinduer. Man kan utelokke selve hjemmesiden til Massa og ikke andre hjemmesider enkelt og greit.

 

For jeg ønsker ikke å ha en bakgrunnslyd på min hjemmeside. _Virkelig_. Dette øker ikke minst nedlastingstiden selvom det foregår i bakgrunnen,

Lenke til kommentar
Men om du skal skru av volumet, må du jo først vite om siden har lyd, og da må du jo først laste ned litt eller hele lydfilen?

9160525[/snapback]

Ja selfølgelig. Men det var liksom litt sånn ironisk. "Jeg er glad jeg kan gjøre det for da slipper jeg å høre igjen". Men ja, du må laste ned hele lydfilen tror jeg.

Lenke til kommentar

Som sagt før, virkelig en forferdelig side. Sorry, men sånn er det.

 

Tror ikke du er moden nok til å be om kritikk, du får MANGE gode råd om forbedringer av folk som har peiling, men det du gjør er å drite i de og krangle deg unna.

 

Også sprer du kvalme på forumet etterpå, kommer med usaklig kritikk på en annen sin tråd fordi han var uenig med deg i en annen. Vet du hva det er? Patetisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...