Gå til innhold

Positiv og negativ kritikk takk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var grusom, rotete og veldig uoversiktlig. Fargene var heller ikke spesielt fine synes jeg, og designet var gyselig.

 

Så over til det positive: Fint tiltak. Lykke til med det.

 

Vil kanskje anbefale deg å bruke joomla eller noe sånt for å sette opp hjemmesiden. One.com tar en tier måneden for 1 GB. der kan du sette opp Joomla.

 

Det finnes mange forskjellige templates som du kan justere designet på, men det blir enkelt, fint og oversiktlig.

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Takk for svar  :cool:

 

Synes alt er dårlig du  :!:  Var det jeg regnet med skjønner du  :!:

 

Joomla er møkk spør du meg, og utover det vennen, jeg har webhotell hos Egoria.no, og 5GB.....

9092904[/snapback]

 

Hvis du regnet med at jeg syntes alt var dårlig... Hvorfor spurte du ?

 

Og siden din er helt gyselig, forferdelig, rotete og direkte stygg. Ikke noe vondt ment, men min første side som jeg bygde fra scratch på slutten av 90-tallet var bedre design på. Selv om den ikke er på min hall of fame for å si det slikt.

 

Joomla er møkk spør du meg, og utover det vennen

9092904[/snapback]

Joomla er møkk? Men din side er veldig veldig bra, og kritikk liker du ikke? Hvorfor spør du om tilbakemelding på din side?

 

Årsaken til at jeg foreslo joomla, er at du får et design som er enkelt, greit og oversiktlig. Det kan justeres til det passer ditt behov. I tillegg til at den har en stor community der du kan få hjelp til alt mulig vedrørende webdesign.

Lenke til kommentar
Takk for svar  :cool:

 

Synes alt er dårlig du  :!:  Var det jeg regnet med skjønner du  :!:

 

Joomla er møkk spør du meg, og utover det vennen, jeg har webhotell hos Egoria.no, og 5GB.....

9092904[/snapback]

 

Hvis du regnet med at jeg syntes alt var dårlig... Hvorfor spurte du ?

 

Jeg spurte fordi jeg ville se hvor langt du tar det ;)

 

Og siden din er helt gyselig, forferdelig, rotete og direkte stygg. Ikke noe vondt ment, men min første side som jeg bygde fra scratch på slutten av 90-tallet var bedre design på. Selv om den ikke er på min hall of fame for å si det slikt.

 

Joomla er møkk spør du meg, og utover det vennen

9092904[/snapback]

Joomla er møkk? Men din side er veldig veldig bra, og kritikk liker du ikke? Hvorfor spør du om tilbakemelding på din side?

 

Jeg elsker kritikk :yes: Skjønner ikke hvor du har det fra at jeg ikke liker kritikk... (Skal ikke tolke eller tro.. Du skal vite)

 

Årsaken til at jeg foreslo joomla, er at du får et design som er enkelt, greit og oversiktlig. Det kan justeres til det passer ditt behov. I tillegg til at den har en stor community der du kan få hjelp til alt mulig vedrørende webdesign.

9094290[/snapback]

 

Jeg er fullstendig imot å jukse slik du gjør, med å bruke ferdilagde templates, da er det ikke du som har laget den, du har bare fylt inn noe tekst.... ;)

Endret av Massa
Lenke til kommentar
Fargene og alt rotet var det verste. Enkelte av bildene var sånne 10- åringer bruker på Piczosidene sine.  :no:

 

Men jeg må si meg enig med bono_head i at det er et fint tiltak. Men så var vel det også det eneste positive jeg hadde å si.

9095634[/snapback]

 

10 åringer?

 

Har du lest hva siden dreier seg om? Hva snakker du om?

 

Dette var bare en tåpelig kommentar, har du noe kontruktivt å si eller hadde du bare behov for å øke postantallet ditt? :yes:

Lenke til kommentar

Unnskyld hvis du tror dette er for å øke postantallet mitt.. :blush:

 

Men dette er hva jeg har å si..

 

Liker de to bildene i toppen som møter meg, skjønner med en gang at det handler om kvinner og menn. Teksten i midten "binder" det hele sammen. Hele siden er fint delt opp i tre "hoveddeler", så det er lett å lete seg fram.

 

Fargene er behagelige og myke, får meg til å føle meg bra! Eneste jeg ville ha forandra, var å gjøre fargen på "countern" til den lysebrune bakgrunnen isteden for hvit..

Lenke til kommentar

To ting jeg ville gjort som ville hjulpet mye.

 

- den rammen rundt overskriften må gjøres mer statisk, den løper langt ut til høyre men min oppløsning, noe som gjør det uproffesjonelt med engang.

 

- alle bilder med lyse bakgrunner slik at de ikke går "i ett med siden" om du skjønner... bør modifiseres evt gjøres transparente.

 

Gjør du det så har du et bra utgangspunkt til siden din :)

Lenke til kommentar
T

 

Joomla er møkk spør du meg, og utover det vennen, jeg har webhotell hos Egoria.no, og 5GB.....

9092904[/snapback]

 

 

 

 

Jeg er fullstendig imot å jukse slik du gjør, med å bruke ferdilagde templates, da er det ikke du som har laget den, du har bare fylt inn noe tekst....  ;)

9096546[/snapback]

 

Jukse?

 

Så når jeg bruker Joomla i jobben min for å utvikle litt mer avanserte hjemmesideløsninger, jukser jeg? Jeg burde helst ha brukt Wordpad, og kodet fra scratch?

 

Så når jeg tilpasser en template til det ugjenkjennelige; endrer på layout, endrer på css'en(hørt om det), endrer i php-koden, og ellers tilpasser extensions, layout også videre, så er det og jukse?

 

Ja, da er jeg vel en juksepave da :-) Men i det minste blir resultatet bra...

 

 

Bhead

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt deg dette.. (Keep in mind, dette er 'Websidekritkk' og ikke innholds kritikk)

 

1. Slett siden

2. Kvitt deg med alt som heter WYSIWYG editor!

3. Lær deg HTML og CSS (Sjekk htmldog.com)

4. Sjekk ut webdesignfromscratch.com og lær deg litt om fargebruk, posisjonering etc..

5. Surf noen design gallerier (cssremix.com - cssmania.com - webcream.com - cssvault.com)

5. Start forfra og lag et fint design..

 

Kritikk på siden:

- Bildene ser ut som de er slengt ut over uten mål og meninger

- Bevegelige bilder er en stygg sak å bruke, ting som beveger seg stjeler øyet fra innholdet

- Siden beholder ikke designet på undersider

- Navigasjon (Faktisk det meste av tekst) er rotete og uoversiktlig

Lenke til kommentar

Huff og huff, dette var ikke bra. Synd å "ødelegge" et såpass bra tiltak med et slikt design..

 

Foreslår at du redesigner hele siden, gjør den mye enklere og rydd opp.

 

Bakgrunnen din ser ikke ut - Ikke ha en bakgrunn som kun passer i 1024 px bredde.

 

Headeren - Hva er det med bildet til høyre - Passer ikke inn.. Det andre er forsåvidt greit, men få det til å passe mer sammen med det øvrige.

 

Linjer - Er plassert i hytt og pine ser det ut til.

 

Gif animasjon - Vel, hvis du ikke fjerner den, sørg iallefall for at den har samme bakgrunnsfarge som fargen på siden..

 

Skulle nesten tro du har lagd siden for å rekruttere medlemmer, for hadde man ikke problemer før man gikk inn på den, ja så kan man fort få det etterpå... :whistle:

Lenke til kommentar

:!: Feil , feil og ..hmm feil igjen!

 

Jeg elsker kritikk, men jeg elsker en god debatt også!!

 

Gutter gutter gutter, dere må ta det rolig i svingene og dere takler vel en dame med sterke meninger?? :!:

Endret av Massa
Lenke til kommentar

Vil bare si en ting, i de fleste poster i denne delen av forumet begynner som regel alltid trådstarter å krangle så fort vi blir litt kritiske, hvis den som spør om kritikk leser hva folk skriver og ikke bare sier imot alle, lager feks nytt design i dette tilfellet så blir ting så mye bedre. Hvis ikke vi her på HW liker siden er det stor sjanse for at resten av verden også misliker den, Tiltaket på siden, innholdet osv er bra, men designet er krungligt, vanskelig og finne fram osv. Lag et minimalistisk og enkelt design så blir alt så mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg elsker kritikk, men jeg elsker en god debatt også!!

9101419[/snapback]

Denne debatten er ikke god, bare usaklig.

 

Gutter gutter gutter, dere må ta det rolig i svingene og dere takler vel en dame med sterke meninger??  :!:

9101419[/snapback]

Sterke meninger er vel og bra, så lenge de har snev av rot i virkeligheten.

 

Prøv å ta til deg kritikken som det den er; Hjelp og pekepinner på hvordan du kan forbedre siden din. Du kommer absolutt ingen vei med å nekte å innse at folk muligens kan ha rett i at det finnes et stort forbedringspotensiale på sida du selv har bedt om kritikk på. Ser det er noen relativt krasse kommentarer ute og går, men du har tross alt forvilla deg inn på et forum der mange har kompetanse nok til å uttale seg.

 

Som alle andre synes jeg det virker som et fint tiltak, men slik sida ser ut nå fremstår den som rotete, useriøs og amatørmessig. Det er vanskelig å komme med konkrete forbedringstips fordi sida er gjennomgående dårlig utført, men jeg tror ikke det er noen dårlig ide å bruke et cms a la joomla for å holde styr på innholdet. Ingen grunn til å prøve å finne opp hjulet på nytt, når det sannsynligvis vil ende opp firkantet. Du sparer antakeligvis både tid og mange frustrasjoner på å installere joomla eller noe lignende. Deretter kan du lage en template dersom du er misfornøyd med standard-designet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...