Gå til innhold

Vista business - på nett med lokal tilkobling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp kjøpt en FS Amilo pro bærbar med Windows Vista business, som jeg prøver å få på Internett kun gjennom en lokal tilkobling. Jeg har Get bredbånd, og bruker altså bare en nettverkskabel direkte fra Get-modemet og inn i pcen. Dette går ikke automatisk i Vista, tydeligvis.. For lokal tilkobling virker det som om eneste alternativ er PPPoE, altså tilkobling med brukernavn og passord. Det er jo ikke det Get bruker, så vidt jeg husker.. Kan noen hjelpe meg?

 

Ina :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd og skru av Get-modemet en stund før du plugger i maskinen?

9094076[/snapback]

 

 

Ja, jeg har prøvd det nå. Det hjalp ikke. Men noe pussig er at jeg var innom Datakjeden i dag, og da de prøvde en nettverkskabel inn i pcen da fungerte Internett med en gang. Her hjemme har vi en pc til, som funker helt fint når nettverkskabelen er i den.. Vi har kun en kabel som vi bytter på å bruke, så det er ikke snakk om noen switch som mellomledd - altså er kun en pc koblet til Internett om gangen.

 

Jeg har sjekket noe så enkelt som at "arbeid frakoblet" ikke er på.. Hva annet kan det være som er feil??

Lenke til kommentar
Har du prøvd og skru av Get-modemet en stund før du plugger i maskinen?

9094076[/snapback]

 

 

Ja, jeg har prøvd det nå. Det hjalp ikke. Men noe pussig er at jeg var innom Datakjeden i dag, og da de prøvde en nettverkskabel inn i pcen da fungerte Internett med en gang. Her hjemme har vi en pc til, som funker helt fint når nettverkskabelen er i den.. Vi har kun en kabel som vi bytter på å bruke, så det er ikke snakk om noen switch som mellomledd - altså er kun en pc koblet til Internett om gangen.

 

Jeg har sjekket noe så enkelt som at "arbeid frakoblet" ikke er på.. Hva annet kan det være som er feil??

9095655[/snapback]

 

Nå er forresten alt i orden. Jeg tok ut strømkabelen i ti sekunder før jeg satte den inn igjen, startet modemet på nytt, og så restartet jeg pcen. Nå er jeg på nett. Takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...