Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pendlebil til ca 50k

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å pendle Tønsberg-Sandvika, og grunnet dårlig kollektivtilbud som passer med tider osv må bruke bil.....så jeg må skaffe meg en bil til, da fruen bruker den vi har daglig til og fra jobb..

Noen som har noen råd/tips?

Budsjettet er 50k, og nøkkelord er driftsikkerhet,økonomi og komfort... Skulle gjerne hatt et større budsjett, men det kom litt brått på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med en BMW E34?

9092330[/snapback]

Jeg vet ikke helt om det er greia.. driftsøkonomi er vel ikke akkurat synonymt med eldre BMW 3-serier...? Det blir fort snaue 20 mil om dagen så forbruk betyr en del....

Lenke til kommentar
To tips:

1. Diesel (det tror jeg du har funnet ut selv også).

2. Ikke noe sportsunderstell eller lavprofildekk. Du skal kjøre E18 i 120 km/h og vil sette pris på lavt støynivå.

9092668[/snapback]

Jepps.. Jeg har vel kommet så langt at jeg ser etter diesel, og med mitt budsjett regner jeg ikke med at jeg får hverken sportsunderstell eller lavprofil.. hehe.. Men jeg ser poenget, så takk for tipsene:-)

Men om det er noen som har enten sett noen annonser jeg MÅ ta en nærmere titt på, eller har noen generelle forslag på modeller som dekker mine behov uten altfor mye ekstra mas og ekstrakostnader med verkstedbesøk osvosvosv.......så si ifra så snart som mulig!!

Jeg må ha kjøpt meg en bil i løpet av de neste par ukene.....

Lenke til kommentar
Hva med en BMW E34?

9092330[/snapback]

Jeg vet ikke helt om det er greia.. driftsøkonomi er vel ikke akkurat synonymt med eldre BMW 3-serier...? Det blir fort snaue 20 mil om dagen så forbruk betyr en del....

9092351[/snapback]

E34 er en 5-serie, bare så det er nevnt :cool:

Lenke til kommentar
Hva med en BMW E34?

9092330[/snapback]

9092351[/snapback]

E34 er en 5-serie, bare så det er nevnt :cool:

9094469[/snapback]

Beklager, en ren skjær trykkleif! Mor og far hadde en da jeg tok lappen, har rattet nok rundt i den til at jeg burde vite bedre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Golf gtd eller tdk er jo fine på langkjøring da.. ligger på 0,3-0,4 på langkjøring.. Hvor driftsikker golfene er vet jeg ikke. Ellers som nevnt før er jo MB 250 eller 200 diesel fint alternativ.. Tar sin tid å komme opp i fart med 200 diesel men når du først er der går det evig

Lenke til kommentar
To tips:

1. Diesel (det tror jeg du har funnet ut selv også).

2. Ikke noe sportsunderstell eller lavprofildekk. Du skal kjøre E18 i 120 km/h og vil sette pris på lavt støynivå.

9092668[/snapback]

Vil ikke si at sportsunderstell er negativt.

Kommer an på om man synes det er mest komfortabelt å kjøre båt eller bil.

Jeg føler meg ikke trygg og komfortabel i biler med båtunderstell. :hmm:

Hva med en VW polo 6n? De er artige å kjøre, og lukter såvidt på bensinen.

Har kjørt litt rundt i en polo 1.3 liter, savner den bilen. :love:

Fant en med lav km stand i din prisklasse.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1550978

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Hadde kjøpt meg en Citroen Xantia eller Xm til bruk for pendling.. XM 2.1TD er solid og driftssikker pluss at den bruker lite drivstoff..

9093618[/snapback]

Helt enig, hydraulikken til XM gjør kjøringen utrolig komfortabel over lang tid. 2.1 TD holder lenge, 2.5 TD har visst noen problemer med motoren (?), og den er kanskje vanskelig å få tak i.

Peugeot 605 2.1 TD er også ganske komfortabel, en kompis har den, og han skryter den opp i skyene.

Diesel har jo heller ikke noe problem å gå langt heller, så lenge man passer på å bytte olje.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Takk for alle innspill sålangt! Jeg har ikke kjøpt noe ennå, har vel rett og slett ikke funnet noe som har gitt "godfølelsen"...Menmen..

Jeg har bestemt meg for å selge sykkelen, og heller legge litt mer i bil.. Jeg kommer til å tilbringe så mye tid i bilen at jeg vil koste på meg litt... Hvor annonserer jeg best og billig for tiden??

Når det da gjelder kjøp av bil, så kan det tenkes at budsjettet blir nærmere 150´:-) Noen nye forslag da?? :-)

Lenke til kommentar
Vil du ha komfort er fransk ofte et stikkord..

(Nå kommer det noen og begynner å snakke om driftsikkerhet)

Ikke kjøp japansk, de eier ikke komfort. Det finnes selvsagt unntak ;)

9122752[/snapback]

Personlig har jeg ingenting imot fransk....men jeg har vel hørt MER enn EN gang at det er heller drifts-U-sikkre biler.... men det er kanskje bare en myte?

Pr i dag har vi en 2006 Polo, ikke verdens mest comfy bil det, men det duger, den er ikke fransk, men den er heller ikke driftsikker!! Eneste som er positivt er at garantien så langt dekker det som dukker opp! hehe

Lenke til kommentar

Og det faktum at bilen holdt teten i klassen sin fra 1996(?) til 2004(?), og til en hver tid ble regnet som absolutt best av "alle biljournalister i verden", sier for min del mer enn nok. Det er en av verdens aller tøffeste klasser, og til syvende og sist betyr det bare en ting: BMW E39 er en av tidenes beste biler.

Men, dersom du er ute etter bagasjeplass, er E-klasse et bedre valg. Men.. E39. Gå for en E39.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...