Rinox Skrevet 17. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre så det kun blir men vertikal scrolling i en iframe og ingen horisontal scrolling i det hele tatt Det blir uansett en horisontal scrolling når jeg gjør det. Scrollingen er bare fordi det er 10 px eller noe sånt med plass ved siden av teksten om dere skjønner... Her er min kode: <iframe scrolling="auto" src="sider/parkliste.php" style="width:460px; height: 350px; border: 1px dotted #999999;" /> Takk for svar EDIT: Jeg klarte å løse dette! Endelig! Jeg la til litt i style: overflow: scroll; overflow-y: scroll; overflow-x: hidden; overflow:-moz-scrollbars-vertical; EDIT2: Nå vil jeg prøve noe annet... Jeg vil at det som skal være i framen skal være noe som er i filen. Jeg skrev dette men det virket ikke... Hvordan kan jeg gjøre det? <iframe scrolling="auto" src="sider/parkliste.php" style="width:460px; height: 350px; border: 1px dotted #999999;" /> Innholdet skal være her...</iframe> Endret 17. juli 2007 av Rinox Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2007 Det mellom <iframe> og </iframe> vises vel bare for nettlesere som ikke takler <iframe> ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2007 Men hvorfor vil du egentlig bruke <iframe>? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg kan godt bruke en annen type tag så lenge jeg får det jeg vil ha. Jeg har en side som er hovedsiden... Og på den siden har jeg masse skrift. Jeg vil begrense hvor stor nettsiden blir ved å legge akkurat den delen av filen i en frame så man kan scrolle seg nedover... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2007 http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2007 Takk! Den linken var det jeg trengte Nå virket det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå