Nora90 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ståle: Min hadde animerte dolls (hvis du vet hva det er XD), stygge farger og masse reklame Rastafari475: Her er en div tutorial. Sjekk den ut Er alltid greit med litt orden http://www.swaymyway.com/divtutorial.php (vet siden er jentete, men det er innholdet som teller ) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jo, nei ikke meningen a ga OT. Bare for a vise at forste siden ikke trenger a vaere sa veldig bra. Ser at koden din er bedre enn min. Pa http://htmldog.com far du utviklet HTML kunnskapene dine. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Siden ingen tilsynelatende gidder å sette seg inn i hva siden/innholdet går ut på, tar jeg en pils og ser litt tv nå Ser nok innom senere, og sjekker om noen har kommet med noe konstruktivt Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hoyhoy, eg må få lov å vere ærlig her, slik som ein del andre. Eg skal dog prøve å komme med litt grunngiving her: - Knall oransje på svart bakgrunn er ikkje særlig pent. Det er nok ein grunn til at 99% av dei som svarer her synest det. Svart bakgrunn i seg sjølv kan bli stilig det, men det krevjer veldig mykje meir av han/ho som lagar sida for at det skal bli bra kontra lyse bakgrunnsfargar. - Kva typografien angår, så ER DET SLITSOMT Å LESE ALL-CAPS-TEKST. Dessuten ser det veldig rart ut når absolutt all tekst er midtstilt, sidan du vanligvis les frå øverst høgre til nederst venstre. - Grusomme flammar øverst. Seriøst, du kan ikkje heilt ærlig meine at det ser bra ut? - Sida er alt, alt for brei. Eg får ikkje plass til heile sida i breidden med ei oppløysing 1280x1024. Det største du bør engang vurdere å tilpasse sida di til er litt i overkant av 1000px i breidden, for at den skal fungere hos alle. - Koden skal eg ikkje sei stort om, men den har preg av veldig ferdigkode-rett-frå-editor. Ikkje bra. - Ingen visuell markering når du peikar på lenker. - Norsk flagg i kvar ende av overskrifta tar seg kkje veldig bra ut, spesielt ikkje med overdriven bevel/emboss-effekt. - Generelt inntrkk av sida gir meg berre brekningar og lyst å be deg starte heilt, heilt på nytt. Dette kan ikkje forbedrast, dette må skiftast ut. Sorry. - Null typografisk skilje mellom overskrifter, brødtekst, meny osv. Til dei som seier at dette er nyskapande og fresht: Nei, det er alt anna enn det. Det er slik ei typisk nettside såg ut for ti-femten år sidan, og gjerne slik typiske førstegongssider frå ein trettenåring ser ut. Endret 18. juli 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 - Kva typografien angår, så ER DET SLITSOMT Å LESE ALL-CAPS-TEKST. Dessuten ser det veldig rart ut når absolutt all tekst er midtstilt, sidan du vanligvis les frå øverst høgre til nederst venstre.9095406[/snapback] Leser man ikke vanligvis fra øverst venstre til nederst høyre? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Sikkert Kineser da vet du... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hei igjen. Det er utrolig for noen sterke meningsytringer folk kan komme med, folk som knapt nok har en hjemmeside, og de som har, er helt på det jevne. Jeg har aldri utgitt meg for å være noen proff i dette faget. Første gang jeg lager en side på nett, og det blir neppe den siste heller. Håper derfor at andre, som spør om hva andre brukere mener om sidene sine, har like tykk hud som meg, ellers risikerer de å bare gi opp med en gang, og skrinlegge alle former for lyst til å prøve dette igjen. Må også melde at jeg har fått endel mail`er som er svært positiv til både farger og design på siden, så det er jo tydelig at smaken er som b.....DELT! PS: Jeg kjenner til en 14 åring som lager kanon-fine websider, så jeg tror ingen trenger å kaste stein når man sitter i glasshus. Mvh :!: Endret 18. juli 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har vel ikke vært frekk? Har sett litt på innholdet, og det virker jo bra Ingen skrivefeil og sånt. Men savner mer innhold. Det kommer vel det også? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har vel ikke vært frekk? Har sett litt på innholdet, og det virker jo bra Ingen skrivefeil og sånt. Men savner mer innhold. Det kommer vel det også? 9096598[/snapback] Neida, alt ok Innhold kommer fortløpende, men det er begrenset hva jeg klarer å få gjort på norn dager. Er jo bare dager siden jeg begynte å lage siden (lørdag kveld) Til glede for alle, så skal jeg gjøre om sidene og få sidestørrelsen rett. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg legger skylda på 22" skjermen Da blir det sikkert andre farger/design også. Må jo prøve noe nytt :!: Mvh Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har vel ikke vært frekk? Har sett litt på innholdet, og det virker jo bra Ingen skrivefeil og sånt. Men savner mer innhold. Det kommer vel det også? 9096598[/snapback] Neida, alt ok Innhold kommer fortløpende, men det er begrenset hva jeg klarer å få gjort på norn dager. Er jo bare dager siden jeg begynte å lage siden (lørdag kveld) Til glede for alle, så skal jeg gjøre om sidene og få sidestørrelsen rett. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg legger skylda på 22" skjermen Da blir det sikkert andre farger/design også. Må jo prøve noe nytt :!: Mvh 9096719[/snapback] Det er gode nyheter Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 - Kva typografien angår, så ER DET SLITSOMT Å LESE ALL-CAPS-TEKST. Dessuten ser det veldig rart ut når absolutt all tekst er midtstilt, sidan du vanligvis les frå øverst høgre til nederst venstre.9095406[/snapback] Leser man ikke vanligvis fra øverst venstre til nederst høyre? 9095671[/snapback] Ja, jo. Sant det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) De animerte flammene sin farge sto helt til den oransje "ramma" rundt siden. At siden er ganske vid har ikke så mye å si. Du må tenke på ditt "key audience", altså tweakere. Hvor mange av de sitter på små 15"? Veldig få. Overskriften er bra, og med norske flagg er det lett å se at siden er norsk. Liker også godt den lille infoboksen som møter meg på venstre side, som forklarer hva "tweaking" er. Menyen er rett fram og veldig brukbar, den skiller seg ut fra brødteksten med under-line, og man kan lett se at "dette er navigasjonen". Om det var noe jeg skulle plukke på, så måtte det ha vært å endre "countern" sin farge til oransj, isteden for gul nå. Ikke hør på de andre, "grå er alltid en sikker vinner", lol æsj fy Endret 18. juli 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 De animerte flammene sin farge sto helt til den oransje "ramma" rundt siden. At siden er ganske vid har ikke så mye å si. Du må tenke på ditt "key audience", altså tweakere. Hvor mange av de sitter på små 15"? Veldig få. Overskriften er bra, og med norske flagg er det lett å se at siden er norsk. Liker også godt den lille infoboksen som møter meg på venstre side, som forklarer hva "tweaking" er. Menyen er rett fram og veldig brukbar, den skiller seg ut fra brødteksten med under-line, og man kan lett se at "dette er navigasjonen". Om det var noe jeg skulle plukke på, så måtte det ha vært å endre "countern" sin farge til oransj, isteden for gul nå. Ikke hør på de andre, "grå er alltid en sikker vinner", lol æsj fy 9097102[/snapback] Hei, og takk for støtten Har fått reaksjoner på mail også, av folk som tydeligvis har lest mitt forrige inlegg. De mener ca samme som du, så siden blir nok værende slik, en stund ihvertfall. Counter: Har ikke funnet "den rette" enda, jeg. Leter og leter Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Lenge siden jeg har funnet en bra counter-side.. mistet alle bookmarksene mine for tre uker siden.. :-/ Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Lenge siden jeg har funnet en bra counter-side.. mistet alle bookmarksene mine for tre uker siden.. :-/ 9098551[/snapback] Det var kjipe greier. Har prøvd å lete litt etter ny counter, men det er ikke lett nei. Er så mye rart at man blir helt kvalm :!: Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 - At en må scrolle horisontalt i den mest brukte horisontale oppløsningen 1280*"insert number here" er ikke akkurat bra. 9092284[/snapback] Veeeeldig enig! Sitter på laptopen min nå. Måtte sette igang CPR med en gang, for å forhindre at laptopen skulle gli enn i koma. En ting til, det er ikke 1280*"insert number som er the shit. Det er 1280*960 (4|3 FTW ) Kjører på det på sjermen hjemme. Den som måles i kilo isteden for tommer 36 kilo veier den! 21" CRT. For min del er ikke lan en fetende affære. Får trim nok på den måten jeg ^^ Mvh en meget OFF-TOPIC ze5400 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Hei igjen Har fikset formatet og litt til. Kun framsiden som er ordnet hittil da, men holder på med linksiden også. Mvh Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Da var jeg ferdig å oppdatere sidene mine. Synes dere de er "litt" bedre nå, eller? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 mindre gif og IKKE CAPS sa blir det bedre Du kan jo prove a midtstille siden ogsa. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) mindre gif og IKKE CAPS sa blir det bedre Du kan jo prove a midtstille siden ogsa. 9111391[/snapback] Gif-ene SKAL være der, men jeg så det nå. Skal halvere mengden, så blir det litt roligere. Vises siden forskjøvet? Da kan det ikke være mye altså Endret 20. juli 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå