Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hele poenget med fargene var jo at jeg er dritlei pastellfarger i alle nyanser, på ALLE sider man er og ser på :thumbdown:

Sidene er laget på en 22" skjerm, så jeg skjønner ikke helt hvorfor siden blir for stor.

Den er helt perfekt på min skjerm.

Vet ikke hva divs og php er for noe :blush:

9092415[/snapback]

Hvis du er lei av pastellfarger så kan du jo gå for mørkegrått ;) Men det passer best å ha lys farge der du skal ha tekst, for da er det ikke så vanskelig å lese, og etter det jeg skjønte, så var det litt å lese om på siden din (har desverre ikke fått sett gjennom alt innholdet for jeg skal snart legge meg, så har ikke tid).

Divs er på en måte en ramme som inneholder hovedteksten med bilder ;) Så kan du ha selve designet rundt. Sånn som den rammen du skriver i når du skal skrive et innlegg her, er en div (eller frame eller tabel, nesten likt).

Php er et språk som man kan skrive hjemmesider med men man bruker også html der. Du trenger kanskje ikke sette deg inn i alt av php, men includes er praktisk å bruke, og funker perfekt sammen med divs.

Du bruker ikke en gratis host?

9092476[/snapback]

Nei, betalt host, men måtte bare sikre meg domenet.

Forumet er mørkegrått med banner på toppen, er bare front og linkside som er like.

Det med at sidene er vanskelig å lese har jeg overhodet INGEN forståelse for.

Lyse sider med svart tekst derimot..............

Har kun brukt Microsoft Expression Web til alt sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hele poenget med fargene var jo at jeg er dritlei pastellfarger i alle nyanser, på ALLE sider man er og ser på :thumbdown:

Sidene er laget på en 22" skjerm, så jeg skjønner ikke helt hvorfor siden blir for stor.

Den er helt perfekt på min skjerm.

Vet ikke hva divs og php er for noe :blush:

9092415[/snapback]

Hvis du er lei av pastellfarger så kan du jo gå for mørkegrått ;) Men det passer best å ha lys farge der du skal ha tekst, for da er det ikke så vanskelig å lese, og etter det jeg skjønte, så var det litt å lese om på siden din (har desverre ikke fått sett gjennom alt innholdet for jeg skal snart legge meg, så har ikke tid).

Divs er på en måte en ramme som inneholder hovedteksten med bilder ;) Så kan du ha selve designet rundt. Sånn som den rammen du skriver i når du skal skrive et innlegg her, er en div (eller frame eller tabel, nesten likt).

Php er et språk som man kan skrive hjemmesider med men man bruker også html der. Du trenger kanskje ikke sette deg inn i alt av php, men includes er praktisk å bruke, og funker perfekt sammen med divs.

Du bruker ikke en gratis host?

9092476[/snapback]

Nei, betalt host, men måtte bare sikre meg domenet.

Forumet er mørkegrått med banner på toppen, er bare front og linkside som er like.

Det med at sidene er vanskelig å lese har jeg overhodet INGEN forståelse for.

Lyse sider med svart tekst derimot..............

Har kun brukt Microsoft Expression Web til alt sammen.

9092532[/snapback]

Hva er det du ikke skjønner med vanskelig å lese? Er det ang bredden eller selve fargene? (Sorry hvis dette virket frekt eller noe, er ikke ment sånn ;))

Lenke til kommentar

Det er ikke rart at siden er riktig størrelse på din skjerm når du har en 22" og de fleste av oss (meg deriblant) sitter med en mindre skjermoppløsning enn du har. Det er en ting som er veldig viktig å tenke på når du driver med design, hvordan vil siden se ut på andres oppløsninger og ikke bare din egen.

Lenke til kommentar

Kan jo nevnte at jeg satte veldig pris på at siden var i bredformat da, som en liten motvekt til alt det negative jeg sa. Selv om det var flere som virket misfornøyd med det:P

Uansett. Du sier du ville ha en spesiell side? En spesiell side slik som din er noe man enten elsker eller hater. I dette tilfellet er det noe majoriteten vil hate....sterkt. For å starte opp en internettside burde du fokusere på å lage noe enkelt og oversiktlig først. Du kan leke deg med effekter og andre ting senere. Hele layouten til den siden var grusom. Diskusjon.no sitt layout er jo ikke noe spesellt fancy, men jeg elsker layouten allikevel. Simpelhet hjelper til å holde fokus på det som er viktigst på en nettside. INNHOLDET.

Tenk litt på det ;)

Lenke til kommentar

Si meg folkens, synes dere ikke det er oppkvikkende med noe nytt på nettet??

Greit at det designet han har valgt er spesielt osv.. Men frisk var det ihvertfall, for dessverre synes ihvertfall jeg at ALTFOR mange sider ligner på hverandre.... ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke rart at siden er riktig størrelse på din skjerm når du har en 22" og de fleste av oss (meg deriblant) sitter med en mindre skjermoppløsning enn du har. Det er en ting som er veldig viktig å tenke på når du driver med design, hvordan vil siden se ut på andres oppløsninger og ikke bare din egen.

9092580[/snapback]

Kunne jeg umulig vite, da jeg aldri har gjort noe lignende før :(

Må jeg skru ned oppløsningen på min skjerm da eller?

Ev. til hva?

Nora90 :)

JEG synes det er ubehagelig med veldig lyse sider, og foretrekker mørke sider.

Kanskje det har noe med skjermen min å gjøre (3000:1 kontrast) men jeg har skrudd det ned til 20, både kontrast og lys, i Ntune.

Lenke til kommentar

@ Massa: Hvis man forsøker å gjøre noe nyskapende, er IKKE dette veien å gå. Dette var hvordan nettsider så ut på tidlig nittitall, og er ikke spesielt pent eller moderne sammenlignet med dagens standarder.

Lenke til kommentar
@ Massa: Hvis man forsøker å gjøre noe nyskapende, er IKKE dette veien å gå. Dette var hvordan nettsider så ut på tidlig nittitall, og er ikke spesielt pent eller moderne sammenlignet med dagens standarder.

9092653[/snapback]

Mulig det, men må alt være etter standard idag da? :hmm:

Er vi ikke kommet lenger?? :ohmy:

Lenke til kommentar
En kjapp titt på hjemmesiden sa meg følgende:

Gyselig, forferdelig design. Helt ufattelig tragiske farger, og et håpløst design.

Vil anbefale deg å begynne på nytt. www.joomla.org kanskje?

9092625[/snapback]

Laster ned Joomla akkurat nå.

Skal se på det i morgen.

Er det noe bedre enn Expression Web?

Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med skjermen min å gjøre (3000:1 kontrast) men jeg har skrudd  det ned til 20, både kontrast og lys, i Ntune.

9092635[/snapback]

Jeg tenkte meg at du liker bedre mørke sider. Har laget 2 eksempler fort i photoshop. Tok noe av teksten fra infosida di. Der den står er det en div, det samme med menyen.

Hvis du vil ha flammer, er det best at de IKKE er animert (har ikke tatt med flammer i eksemplene da).

Edit: Glemte å si at den "boksen" teksten er i, kan være lenger ;)

post-126395-1184707079_thumb.png

post-126395-1184707092_thumb.png

Endret av Nora90
Lenke til kommentar

Gyselig, forferdelig design. Helt ufattelig tragiske farger, og et håpløst design.

9092625[/snapback]

Ikke glem å trekke pusten nå da :thumbup:

Lenke til kommentar

9092625[/snapback]

Laster ned Joomla akkurat nå.

Skal se på det i morgen.

Er det noe bedre enn Expression Web?

9092673[/snapback]

Har ikke prøvd Expression Web så det kan jeg egentlig ikke si. Men det jeg kan si er at jeg er veldig godt fornøyd med joomla. Stort brukerforum, lett å sette opp, og utrolig mye tilpasning som er mulig med diverse tillegg. Sender deg websiden min som pm, så kan du ta en titt på den. Det er joomla.

Lenke til kommentar

9092653[/snapback]

Mulig det, men må alt være etter standard idag da? :hmm:

Er vi ikke kommet lenger?? :ohmy:

9092666[/snapback]

Jo, vi har kommet lenger. Men dette designet tar fem steg tilbake med tanke på design og funksjonalitet og funker derfor ikke.

Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med skjermen min å gjøre (3000:1 kontrast) men jeg har skrudd  det ned til 20, både kontrast og lys, i Ntune.

9092635[/snapback]

Jeg tenkte meg at du liker bedre mørke sider. Har laget 2 eksempler fort i photoshop. Tok noe av teksten fra infosida di. Der den står er det en div, det samme med menyen.

Hvis du vil ha flammer, er det best at de IKKE er animert (har ikke tatt med flammer i eksemplene da).

Edit: Glemte å si at den "boksen" teksten er i, kan være lenger ;)

9092699[/snapback]

Hmm.....

Vet ikke helt.......men uansett så forstår jeg det slik at mitt "design" provoserer voldsomt, så hvis ingen kommer med noe positivt, må jeg prøve noe annet etterhvert.

Hva med INNHOLDET da, folkens?

Er det av interesse/hjelp for noen tror dere?

Det blir jo seff mye mere etterhvert, med andre ting også(datarelatert, hvis ikke bedre/andre forslag havner i innboksen min da) :thumbup:

Lenke til kommentar
FJORTISS-KNAPPEN ER PA VISSTNOK!

Forderdeligste sider pa www, anyone? :innocent::p

9092762[/snapback]

Du, ikke vær frekk da :( Husker hvordan mine sider så ut da jeg begynte :p Blir flau bare av å tenke på de...

Rastafari475: Jeg vet ikke engang hva tweaking er forno :p Muligens du kan skrive noe om hva det er? Og det med designet får du jo se selv ;) Du må jo ha et du liker, men hvis du vil nå frem til folk så må du jo ha et som andre også liker...

Endret av Nora90
Lenke til kommentar
Stygg side, rett fra levra..

Hvorfor er sida i widescreen eller noe slikt?

Helt umulig å lese på en 17"

9092793[/snapback]

Hvis du leser lenger opp på siden vet du hvorfor :roll:

Ståle: kan ikke du finne en annen tråd og mimre i?

Innholdet på siden min var det :whistle:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...