Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde sikkert vært fin for rundt 10 år siden. :)

9092123[/snapback]

Javel,så trist da :D

Kan dere ikke være litt mer konkret?

9092142[/snapback]

Synes den var bra jeg!

Veldig internasjonalt design da, kanskje disse gubbene her inne ikke er klare for den enda... :tease:

Lenke til kommentar
- Fæle farger

- Sentrert tekst er ikke bra

- Gif-animasjoner = piczo = dårlig

- Caps. Why?

Start på nytt du. Sjekk ut her og her for inspirasjon.

9092168[/snapback]

Hvis de sidene du linket til skulle inspirere meg, så..........

Blir jo bare en av millioner med variasjon på samme greia da!

Tenkte jeg skulle lage noe tøft og spesielt....

Lenke til kommentar

Grusomt.

Det var rett fra leveren. Svart bakgrunn er bare fælt. Orangsje tekst gjør det ikke noe bedre. Og flammene da? Kunne likegodt hatt masse irriterende flash reklamer som stengte av hele øvre og nedre del av forsiden. Nei, kjør rent og pent og lyst.

Lenke til kommentar
Grusomt.

Det var rett fra leveren. Svart bakgrunn er bare fælt. Orangsje tekst gjør det ikke noe bedre. Og flammene da? Kunne likegodt hatt masse irriterende flash reklamer som stengte av hele øvre og nedre del av forsiden. Nei, kjør rent og pent og lyst.

9092228[/snapback]

Uffda, det var harde ord :)

Hva med innholdet da?

Lagde sidene på 2 dager, og dette er første forsøk på nettside ever.

Lenke til kommentar

Her er det myyyye å kommentere selv for de som ikke er så gode i web design;

- Det er en grunn til at det ikke er lov å skrive med CAPSLOCK på dette forumet og det er fordi det virker masende/skrikende for den som leser og det, noe som en bør unngå på internett generelt i mitt syn.

- At en må scrolle horisontalt i den mest brukte horisontale oppløsningen 1280*"insert number here" er ikke akkurat bra.

- Den flammesaken din stjeler alt av oppmerksomhet vekk fra siden din og er enda mer slitsom enn CAPSLOCKEN...

- Ville hatt med linkene til de forskjellige delene av siden over alt og ikke bare på forsiden.

- Countern hadde kanskje passet best nederst, eller alle andre steder enn der den er..?

- Fargevalgene gjør det vondt å lese.

- Info siden

- Når du går inn der så forrandre rammen seg.

- "Main page" linken virker noe snodigt plassert samt at det hadde kanskje vært best å skrive Forside i stedet siden resten av siden er på Norsk.

- Infosiden heter Untitled 2

- CAPSLOCK

Så hvis du forrandrer på dette samt alt annet på siden så kan den bli bra skal du se :thumbup:

Lenke til kommentar
Huff, synes litt synd på deg :( Det kom ikke så mye positive komentarer..

Hvis du vil at siden skal fremstå som profesjonell ville jeg valgt litt mere nøytrale farger og kuttet ut flammene ;)

9092269[/snapback]

Hei.

Neida, du trenger ikke synes synd på meg :)

Har vært her på forumet i noen år, med pauser innimellom, så dette var jeg forberedt på.

Ville bare høre hva andre mente om utseende OG innhold, men takk for støtten :yes:

Lenke til kommentar

Hvis du vil at siden skal fremstå som profesjonell ville jeg valgt litt mere nøytrale farger og kuttet ut flammene ;)

9092269[/snapback]

Hei.

Har vært her på forumet i noen år, med pauser innimellom, så dette var jeg forberedt på.

Ville bare høre hva andre mente om utseende OG innhold, men takk for støtten :yes:

9092298[/snapback]

Synes likevel synd på deg ;) Men gå for grått, det er alltid en sikker vinner. Og det passer sammen med lime, turkis, rosa osv hvis du vil ha litt mer farge ;) Ikke ha siden for bred, det kan være noen der ute med liten skjerm, og da er det veldig irriterende med en så bred side ;) Og det kan kanskje passe bedre hvis du ikke skriver med store bokstaver, men selvfølgelig i begynnelsen av en setning og på navn. Dessuten hadde det vært bra med en skikkelig oppbygging i divs ;) Jeg vet ikke hvor god du er i html, men på en slik side ville jeg sterkt vurdert å lære meg php-includes. Det er ganske lett egentlig, så det klarer du sikkert ;)

Bare spør hvis du trenger hjelp ;) Om ikke jeg kan hjelpe deg er det helt sikkert noen andre her inne som kan ;)

Lenke til kommentar

9092269[/snapback]

Hei.

9092298[/snapback]

Synes likevel synd på deg ;) Men gå for grått, det er alltid en sikker vinner. Og det passer sammen med lime, turkis, rosa osv hvis du vil ha litt mer farge ;) Ikke ha siden for bred, det kan være noen der ute med liten skjerm, og da er det veldig irriterende med en så bred side ;) Og det kan kanskje passe bedre hvis du ikke skriver med store bokstaver, men selvfølgelig i begynnelsen av en setning og på navn. Dessuten hadde det vært bra med en skikkelig oppbygging i divs ;) Jeg vet ikke hvor god du er i html, men på en slik side ville jeg sterkt vurdert å lære meg php-includes. Det er ganske lett egentlig, så det klarer du sikkert ;)

Bare spør hvis du trenger hjelp ;) Om ikke jeg kan hjelpe deg er det helt sikkert noen andre her inne som kan ;)

9092347[/snapback]

Hele poenget med fargene var jo at jeg er dritlei pastellfarger i alle nyanser, på ALLE sider man er og ser på :thumbdown:

Sidene er laget på en 22" skjerm, så jeg skjønner ikke helt hvorfor siden blir for stor.

Den er helt perfekt på min skjerm.

Vet ikke hva divs og php er for noe :blush:

Lenke til kommentar
Hele poenget med fargene var jo at jeg er dritlei pastellfarger i alle nyanser, på ALLE sider man er og ser på :thumbdown:

Sidene er laget på en 22" skjerm, så jeg skjønner ikke helt hvorfor siden blir for stor.

Den er helt perfekt på min skjerm.

Vet ikke hva divs og php er for noe :blush:

9092415[/snapback]

Hvis du er lei av pastellfarger så kan du jo gå for mørkegrått ;) Men det passer best å ha lys farge der du skal ha tekst, for da er det ikke så vanskelig å lese, og etter det jeg skjønte, så var det litt å lese om på siden din (har desverre ikke fått sett gjennom alt innholdet for jeg skal snart legge meg, så har ikke tid).

Divs er på en måte en ramme som inneholder hovedteksten med bilder ;) Så kan du ha selve designet rundt. Sånn som den rammen du skriver i når du skal skrive et innlegg her, er en div (eller frame eller tabel, nesten likt).

Php er et språk som man kan skrive hjemmesider med men man bruker også html der. Du trenger kanskje ikke sette deg inn i alt av php, men includes er praktisk å bruke, og funker perfekt sammen med divs.

Du bruker ikke en gratis host?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...